Aleksander Krakowski
Redaktor ICAN Institute.
Nowe pole rywalizacji
Coraz powszechniejsza obecność robotów we współczesnym biznesie stawia przed firmami nowe wyzwania. Niektóre aspekty ich działalności – takie jak obsługa klienta czy zarządzanie zasobami ludzkimi – trzeba będzie stworzyć praktycznie od podstaw.
Odkrywanie nowych technologii mamy we krwi
Branża biotechnologiczna coraz bardziej interesuje się tzw. medycyną personalizowaną, pozwalającą na precyzyjne leczenie pacjenta z uwzględnieniem charakterystyki genetycznej i mutacji chorobotwórczych.
Zrozumieć system nerwowy biznesu
W gospodarce opartej na wiedzy kim są specjaliści?
Strefy dobrych inwestycji
Utworzone ćwierć wieku temu specjalne strefy ekonomiczne stały się wydajnym narzędziem przyciągania inwestorów i niwelowania różnic między silniej i słabiej rozwiniętymi regionami Polski.
Więcej niż wielkie firmy
Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna to nie tylko duże przedsiębiorstwa przemysłowe, w tym najważniejsze marki z branży motoryzacyjnej. Strefa coraz silniej przyciąga również małe i średnie firmy, a także wspiera samorządy.
Akwizycja dobrze zaplanowana
Zakup Euro Stylu przez Dom Development poprzedziły długie przygotowania obu stron. Opłaciło się, gdyż udało się osiągnąć efekt synergii – każda z organizacji zyskała.
W co inwestują polscy milionerzy? [WYWIAD]
W Polsce stale rośnie liczba osób najbogatszych. Zapytaliśmy Wojciecha Sieńczyka, dyrektora Departamentu Bankowości Prywatnej Santander Bank Polska o to, w co inwestują polscy milionerzy i jak zmieni się oferta banku po przejęciu Deutsche Banku.
Duży potencjał w małym IT
Mniejszy biznes wciąż traktuje IT inaczej niż korporacje. Średniej wielkości przedsiębiorstwa na ogół wysoko oceniają stopień własnej cyfryzacji, ale dogłębniejsza analiza pokazuje, że świadomość i wykorzystanie dostępnych rozwiązań technologicznych wciąż pozostawiają w tych organizacjach wiele do życzenia.
Most między nauką a biznesem
Współpraca między nauką a biznesem w dalszym ciągu wymaga poprawy, by polska gospodarka mogła stale zwiększać swoją konkurencyjność.
Rozwój dzięki klientom firmowym
Prawie pół miliona --- tyle nowych samochodów wyjechało w zeszłym roku z polskich salonów na drogi. Jest to najlepszy w tym stuleciu wynik branży motoryzacyjnej w Polsce.
Łatwiejsze drukowanie poza domem i pracą
Umieszczone w miejscach publicznych samoobsługowe urządzenia umożliwiające szybkie wydruki stanowią spore ułatwienie dla osób potrzebujących szybko dostarczyć dokumenty do urzędu lub zaprezentować je klientowi.
Nowe pole rywalizacji
Coraz powszechniejsza obecność robotów we współczesnym biznesie stawia przed firmami nowe wyzwania.
Stabilnie w obliczu zmian
O tym, co może przynieść zmiana roli odbiorców energii elektrycznej oraz rozwój jej alternatywnych źródeł, rozmawiamy z Erykiem Kłossowskim, prezesem Polskich Sieci Elektroenergetycznych.
Nieograniczone kompetencje
Prowadzenie działalności na indyjskim rynku wiąże się z odpowiednim przygotowaniem. Niezbędny jest nie tylko lokalny partner, ale również zrozumienie miejscowych uwarunkowań społeczno-kulturowych.
Więcej, lepiej, bardziej elastycznie
Rośnie całkowita powierzchnia biurowa w Warszawie i innych dużych miastach w Polsce. Co więcej, deweloperzy dostarczają przestrzeni coraz wyższej jakości, a wnętrza coraz bardziej odpowiadają na potrzebę elastyczności w miejscu pracy.
Kluczem jest lokalizacja
Chociaż całkowity zasób powierzchni biurowej w Warszawie i innych dużych miastach w Polsce wygląda imponująco, to nie można mówić o nadpodaży.
Wspinaczka po łańcuchu
Polskie firmy przestają być podwykonawcami dla globalnych gigantów i coraz częściej z powodzeniem rywalizują na międzynarodowych rynkach o klienta końcowego.
Autentyczny luksus w historycznej oprawie
W zabytkowych budynkach w historycznym centrum Warszawy powstają apartamenty, w których mieszkańcy odnajdą atmosferę luksusu sprzed ponad 100 lat oraz najnowocześniejsze rozwiązania.
Sztafeta rodzinnego biznesu
Przekazywanie sterów w firmie rodzinnej stanowi długotrwały proces wymagający drobiazgowego zaplanowania.
Rynek spotkań na szczycie
Polski biznes jeszcze nigdy nie dysponował tak szeroką ofertą miejsc do organizowania szkoleń, spotkań handlowych, konferencji czy wyjazdów integracyjnych jak obecnie.