O tym, dlaczego sprawdzalne hipotezy są lepsze od kreatywnych pomysłów opowiada Michael Schrage z Initiative on the Digital Economy w MIT Sloan School of Management.
Analizując nadchodzące trendy związane ze sztuczną inteligencją (AI), nie możemy nie zwrócić uwagi na pandemię, która zdominowała ostatni rok i ma niebagatelny wpływ na wszystkie aspekty naszego życia. Jak wynika z badań Capgemini, ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40% interakcji z klientem przy wsparciu AI.
Raport „Indeks Cyfryzacji Gospodarki” jest oceną rozwoju cyfrowych gospodarek 90 państw, a prezentowane w nim wyniki dotyczą 90% światowej populacji internautów. Jak wypada Polska i jak przekłada się to na rodzimy biznes?
Algorytm wiedział o epidemii w Wuhan już 31 grudnia 2019 r. WHO poinformowało o zagrożeniu dopiero 9 stycznia 2020 r. Algorytm był więc szybszy niż ogólnoświatowa organizacja. I to właśnie algorytm może zmienić politykę szczepień i ..biznes.
Blockchain (łańcuch bloków), przez wiele osób kojarzony głównie z kryptowalutami, przede wszystkim ze słynnym bitcoinem, zmienia kolejne obszary gospodarki.
W okresie pandemii COVID-19 miliony zamkniętych w domach uczniów i studentów korzystało z pewnego cennego, choć obecnie oczywistego, źródła wszelkiej wiedzy. Każdy bowiem, kto ma komputer stacjonarny lub urządzenie przenośne może w jednej chwili skorzystać – za darmo – z łatwej w obsłudze bazy danych, która daje „dostęp do sumy ludzkiej wiedzy” w ponad 300 językach. Tym źródłem jest Wikipedia.
Świetny produkt, silne relacje biznesowe, długoterminowa współpraca z klientami i kultura organizacyjna, w której ludzie mogą na sobie polegać - to składowe oferty wartości, które można realizować praktycznie bez udziału marketingu i sprzedaży
Pandemia COVID-19 zamknęła nas wszystkich z całą naszą pracą w wirtualnej przestrzeni.
Transformacja cyfrowa była w planach wielu firm od dawna, ale dopiero w dobie pandemii zyskała najwyższy priorytet.
2020 rok zmienił podejście wielu konsumentów względem nowych technologii. Obecnie liczą oni na szybką dostępność inteligentnych maszyn i rozwiązań.
Dziś niemal każda firma ma swoje konto na Facebooku, często również na Instagramie, Tik-Toku, Twitterze. Media społecznościowe są pierwszym frontem komunikacji. Zmiany, które mogą dotknąć dostawców tych platform, mogą odbić się również na twoim biznesie.
Startuje 2. edycja konkursu Mistrz Innowacyjnej Transformacji, organizowanego przez ICAN Institute – wydawcę „MIT Sloan Management Review Polska”. Przedstawiamy najważniejsze informacje o tej inicjatywie.
Obecnie na świecie jest ponad 50 miliardów urządzeń IoT, a liczba ta będzie zwiększać się z rozwojem rynku. Wraz z liczbą urządzeń podłączonych do sieci, wykładniczo rośnie również ilość przetwarzanych informacji
Czy robot będzie lepszym szefem niż ty? To bardzo możliwe. Jeśli tylko sztuczna inteligencja opanuje zdolności miękkie – takie jak poczucie humoru – to zacznie pełnić bardziej ludzkie role i może stać się liderem, za jakim wszyscy chcieliby podążać. To nie science fiction, ta zmiana już się dzieje.
Pandemia koronawirusa spowodowała, że większość krajów wprowadziła różnego rodzaju ograniczenia mające, często olbrzymi, niekorzystny wpływ na ich gospodarki.
Czy powszechnie dostępne narzędzia do pracy zdalnej odpowiadają na potrzeby współczesnych pracowników? Jakie wybrać, aby realizować swoje obowiązki zawodowe w sposób wydajny i rzetelny?
Coraz większe ilości danych wymagają nie tylko przestrzeni na firmowych serwerach, ale także możliwości szybkiego do nich dostępu. Ten zapewnia technologia, a konkretnie pamięci masowe flash i nowoczesne interfejsy NVMe. Jednym z rozwiązań, na które warto zwrócić szczególną uwagę, jest IBM FlashSystem.
Strategia cyfrowa to zagadnienie, które każdy lider powinien mieć na uwadze w czasach kryzysu. Przypominamy 5 tekstów, które ułatwią firmom zaplanowanie działań na rok 2021.
Jak utrzymywać efektywność, zaangażowanie i kulturę organizacyjną w zespołach pracujących zdalnie? Oto wybór tekstów, które w sposób kompleksowy odpowiadają na to pytanie.
Mijający rok był trudny. Wiele też zmienił. Nie chodzi tylko o przyśpieszoną transformację cyfrową, ale także o kulturową rewolucję. A ta – rzecz jasna – wpływa również na biznes.