Strategia
Strefy dobrych inwestycji
Utworzone ćwierć wieku temu specjalne strefy ekonomiczne stały się wydajnym narzędziem przyciągania inwestorów i niwelowania różnic między silniej i słabiej rozwiniętymi regionami Polski.
Systemowa otwartość na innowacje
Nawet państwowy kolos, działający w tak konserwatywnej branży jak energetyka, potrafi skutecznie kreować nowe rozwiązania i owocnie współpracować ze start-upami.
Jak nie stracić na innowacjach
Firma ubezpieczeniowa Umbrella podjęła współpracę z zewnętrznym start-upem w ramach centrum innowacji. Jednak droga od projektu do komercjalizacji aż roi się od wybojów.
Zakupy w outsourcingu
Gdy zarząd Grupy Danfoss położył nacisk na wyeliminowanie organizacyjnej złożoności, przed szczególnie trudnym wyzwaniem stanął dział zakupów współpracujący z olbrzymią liczbą kooperantów.
Jak wybrać kierunek ekspansji
Polski producent mebli, firma BlackWood, w planach rozwoju rozważa ekspansję do Białorusi. Konsultanci przedstawili zarządowi różne opcje, jednak prezes ma problem z dokonaniem strategicznego wyboru.
Pokonaliśmy trasę ze stacji A do stacji C
O tym, jak dzięki digitalizacji PKP Energetyka przeszła ze świata analogowego do świata cyfrowego, mówi prezes firmy.
Jak się zabrać do reanimacji dinozaura
Prezes sieci detalicznej Monday, chcąc wyrwać firmę ze stagnacji, szuka rozwiązań, które pozwolą dostosować przedsiębiorstwo do nowych wymogów rynku. Ma jednak dylemat: czy rozpocząć poszukiwania innowacji na zewnątrz firmy, czy wewnątrz.
Lokalny innowator w globalnej grupie
Lokalna inicjatywa pozwoliła na rozszerzenie oferty koncernu i umocniła pozycję bydgoskiej firmy w międzynarodowej grupie.
Gdy oczekiwania klienta i dostawcy się rozmijają
Nasi eksperci radzą, jak zarządzać zakresem usług, by utrzymać zdrowe relacje z klientem.
Ważniejszy biznes czy sentymenty
Jak uzdrowić relacje w zespole?
Jak wyzwolić w firmie ducha innowacyjności i go nie stracić
O tym, jak innowacyjne rozwiązania dopasowane do potrzeb odbiorców pozwoliły firmie Horus-Energia odnajdywać niszowe obszary i podbijać egzotyczne rynki.
Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem
Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.
Jak platforma społecznościowa zmieniła firmę?
Szczegóły dotyczące wdrażania platformy, która umożliwiła wielokierunkową komunikację, wymianę wiedzy i doświadczeń oraz ułatwiła procesy konsolidacyjne w firmie Atlas.
Czy rady nadzorcze tworzą wartość
Czy opinie o radach nadzorczych mają jakiekolwiek znaczenie dla nadzorowanych przez nie spółek?
Wzrost dzięki powrotowi do korzeni
Podejście założycielskie – klucz do wzrostu w organizacji.
Pytają nas o jakieś mierniki. Ratunku!
Sharkbit, polski producent gier komputerowych, stanął przed szansą pozyskania ważnego zagranicznego inwestora. Jednak menedżerowie firmy zdali sobie sprawę, że nie tylko nie mają jasnej strategii rozwoju biznesu, ale na dodatek nie potrafią mierzyć efektywności swojej firmy.
Jak przekuć globalne trendy w lokalne sukcesy. I na odwrót
Przykład L’Oréal pokazuje, że nawet firma globalna może w krótkim czasie zmieniać ofertę, pod warunkiem że ciągle szuka inspiracji w nowych obszarach.