Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Meta ogłosiła, że Facebook zmieni się nie do poznania. Odpowiadać ma za to nowy algorytm. Podobnie jak w przypadku TikToka, będzie on bardziej spersonalizowany, więc prezentowane treści mają znacznie bardziej przyciągać odbiorców. Co o zmianach algorytmów powinni wiedzieć marketerzy?
Link do info lub info kiedy ogłosiła
Amerykańskie Biuro Statystyki Pracy (Bureau of Labor Statistics) opublikowało w lipcu indeks cen konsumenckich (CPI), wykazując wzrost inflacji – największy od 1994 roku. Inflacja i polityka pieniężna mogą być wskaźnikami nadchodzącej recesji i wywołują u wielu firm oraz inwestorów obawy o nadchodzące wahania rynkowe. "Jeśli odnotujemy kolejny spadek PKB, Stany Zjednoczone doświadczą recesji" – zauważa Alexander Voigt, założyciel i dyrektor generalny daytradingz.com.
Wyobraź sobie, że chcesz się zalogować do jakiejś aplikacji, a ta wyświetla komunikat: „zaloguj się za pomocą biometrii”. Część osób zrozumie, ale część nie. Czy nie lepiej byłoby, gdyby brzmiał np.: „zaloguj się, dotykając kciukiem we wskazanym miejscu” albo „zaloguj się, robiąc selfie”? Wówczas z pewnością więcej osób zrozumiałoby komunikat. Właśnie temu służy UX writing.
O tym, na co powinny zwracać uwagę sklepy online w dobie inflacji, jaką strategię warto podjąć w najbliższym czasie oraz jak będą wyglądać tzw. zakupy jutra, opowiada Damian Wiszowaty, założyciel firmy Gonito oraz prelegent podczas E-Commerce Trends Summit 2022.
Postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji może wyhamować, jeśli końcowi użytkownicy odmówią korzystania z nowych rozwiązań. Ich twórcy muszą zatem myśleć nie tylko o korzyściach biznesowych, ale też o tym, jak odnieść się do obaw ludzi.
Tam gdzie koncentrują się start-upy, badacze i inwestorzy, pojawiają się liczne szanse na zwiększenie korporacyjnej innowacyjności.
Wirtualny świat – przyszłość pracy, nauki i rozrywki czy raczej idea, która nigdy nie stanie się rzeczywistością? Opinie na temat metawersum są podzielone, co nie przeszkadza markom inwestować w tę wirtualną przestrzeń. Czy reklama w metawersum ma sens?
Napięcie pomiędzy biznesem a IT nie jest nieuniknione. Można nim zarządzać w taki sposób, by budować wzajemny szacunek dla kompetencji każdej ze stron, a przy okazji otwierać nowe drzwi.
QRshingowi oszuści mogą czyhać wszędzie – fałszując system opłat parkometru, zachęcając do wsparcia akcji charytatywnej, czy podszywając się pod bank. Ryzyko rośnie wraz ze wzrostem popularności kodów QR, ponieważ stały się one szczególnie popularne w czasie pandemii, bo umożliwiają bezdotykowe przekazywanie informacji. Czym jest nowa wersja phisingu i jak można się przed nią uchronić?
Dyrektorzy marketingu i ich zespoły mają teraz doskonałą okazję, aby przejąć wiodącą rolę w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów oraz talentów.
Witamy w metawersum. Oto zaczyna się kolejna wielka era dla biznesu. W tym nowym, ekscytującym świecie firmy mogą wchodzić w interakcje ze sobą i klientami w całkowicie wirtualnym środowisku. Możliwości są nieograniczone, a potencjał wzrostu ogromny. Każdy CEO powinien więc trzymać rękę na pulsie.
Firmy powinny wyjść poza tradycyjne świadczenia zdrowotne i sprawdzić, co mogą i czy w ogóle powinny coś zrobić, by zminimalizować wpływ mediów społecznościowych na samopoczucie pracowników.
Jednym z elementów transformacji cyfrowej przedsiębiorstw jest wdrażanie narzędzi, które mają na celu odciążenie pracowników w realizowaniu czynności zajmujących im dużo czasu, a nieprzekładających się na korzyści biznesowe firmy. Jednym z takich rozwiązań jest aplikacja MyQ, kontrolująca proces druku w przedsiębiorstwach. O implementacji narzędzia opowiada Michał Pawełczyk, specjalista ds. IT w Colas Polska.
W social mediach rozmywa się granica między tym, co prywatne, a tym, co służbowe. Utrzymywanie różnych tożsamości odrębnych dla różnych grup odbiorców w mediach społecznościowych już nie jest możliwe.
Nowe dane pokazują, że stres w miejscu pracy jest obecnie na wysokim, wcześniej nienotowanym poziomie. Menedżerowie, którym zależy na tym, by wspierać swoich pracowników, mogą podjąć pewne działania, by ów poziom stresu obniżyć.
W nowym środowisku pracy liderzy nie mogą wyłącznie polegać na tradycyjnych, hierarchicznych strukturach władzy.
Odejście CEO i płynne przekazanie sterów w inne ręce będzie łatwiejsze dzięki przeprowadzeniu całego procesu w trzech etapach.
Poprawa umiejętności cyfrowych przeciętnego pracownika oraz transformacja cyfrowa firm są kluczowe dla polskich przedsiębiorstw chcących osiągnąć cele wyznaczone w unijnym programie „Droga do cyfrowej dekady”.
Firmy, które w czasach kryzysu naprawdę odpowiadają na potrzeby klientów, mają szansę na wzmocnienie relacji z nimi.