Zarządzanie sobą
Cyfrowi nomadzi w dobie pandemii – fenomen workation
Pandemia odcisnęła swoje nieodwracalne piętno na każdym aspekcie prowadzenia działalności zarobkowej. Jednym z najbardziej wyrazistych przykładów jest znaczące spopularyzowanie się pracy zdalnej oraz hybrydowej. Czemu zatem nie pracować, podróżując?
Relacje w pracy – jak nad nimi pracować?
Większość z nas od razu dostrzega, że ktoś w miejscu pracy zachowuje się agresywnie. Nieuprzejmości, przezwiska, grubiański język widoczne są od razu. Trudniej wyłapać i udowodnić zachowania toksyczne, manipulacje czy kłamstwa. Co powinien zrobić szef, gdy zauważy, że relacje między pracownikami nie są, oględnie mówiąc, dobre, szczególnie za sprawą jednej osoby, wpływając nie tylko na atmosferę w pracy, ale również na gorsze wyniki firmy? Na pytanie odpowiada Monika Reszko, psycholog biznesu, autorka książek, publikacji, badań i programów rozwojowych. Rozmawia: Paulina Kostro.
Współczesna kobieta: liderka, partnerka, matka
Kobiety w Polsce mają pełen dostęp zarówno do edukacji, jak i do pracy. Mogą zarządzać własnym majątkiem i posiadają pełne prawa wyborcze. Wydawałoby się, że cel równouprawnienia w 2022 roku został osiągnięty. Dlaczego więc, mimo trwającej od lat debaty o równości płci Polki wciąż ustępują pierwszeństwa i dostosowują się? Dlaczego nie wierzą w siebie i nie traktują marzeń oraz ambicji zawodowych priorytetowo, choć są lepiej wykształcone, a także bardziej empatyczne i znacznie lepiej zarządzające – co potwierdzają liczne badania. O tych i wielu innych zagadnieniach rozmawiano podczas konferencji Helping Hand „Współczesna kobieta: liderka, partnerka, matka”.
Jak zerwać z wypaleniem w 4 krokach
To był przepis na wypalenie: dwa lata pracy, często po godzinach, przy jednoczesnym pełnieniu funkcji rodzica czy opiekuna, w poczuciu izolacji od przyjaciół i współpracowników, którzy mogliby zagwarantować emocjonalne i praktyczne wsparcie. Jak wykazały badania przeprowadzone przez Korn Ferry w 2021 roku, 89% profesjonalistów twierdziło wówczas, że są wypaleni, a zdecydowana większość (81%) przyznała, że są wypaleni bardziej niż na początku pandemii.
Zaskakująca wartość oczywistych spostrzeżeń
Potwierdzanie tego, w co ludzie już wierzą, może pomóc organizacjom przezwyciężyć bariery na drodze do zmian.
Jak odkryć w sobie przedsiębiorczość? Poznaj opinię absolwenta programu ITL Management™
Czy kolejne studia menedżerskie to dobra inwestycja? Zobacz, co na ten temat sądzi Mikołaj Buczyński, Project Manager w City Cosmetics, i poznaj praktyczne wskazówki, które mogą pomóc w podjęciu decyzji.
Skala wyzwań w 2020 roku była zaskakująca, ale znaleźliśmy sposób na zmienność w sprzedaży
O tym, jak stawiać czoła wyzwaniom zmiennego biznesu i nie podążać utartymi szlakami rozmawiamy z Romanem Murawskim dyrektorem handlowym PLUM Sp. z o. o.
Trzecie miejsce cieszy bardziej niż drugie, czyli czego liderzy mogą nauczyć się od olimpijczyków
Po kilku pierwszych dniach posuchy możemy już być pewni, że polscy sportowcy przywiozą jednak z Igrzysk Olimpijskich w Tokio całkiem pokaźny worek medali. Czego możemy się od nich nauczyć i jak przekuć ich doświadczenia w praktykę w obszarze biznesu?
Zmienne warunki wymagają ciągłej nauki
Sytuacje kryzysowe, w których nie jesteśmy do końca pewni, czy podejmujemy właściwe decyzje, przypominają nam, jak ważna jest aktualizacja wiedzy i ciągły rozwój. Potwierdza to Michał Olczak, CEO NextApps.
Nauczyłem się kwestionować status quo
Dziś wiem, że warto mieć odwagę wprowadzać zmiany. Świat się zmienia, a nas często ograniczają nasze przyzwyczajenia, utarte schematy, wedle których działamy. O tym, jak zmieniło się podejście do prowadzenia firmy, opowiada Grzegorz Rutkowski, General Manager w Habasit Polska.
Pięć typów ludzi, którzy pomogą ci uporać się z toksycznymi współpracownikami i uniknąć niepotrzebnego stresu
Praca w dużej organizacji często jest stresująca, dlatego warto wiedzieć, jak radzić sobie z toksycznymi relacjami oraz stresującymi sytuacjami. Przedstawiamy kilka sposobów na przekształcenie miejsca pracy w oazę spokojnej pracy i rozwoju.
Pieniądze szczęście dają – potwierdziły to badania naukowe
Popularne powiedzenie mówi, że "pieniądze szczęścia nie dają", ale niektórzy uzupełniają wtedy żartobliwie, że szczęście daje dopiero to, co można za nie kupić. Ostatnie badania potwierdzają, że jest w tym dowcipie sporo racji.
Czy praca będzie luksusem?
Mówiąc o gwałtownym przyspieszeniu, będącym efektem rozwoju nowych technologii, warto zadać sobie pytanie: na ile jesteśmy na to gotowi?
Jak zarządzać emocjami w pracy?
Okazywanie emocji najczęściej uznawane jest za zachowanie nieprofesjonalne. Jest to jednak mylne przeświadczenie.
Jak wykorzystać narzędzia online do budowania marki osobistej?
Budowanie marki osobistej w czasach kryzysu wymaga konsekwentnych i przemyślanych działań tam, gdzie przebywa grupa twoich interesariuszy. Warto zacząć od uporządkowania profilu na LinkedInie.
Niebezpieczne mity na temat neuronauki
Mózg to jedyny organ, który może pomóc dowieźć roczny projekt w dwa tygodnie, ale też zwolnić z pracy za brak jednego zera w wygranej ofercie. Chcesz go w pełni kontrolować, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Poniżej znajdziesz krótką instrukcję pokazującą pułapki czyhające na każdego, kto chce lepiej poznać swój mózg i świadomie kierować jego rozwojem.
Rozwój: twoje wyzwanie na całe życie
Jeśli chcesz rozwinąć tylko jeden nawyk, który pomoże ci odnieść sukces w najbliższych latach? Niech będzie to nawyk systematycznej nauki.
Szkolenia dla menedżerów: za deklaracjami musi iść konkret [WYWIAD]
Ekspertka odpowiada: po co tak naprawdę i czy w ogóle szkolić menedżerów?
Zrób pierwszy krok ku wysokiej efektywności: wyznaczaj sobie ambitne cele!
Co mają wspólnego freski Michała Anioła z efektywnością osobistą? Okazuje się, że więcej, niż moglibyśmy się spodziewać!
9 cech pracownika przyszłości
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że na naszych oczach odbywa się czwarta rewolucja przemysłowa. Jak nadążyć za rozwijającym się światem, w którym obcowanie z nowoczesnymi technologiami staje się codziennością?