Paulina Kostro
Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"
Chcesz sprzedawać w sieci? Zadbaj o szybką dostawę!
O tym, na co powinny zwracać uwagę sklepy online w dobie inflacji, jaką strategię warto podjąć w najbliższym czasie oraz jak będą wyglądać tzw. zakupy jutra, opowiada Damian Wiszowaty, założyciel firmy Gonito oraz prelegent podczas E-Commerce Trends Summit 2022.
Jak zaangażować się w relacje z klientami w innowacyjny i osobisty sposób?
Pandemia stworzyła nowy typ klientów – bardziej „cyfrowych” niż kiedykolwiek wcześniej. Organizacje, które szybciej dostrzegą tę zmianę i wykorzystają możliwości, jakie za sobą niesie, skutecznie zdobędą ich lojalność.
Rodolfo Luzardo: podczas kryzysu zmieniaj ceny, zachowaj elastyczność i bądź zwinny!
Funkcjonowanie i rozwój firmy zależy przede wszystkim od osiąganych przez nią zysków. Dlatego właściwa strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów planowania. Rodolfo Luzardo, dyrektor firmy doradczej ZS Associates, opowiada o tym, jak ustalić właściwą cenę, szczególnie w okresie wychodzenia z kryzysu. Rozmawia Paulina Kostro.
Technologie, których oczekują klienci
2020 rok zmienił podejście wielu konsumentów względem nowych technologii. Obecnie liczą oni na szybką dostępność inteligentnych maszyn i rozwiązań.
Czas na promocję 2.0
Zaawansowane narzędzia analityczne, wykorzystujące m.in. algorytmy uczenia maszynowego, zmniejszają ryzyko nieefektywności działań promocyjnych – zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i online.
Dostawa w czasach pandemii
Skuteczna reakcja na kryzys znajduje odzwierciedlenie we współpracy sprzedawców, dostawców i kupujących. Niemniej w ostatnim czasie kluczową rolę odegrali kurierzy, którzy stali się bohaterami naszej pandemicznej rzeczywistości. Niestety klienci nie ułatwiali im tego zadania.
Półka sklepowa pod nadzorem AI
Sztuczna inteligencja pomoże zarządzać ekspozycją towarów na półkach. Odciąży handlowców, którzy zajmą się doradztwem i obsługą klienta.
Znajdź głos, który wpłynie na konsumenta
Klienci coraz częściej ufają swoim asystentom głosowym. Ten sojusz zmusza marki do bardziej inteligentnego komunikowania się zarówno z konsumentami, jak i maszynami.
Sprzedaż „na żywo” dzięki wideo
Aby sprzedać produkt w internecie, nie wystarczy już personalizowany przekaz reklamowy. Dziś w e-commerce królują angażujące treści wideo, które zwiększają sprzedaż. Głównie w Chinach, ale nie tylko.
Commerce transformation zrywa z podziałami
Dziś mówimy o tzw. commerce transformation jako procesie zmiany całej organizacji handlowej na poziomach: strategicznym, operacyjnym, ludzkim i technologicznym