Prowadzenie firmy
Future Ready Organization: bolączki polskich przedsiębiorstw
W niestabilnym i nieprzewidywalnym środowisku dotychczasowe strategie i metody zarządcze przestają się sprawdzać. To stawia przedsiębiorców przed koniecznością nie tylko dostosowania swoich firm do zmieniającego się otoczenia, ale wręcz przygotowania się na wyzwania, które nadejdą w przyszłości.
Czy na pewno rozumiesz swoją AI?
Kultowy pisarz science fiction Isaac Asimov powiedział kiedyś: „Nie boję się komputerów. Boję się ich braku”. Dziś podobnie podchodzimy do sztucznej inteligencji. Wiele osób z niej korzysta, kierując się jej popularnością i potencjałem, a jednocześnie odczuwamy efekt FOMO – obawę, że coś nas ominie. Mimo że sztuczna inteligencja jest wszechobecna, często nie rozumiemy jej działania ani potencjalnych czynników ryzyka, jakie niesie. To wydanie „MIT Sloan Management Review Polska” pozwoli zgłębić tajniki algorytmów, które kryją się za technologią AI.
Dlaczego programy rozwoju przywództwa nie działają i jak to naprawić
Programy szkoleniowe dla kadry kierowniczej to lukratywny biznes. Niestety, wiele z nich nie spełnia pokładanych w nich nadziei. Oto jak nie dać się nabrać.
Liderzy skazani na porażkę
Czasem zdarza się, że najważniejsze stanowiska w firmach są źle zaprojektowane. To powoduje, że ludzie, którzy zdecydują się je zająć, są z góry skazani na niepowodzenie.
Przewaga outsidera
Sukces menedżerów zatrudnionych na czas określony pokazuje, że luźne więzi z organizacją i dystans kulturowy czasami pomagają liderom skuteczniej działać.
Delegowanie do innego miejsca pracy stymuluje kreatywność
Kiedy pracownicy produkcji zamieniają się, choćby na krótki czas, miejscami pracy, to okazuje się, że zyskuje na tym ich kreatywność i mają bardziej wartościowe pomysły na usprawnienia.
Co wyróżnia uczące się organizacje?
Firmy, które troszczą się o budowanie kadry przygotowanej na wyzwania przyszłości, stosują siedem kluczowych zasad dotyczących szkoleń i rozwoju.
Dynamiczne reguły na burzliwe czasy
Okoliczności mogą ulegać gwałtownym zmianom – zasady organizacyjne powinny być projektowane tak, by zmieniały się razem z nimi.
Współpraca wirtualna nie zabija kreatywności
Pandemia COVID-19 zamknęła nas wszystkich z całą naszą pracą w wirtualnej przestrzeni.
Co zrobić, gdy zawodzi współpraca
Liderzy mogą zdiagnozować przyczyny dysfunkcji zespołu, przyglądając się sześciu jej odmianom.
Wymyśl sobie groźną konkurencję, a następnie z nią wygraj
Wiedza o tym, co może spowodować upadek twojej firmy, pozwoli ci lepiej zaplanować przyszłość.
Twoim ludziom potrzebna jest troska, a nie okrzyki bojowe
Liderzy używają retoryki wojennej, aby zmobilizować ludzi do walki z COVID-19. Jest to problem.
Jak zarządzać efektywnością rozproszonych zespołów
O tym, jak w czasach globalnej pandemii wzrosło znaczenie narzędzi pozwalających skutecznie mierzyć efektywność, opowiada nam MICHAEL SCHRAGE – specjalista w dziedzinie ekonomii behawioralnej, innowacyjności i wskaźników efektywności.
Nowa normalność. Jak odnaleźć się w zmienionej rzeczywistości
COVID-19 zmienił spojrzenie praktycznie każdej organizacji na możliwość zdalnej pracy, zmuszając wiele organizacji do zmiany korporacyjnych standardów czy w ogóle rozważenia możliwości pracy na odległość – opowiada Mariusz Chochołek, Head of Enterprise T-Mobile Polska, prezes zarządu w T-Systems Polska.
Czy kryzys może stymulować wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w firmie?
Wypowiedzi ekspertów i praktyków biznesu – członków Rady Programowej „MIT Sloan Management Review Polska”.
Jak zrestartować globalne łańcuchy dostaw – trzy scenariusze
Pomimo że klimat dla biznesu pozostaje głęboko nieprzewidywalny, liderzy łańcuchów dostaw powinni już teraz zacząć kreślić scenariusze wznowienia działalności.
Postawiłeś na cyfryzację – i co dalej?
Czas skończyć z realizacją odgórnej strategii. Dowiedz się, jak naprawdę przebiegają zmiany na dole, i odpowiednio je zaplanuj.
Zlikwiduj kulturowe bariery transformacji firmy
Co muszą zrobić współcześni liderzy, by pokonać przeszkody stojące na drodze do zmian kulturowych.
Transformacja cyfrowa powinna zacząć się od klienta
Niestety wciąż przybywa negatywnych przykładów tego, że dogłębna transformacja cyfrowa stanowi zbyt trudne wyzwanie dla wielu organizacji.
Koronawirus – jakie działania mogą podjąć firmy?
Przedsiębiorstwa i pracownicy znajdujący się w miejscu narodzin epidemii COVID-19 pozwalają nam zrozumieć, co sprawdza się w czasach kryzysu, a co – nie.