Przywództwo
Szansa ukryta w paradoksach
W obliczu najtrudniejszych wyborów organizacje, które łączą pozornie sprzeczne opcje, poszerzają zakres swoich możliwości.
Kluczowy pracownik rezygnuje z pracy. Co robić?
W obliczu cyfrowej transformacji firma TECHNOVA stanęła przed wyzwaniem związanym nie tylko z restrukturyzacją zadań i procesów, lecz także z nagłą rezygnacją kluczowego specjalisty, odpowiedzialnego za właśnie wdrażaną nową platformę sprzedażową. Czy to niespodziewane odejście nosi znamiona cichego zwalniania (quiet firing) i tym samym rzuca cień na powodzenie całego projektu?
Sztuka słuchania: Cicha komunikacja w przywództwie
W obliczu złożonego i dynamicznego środowiska współczesnego przywództwa, gdzie komunikacja i dyskusje często dominują w przestrzeniach decyzyjnych, wartość i potencjał strategicznego milczenia pozostaje często niedoceniony i niewykorzystany. Milczenie w swojej prostocie niesie ze sobą elokwencję i siłę, które znacząco mogą zwiększyć skuteczność przywódcy. Poprzez zgłębianie wielowarstwowości milczenia, możemy odkryć jego potencjał transformacyjny w przywództwie.
Popraw styl komunikacji, by zatrzymać zetkę!
Zjawisko „cichych odejść” (quiet quitting) zadebiutowało w mediach stosunkowo niedawno i od razu zrobiło ogromną karierę. Ludzie zaczęli opisywać postawę, która jest przeciwieństwem przekraczania oczekiwań i pracy po godzinach. Twoi pracownicy robią niezbędne minimum, nikt nie weźmie dodatkowego projektu? Być może już „cicho odeszli”, jak członkowie zespołu sprzedażowego w SafetyOne.
Liderzy muszą być otwarci na zmiany
Transformacja kultury organizacyjnej i zmiana mentalności liderów są konieczne, by zwiększyć efektywność zarządzania różnorodnym zespołem i zaangażowanie pracowników. Inwestycje w rozwój umiejętności przywódczych, promowanie otwartej komunikacji to kluczowe kroki w kierunku utrzymania harmonii w zespole i osiągnięcia sukcesu w zmieniającym się środowisku pracy.
Co robić, gdy nie cenisz swojego szefa?
Poruszanie się w środowisku zawodowym nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza w obliczu wyzwania, jakim jest zarządzanie różnorodnością w relacjach z przełożonymi. Złożoność niuansów wynikających z rozbieżnej etyki pracy, stylów komunikacji lub różnic osobowościowych może skutkować napięciami w miejscu pracy. Podejście do tej delikatnej kwestii wymaga połączenia introspekcji, taktu i strategicznego myślenia.
Jak zwalniać, by mniej bolało?
Liderzy są w sytuacji nie do pozazdroszczenia, gdy muszą zwolnić członków swojego zespołu. I to niezależnie od tego, czy słusznie, czy nie. Jak sprawić, by zwolnienia nie były tak bolesne dla pracowników?
Postaw na zespoły otwarte na zewnątrz
O tym, jak dzięki kontaktom z różnymi interesariuszami tzw. zespoły X przynoszą firmom wymierne korzyści, mówi Deborah Ancona, profesor zarządzania, założycielka MIT Leadership Center na MIT Sloan School of Management. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor prowadzący „MIT Sloan Management Review Polska”.
Zbiorowa inteligencja zdalnych zespołów
W ostatniej dekadzie intensywnie badaliśmy zespoły pracujące stacjonarnie i zdalnie. Wyniki wskazują, że decyzja o miejscu, w którym znajdują się współpracownicy, nie jest tak kluczowa, jak niektórzy zakładają. To nie miejsce pracy jest najważniejsze. Liczy się, kto i jak ją wykonuje.
Podnoszenie umiejętności dzięki coachingowi współpracowników
Coaching współpracowników odgrywa fundamentalną rolę w rozwijaniu tych ludzkich umiejętności, których żadna technologia, przynajmniej na razie, nie jest w stanie zastąpić.
Czy członkom twojego zespołu doskwiera samotność?
Pomimo nacisku na pracę zespołową wielu pracowników doznaje poczucia osamotnienia.
Jak pielęgnować kulturę organizacyjną, gdy wszyscy pracują zdalnie
Wywołany pandemią koronawirusa biurowy exodus grozi osłabieniem kultury organizacyjnej, jeśli przywódcy nie podejmą działań, aby ją wspierać.
Zdalne przywództwo wymaga nowych strategii komunikacyjnych
Pandemia bezustannie wzbudza w ludziach stres, dlatego ogromnie ważne jest, aby przywódcy zwracali baczną uwagę na potrzeby pracowników.
Efektywność rozproszonych zespołów – wyzwanie na czas pandemii
Michale Schrage z Initiative on the Digital Economy, jednostki naukowo-badawczej MIT Sloan School of Management, gość konferencji MIT Sloan Management Review Polska Recovery.
Komunikacja w czasach pracy zdalnej
W związku z ogłoszeniem przez WHO pandemii, firmy na całym świecie wprowadziły obowiązkową pracę zdalną.
Jak sprawić, by technologia nie rozpraszała uwagi pracowników
Aby stworzyć środowisko pracy sprzyjające koncentracji, menedżerowie muszą nie tylko zapewnić pracownikom narzędzia i szkolenia, ale także sami stać się wzorem do naśladowania.
Jak usprawnić komunikację w zespołach wirtualnych
Wystarczy pięć prostych kroków, by komunikacja w rozproszonych i różnorodnych zespołach przyniosła lepsze rezultaty.