Prowadzenie firmy
Komunikacja językiem korzyści
Przywództwo na poziomie zarządu często wymaga przekonujących argumentów, zrównoważonej strategii i wsparcia ze strony całego zespołu. Dlatego kluczową kwestią jest nie tylko zidentyfikowanie potrzeby zmian, ale również umiejętność rozmowy i skutecznego nakłonienia zarządu do ich implementacji.
I znowu problemy rekrutacyjne! Bez zmiany podejścia do HR nic z tego nie będzie
Producent mebli stara się pozyskać wykwalifikowanych pracowników z rynku, ale efekty rekrutacji są rozczarowujące. Nowy dyrektor HR próbuje wprowadzić zmiany w kulturze organizacyjnej, aby przyciągnąć do firmy utalentowanych pracowników. Niestety, spotyka się z oporem ze strony zarządu.
HR z perspektywy danych
Strategia funkcjonowania działów HR oraz ich współpracy z kluczowymi decydentami w przedsiębiorstwach ewoluowała. Dzisiaj bardzo istotne są dane, analityka i wskaźniki efektywności działań podejmowanych przez działy personalne. W przypadku firmy Artisan to właśnie tej perspektywy zabrakło najpierw menedżerom, a później też nowemu dyrektorowi HR.
Nowe podejście do dobrostanu pracowników
W dzisiejszym środowisku pracy tradycyjne benefity, takie jak karnety sportowe czy prywatne ubezpieczenie medyczne nie wystarczą, by kompleksowo zadbać o dobrostan pracowników. Dlatego też organizacje zaczęły coraz bardziej koncentrować się na projektowaniu przyjaznego środowiska pracy i pozytywnych doświadczeń, aby wielopłaszczyznowo wspierać swoich pracowników w osiąganiu dobrostanu nie tylko psychicznego, ale również fizycznego i emocjonalnego.
Określenie krytycznych ról w organizacji pomoże poprawić wyniki
Wdrażanie strategii wymaga świadomości, które role są kluczowe w organizacji, oraz zadbania, by pełnili je najlepsi pracownicy.
Strategia jako sposób na życie
Organizacje muszą zakotwiczyć swoje strategie w moralności, aby mogły prosperować w złożonym i szybko zmieniającym się świecie.
Przerwij związek między płacą a wynikami
Eksperyment polegający na wyeliminowaniu modelu pay-for-performance przyczynił się do poprawy wyników, utrzymania i zaangażowania pracowników działu sprzedaży w Hilti Group.
Jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa sanitarnego u osób, które pracują w biurze bądź je odwiedzają?
To, jak odbieramy daną przestrzeń, a w tym konkretnym przypadku to, czy będziemy chcieli wrócić do pracy w biurach, zależy w dużej mierze od naszych odczuć i poczucia bezpieczeństwa.
Zlikwiduj kulturowe bariery transformacji firmy
Co muszą zrobić współcześni liderzy, by pokonać przeszkody stojące na drodze do zmian kulturowych.
Liderzy zyskują więcej na rozwoju IT. W jaki sposób?
Niezależnie od branży najlepsze firmy odkrywają, że najtrudniejsza droga ewolucji systemów jest jednocześnie tą, która niesie najwięcej korzyści.
Koronawirus – jakie działania mogą podjąć firmy?
Przedsiębiorstwa i pracownicy znajdujący się w miejscu narodzin epidemii COVID-19 pozwalają nam zrozumieć, co sprawdza się w czasach kryzysu, a co – nie.
MITyczna innowacyjność
Paweł Górecki, redaktor prowadzący "MIT Sloan Management Review Polska" „Technologie informacyjne i biznes są ze sobą nierozerwalnie związane. Nie sądzę, by można było dzisiaj sensownie...
Przemysł 4.0 – jak wystartować?
Transformacja sektora produkcji i wdrożenie założeń Przemysłu 4.0 wymagają od zarządu odpowiedzi na szereg pytań o znaczeniu strategicznym.
Innowacyjność nie musi być pustym sloganem
Uświadomienie sobie potrzeby innowacji jest niezwykle istotne w takim sektorze, jak energetyka, gdzie zachodzi nie tylko zmiana w zakresie technologii, ale również roli samego klienta, który z odbiorcy usług staje się świadomym partnerem. O tym, jak skutecznie kreować i komercjalizować nowe rozwiązania, mówi Jarosław Broda, wiceprezes TAURON Polska Energia, w rozmowie z Pawłem Kubisiakiem, redaktorem naczelnym polskiej edycji „MIT Sloan Management Review”.
Tylko dla dorosłych!
Pracownicy traktowani jak odpowiedzialni, dorośli ludzie stają się bardziej kreatywni i zaangażowani.