Zrównoważony rozwój
Już 86% Polaków martwi się o klimat. Jak zmienia to ich decyzje zakupowe?
Wiadomo, że konsumenci oczekują od firm działań, które będą (co najmniej) neutralne środowiskowo. Coraz więcej wiemy też o tym, w jakim stopniu wpływa to na ich decyzje zakupowe. Prawie 90% Polaków deklaruje, że obawia się kryzysu klimatycznego, a za tą obawą podążają konkretne zmiany w ich decyzjach konsumenckich.
Dlaczego firmy powinny docenić bioekonomię?
Opracowanie i stosowanie materiałów przyjaznych dla Ziemi może zaowocować nowymi, bardziej zrównoważonymi modelami biznesowymi, a także przyczynić się do stworzenia solidnej infrastruktury dla odnawialnych zasobów biologicznych.
Sześć sposobów, by stać się liderem ESG
Potrzeba zrównoważonego rozwoju nigdy nie była większa. Świat stoi przed bezprecedensowymi wyzwaniami, począwszy od zmian klimatycznych po kurczące się zasoby. I choć nie ma jednego rozwiązania tych problemów, zadbanie o zrównoważony rozwój jest jedyną strategią, jeśli chcemy stawić im czoła.
Idealny rozwój bizesu - tajny sposób
Próba próba próbap róba próbapr óbaprób apróba próbapróbapr óbaprób apróba próbap róbapró bapróba to jest koniec.
Zastanówmy się, jak w innowacyjny sposób mierzyć wpływ firm na społeczeństwo i środowisko
Nowe podejście umożliwia szersze, bardziej skuteczne spojrzenie na ocenę wewnętrznych i zewnętrznych aspektów działalności społecznej i zrównoważonego rozwoju firmy.
Rusza I edycja Business for the Future, konferencji o zrównoważonym rozwoju, CSR i ESG
Już 17 listopada odbędzie się pierwsza edycja konferencji Business for the Future. Całodzienne wydarzenie jest poświęcone kluczowemu dziś tematowi zrównoważonego rozwoju zgodnie z zasadami CSR i ESG. To wydarzenie dla wszystkich przedsiębiorców i liderów, którym nieobca jest troska o środowisko naturalne i ład społeczny.
Co mogą zrobić liderzy, by dostosować się do ekologicznego stylu życia
Jednym z trendów propagowanych przez niektórych liderów biznesu jest promowanie bardziej ekologicznego życia – nastawionego na redukcję śladu węglowego oraz podejmowanie przyjaznych środowisku wyborów.
Przemysław Oczyp, KPMG: „Ambitne firmy od dawną dążą do ograniczenia śladu węglowego”
O najnowszych trendach kształtujących działania firm na rzecz zrównoważonego rozwoju i dążenia do neutralności klimatycznej Europy mówi Przemysław Oczyp, ekspert w zakresie ESG i kwestii klimatu reprezentujący KPMG.
Michał Popiołek, mBank: „Coraz więcej źródeł energii będzie zielonych. Taka przyszłość jest nieunikniona”
Jaką rolę w zrównoważonej transformacji odegrają banki? Z jakimi oczekiwaniami z ich strony będą się musiały liczyć firmy chcące pozyskać finansowanie zewnętrzne? Na te pytania oraz kilka innych odpowiada Michał Popiołek z mBanku.
Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu 2022 zaczyna się już 24 października
ICAN Institute został Patronem Medialnym Tygodnia Odpowiedzialnego Biznesu 2022 (#TOB2022), który oferuje wszystkim interesariuszom bezpłatny udział w 5 dniach prelekcji, wywiadów i paneli. TOB2022 odbywa się 24-28.10.2022 r. w formie serii spotkań oraz warsztatów mających pomóc każdemu lepiej zrozumieć, czym jest ESG, CSR oraz jaką rolę odgrywa koncepcja zrównoważonego rozwoju w biznesie.
Dieta, ćwiczenia, a może przejście w tryb offline? Nowe spojrzenie na wellness pracowników
Firmy powinny wyjść poza tradycyjne świadczenia zdrowotne i sprawdzić, co mogą i czy w ogóle powinny coś zrobić, by zminimalizować wpływ mediów społecznościowych na samopoczucie pracowników.
Błażej Fiecek, E.ON Foton: „Fotowoltaika nadal się opłaca”
Transformacja energetyczna jest nieunikniona, a jej tempo przyspiesza chęć uniezależnienia się od paliw kopalnych pochodzących z Rosji. O tym, jakie miejsce zajmie w tym procesie fotowoltaika oraz jak pod wpływem pandemii i wojny w Ukrainie zmieniło się podejście do inwestycji w wytwarzanie prądu z energii słonecznej, mówi Błażej Fiecek, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy E.ON Polska.
Polski biznes nie jest zrównoważony
Szacowana wartość aktywów będących w zarządzaniu instytucji finansowych, których czynniki ESG są kluczowe dla wyboru strategii inwestycyjnych, z roku na rok jest coraz większa. Według EY w 2016 roku wynosiła 22,8 bilionów dolarów, w 2021 – 37,8, a w 2025 roku przekroczy 50 bilionów dolarów.
Zrównoważony rozwój dla środowiska – wyzwania zielonej transformacji
Przedstawiamy zapis debaty, która odbyła się w trakcie IV Kongresu MIT Sloan Management Review Polska. Jej temat stanowiły wyzwania związane z wdrażaniem zielonej transformacji w polskich przedsiębiorstwach, zaś uczestniczyli w niej doświadczeni praktycy biznesu.
Jarosław Rot, BNP Paribas Bank Polska: „Zrównoważony rozwój nie jest modą, lecz megatrendem”
Zrównoważona transformacja biznesu, świata i społeczeństwa jest nieunikniona. Jednak jej tempo zależy od wspólnych wysiłków wielu podmiotów. O tym, jaka jest rola banków w tej zmianie, opowiedział nam Jarosław Rot, dyrektor wykonawczy obszaru zrównoważonego rozwoju w BNP Paribas Bank Polska.
Ryszard Hordyński, Huawei Polska: „Bez działań w zakresie ESG firmom będzie się coraz trudniej rozwijać”
Zrównoważony rozwój staje się nieodzowną częścią strategii postępowych firm. Działać trzeba tu i teraz, często bez drogowskazów w postaci regulacji, które nie nadążają za zmieniającymi się okolicznościami. Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji z Huawei Polska opowiada nam o dobrych praktykach i wyzwaniach związanych z działalnością na rzecz środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego.
„Zielony” biznes – 5 inspiracji na majówkę
Współczesny biznes coraz częściej w wymiarze technologicznym i operacyjnym koncentruje się na rozwiązaniach ekologicznych. Przypominamy pięć tekstów pokazujących, dlaczego to ważne.
Czego warto nauczyć się od Rolls-Royce'a, czyli zrównoważony rozwój na bogato
Rolls-Royce nie ma w ofercie żadnego samochodu z napędem elektrycznym czy choćby hybrydowym (jeszcze). Mimo to pod pewnymi względami stanowi świetny przykład zrównoważonego rozwoju – autentycznie, głęboko zrównoważonego.
Im więcej ofiarujesz, tym więcej zarabiasz
Odpowiednio przemyślane wpłaty na cele charytatywne mogą pełnić funkcje marketingowe. Zachęcają klientów do zakupów i większych wydatków.
Dlaczego szybka moda musi zwolnić
Duża część przemysłu modowego bazuje na skróceniu etapu od projektowania do sprzedaży i kulturze jednorazowości. Chociaż ten model biznesowy jest kuszący i dochodowy, nie jest on zrównoważony.