Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Zaistnienie w metawersum jest zależne wyłącznie od naszej wyobraźni. To nieograniczona niczym przestrzeń, gotowa do przełamywania schematów – także tych sprzedażowych. „Przedsiębiorstwa, które wchodzą do metawersum, to przede wszystkim takie organizacje, które lubią eksperymentować, mają w sobie ducha innowacyjności i chcą zabezpieczyć swoją pozycję na rynku w przyszłości” – opowiada Krzysztof Bulski, dyrektor zarządzający w Molecule Group.
Istnieje sposób na efektywną ochronę danych osobowych podczas ich współdzielenia, jednak wymaga trochę zachodu i wiedzy specjalistycznej.
Wykorzystywanie przez firmy zdobyczy naukowych dotyczących neurologii pozwala im z większą precyzją wprowadzać innowacje.
W książce Winning the right game Ron Adner przedstawia nowy sposób myślenia o świecie biznesu. To nie jest zwykły rynek, lecz pole bitwy, z którego tylko najbardziej przebiegli wychodzą jako zwycięzcy.
Firmy produkcyjne, ale nie tylko one, mogą znacząco poprawić wydajność dzięki automatyzacji i robotyzacji procesów. Przypominamy 5 materiałów, które podpowiadają, jak podejść do tego zagadnienia z największą korzyścią dla biznesu.
Z początkiem każdego roku firmy konsultingowe przedstawiają swoje prognozy, plany oraz wyniki badań. W przypadku tych ostatnich wiele wskazuje, że jeżeli chodzi o sztuczną inteligencję, organizacje planują w 2022 roku spore inwestycje, bowiem już teraz czerpią zyski z tej technologii.
Coraz więcej firm z branży technologii cyfrowych interesuje się produkcją aut. Sprzyja temu rosnąca popularność samochodów elektrycznych i coraz większa rola, jaką w motoryzacji odgrywają elektroniczne systemy sterowania i rozrywki. Trend ten można obserwować choćby na przykładzie SONY – japońskiego giganta elektroniki użytkowej, który właśnie zaprezentował najnowszy model elektrycznego SUV-a.
Co by było, gdyby firmy tworzyły algorytmy z myślą o potrzebach użytkowników, a nie o własnych celach?
Przypominamy pięć rozmów, które w tym roku przeprowadziliśmy z badaczami Massachusetts Institute of Technology.
Przypominamy pięć popularnych tekstów na temat kreatywności w cyfrowym środowisku pracy
Przypominamy pięć popularnych tekstów na temat innowacyjności.
Przypominamy pięć popularnych tekstów na temat transformacji, także w wymiarze cyfrowym.
Czy każda organizacja biznesowa powinna korzystać z chmury w maksymalnym stopniu? Czy nadzieje i korzyści nie przesłaniają potencjalnych wyzwań i zagrożeń? Na te i inne pytania odpowiedzieli eksperci, m.in. z firmy Comarch.
Innowacja może się zadziać w wielu miejscach, zarówno w startupach, jak i w dużych korporacjach, a jej głównym celem jest stworzenie pomostu pomiędzy problemem, a rozwiązaniem. Co jednak sprawia, że jedne kraje sprzyjają powstawaniu nowych rozwiązań?
Wzrost e‑commerce z jednej strony jest szansą na dotarcie do nowych odbiorców, z drugiej zaś wyzwaniem, któremu trzeba sprostać. Jak zatem wybrać odpowiednie technologie dla naszego biznesu i nie pogubić się?
Omnichannel ułatwia zdobywanie nowych klientów i wzmacnia relacje z już obecnymi. Warto jednak pamiętać, że klienci coraz częściej oczekują spójnego doświadczenia, niezależnie od tego, z jakiego kanału skorzystali w celu dokonania zakupu. Ciekawe rozwiązania w tym zakresie oferuje Salesforce, z czego korzystają już największe firmy.
Pandemia koronawirusa wprowadziła wiele niepewności i zagrożeń, ale także pozwoliła pojawić się nowym trendom i przyspieszyła cyfryzację biznesu oraz – bardziej lub mniej trwale – zmieniła zachowania klientów.
LPP jest przykładem firmy, która po wybuchu pandemii praktycznie z dnia na dzień musiała zapewnić skalowalność swojego biznesu. Było to możliwe dzięki przejściu z rozwiązań on premise do chmury obliczeniowej. Dzięki temu udało się obsłużyć większe zainteresowanie klientów i wykorzystać przewagi konkurencyjne na rynku.
Jak wynika z badań BCG, ponad 70% transformacji cyfrowych się nie udaje. Aby zwiększyć szansę na powodzenie, warto postawić na sprawdzone rozwiązania, które przyspieszą procesy biznesowe i ułatwią klientom dokonywanie zakupów.
Coraz częściej firmy tworzą cyfrowe procesy, wszystkie dane przechowują w chmurze, a na co dzień korzystają z systemów i aplikacji ułatwiających pracę. Z tego powodu właśnie teraz warto pomyśleć o wdrożeniu stabilnej infrastruktury IT, która z jednej strony zwiększy efektywność organizacji, z drugiej zaś będzie bezpieczna.