Nowe technologie
Jak działają media społecznościowe i czy można sprawić, by nam służyły?
Aby zmienić platformy społecznościowe w siłę, która przynosi pozytywne efekty, trzeba najpierw zrozumieć zjawiska napędzające ten „generator trendów” (hype machine). Paul Michelman rozmawia z Sinanem Aralem.
Polskie firmy chcą kupować samochody elektryczne. Dlaczego więc tego nie robią?
70% Polaków rozważa czy wręcz planuje zakup samochodu elektrycznego. Warto zderzyć tę informację z inną statystyką – 75% nowych samochodów w Polsce to auta firmowe.
Jak od strony technologicznej powinno wyglądać przejście z formuły offline do online?
Pandemia niewątpliwie przyspieszyła proces transformacji cyfrowej w wielu branżach. Nowe realia zmotywowały nas wszystkich do skorzystania z wielu nowych, kreatywnych środków podczas organizacji wydarzeń w formule online. Dla wielu organizatorów jest to okazja do eksperymentowania...
Jak zadbać o doświadczenie uczestnika wydarzenia online? Co może być wartością dodaną takiej formuły wydarzenia?
Wartością dodaną na pewno mogą być spotkania online z twórcami filmów, tak zwane sesje pytań i odpowiedzi / Q&A, które bez problemu można przeprowadzić za pomocą nowoczesnych technologii wykorzystywanych do telekonferencji...
Praca zdalna w chmurze
Pandemia COVID-19 sprawiła, że to, co było benefitem albo rzeczywistością start-upów, stało się powszechną praktyką niemal wszystkich firm. Chodzi oczywiście o pracę zdalną. Obecna rzeczywistość powoduje, że jest ona czymś więcej niż tylko realizacją zawodowych zadań w domu. Wyższy poziom pracy wirtualnej gwarantują rozwiązania chmurowe.
Jak zorganizować pracę zdalną w zespole, który normalnie pracuje bardzo blisko ze sobą?
Podczas transformacji tradycyjnego, stacjonarnego modelu pracy ujawniają się dylematy z trzech obszarów: wydajności pracy, relacji międzyludzkich oraz równowagi pomiędzy życiem prywatnym i pracą. Z perspektywy menedżera lub szefa odpowiedzialnego przede wszystkim za wynik najważniejszy będzie ten pierwszy obszar, ale...
Czy smutny robot będzie efektywny? O psychoterapii robotów
Superinteligentne roboty są tworzone na nasz obraz i podobieństwo. Jeśli więc coraz więcej ludzi ma problemy psychiczne, to czy ten problem nie dotknie sztucznej inteligencji?
Nowa normalność, czyli czas webinariów
Jedną z większych zmian, jakie przyniosła pandemia, był ogromny wzrost zainteresowania webinarami. W marcu zanotowano w naszym kraju wzrost zainteresowania kursami internetowymi aż o 1156%. Choć już powoli wychodzimy z lockdownu, to webinary pozostaną stałym, częstym elementem biznesowej rzeczywistości. Mogą być też realnym źródłem dochodu.
Nowy wspaniały świat pracy. Czy sztuczna inteligencja zreformuje organizacje?
Restart gospodarki to idealny moment na przedefiniowanie wartości w organizacji. Nowoczesna technologia może pomóc uczynić nowo otwartą przestrzeń bardziej przyjazną.
Jak media społecznościowe mogą zwalczać infodemię towarzyszącą epidemii koronawirusa
Gdy miliony ludzi z konieczności zamykają się w domach, Facebook i Twitter stanowią główne źródła wiadomości na temat choroby Covid-19. Zarazem jednak na obu serwisach panoszy się dezinformacja. Jak platformy mogą temu przeciwdziałać?
Kobiety są bardziej uprzejme dla asystentów głosowych
CZY WIESZ, ŻE: panie są bardziej kulturalne od panów? W każdym razie na pewno w kontaktach z asystentami głosowymi.
Najpopularniejsza aplikacja mobilna w 2020 roku
CZY WIESZ, ŻE: w 2019 roku aplikacje mobilne pobrane zostały 115 miliardów razy? Ale ciekawszy jest inny trend – na podium pojawił się nowy lider.
Największa komercyjna sieć satelitów – Starlink
CZY WIESZ, ŻE: w ciągu najbliższych kilkunastu lat Starlink przewiduje wystrzelenie w kosmos nawet ponad 40 000 satelitów?
Algorytm wie więcej
O korzyściach biznesowych i zagrożeniach związanych z profilowaniem w internecie, o informacjach, które można wyczytać ze śladów cyfrowych, mówi nam Michał Kosiński, psycholog społeczny, pracujący na Stanford University.
Czy algorytmy dyskryminują ludzi pod względem płci i rasy?
Nawet jeśli reklamodawca ma jak najlepsze intencje, algorytmy, których zadaniem jest targetowanie reklam, mogą preferować pewne grupy ludzi i dyskryminować inne.