Zarządzanie sobą
Czego warto nauczyć się od Odyseusza, czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych
Praca nad sobą – zarówno w kontekście zawodowym, jak i osobistym – wymaga wytrwałości i silnej woli. Każde, nawet najlepsze postanowienie, z czasem jednak słabnie, ale na szczęście możemy je wzmocnić za pomocą prostego wybiegu – kontraktu Odyseusza.
Polscy menedżerowie są już zmęczeni pracą zdalną
Jak wynika z raportu Deloitte "Global Human Capital Trends 2021", aż 38% polskich menedżerów uważa, że praca zdalna ma negatywny wpływ na ich samopoczucie.
Depresja i wypalenie zawodowe mają wspólne przyczyny
Wypalenie zawodowe prowadzi do długofalowego zmniejszenia produktywności pracownika, więc naukowcy od lat próbują zrozumieć przyczyny tego stanu rzeczy – by skutecznie im przeciwdziałać. Z najnowszych badań wynika, że znaczna część czynników powodujących wypalenie zawodowe pokrywa się z przyczynami rozwoju depresji.
Menedżer jako architekt wyboru – ułatw pracownikom podejmowanie decyzji
W życiu prywatnym, jak i zawodowym często podejmujemy mikrodecyzje, które w dłuższej perspektywie mogą się okazać brzemienne w skutki.
Czy praca zdalna może być lekarstwem na wypalenie zawodowe?
Niemal jedna trzecia pracujących Polaków deklaruje, że zauważa u siebie wypalenie zawodowe. Czy praca zdalna może stać się sposobem na przeciwdziałanie tej tendencji?
Ewa Stelmasiak: zarządzanie stresem to trud, który się opłaca
Aby zadbać o innych, najpierw musisz zadbać o siebie – mówi Ewa Stelmasiak, ekspertka ds. kultury well-being. Menedżerowie powinni sobie wziąć do serca te słowa zwłaszcza teraz. Tylko jak to zrobić, skoro na wszystko brakuje dziś czasu?
Pokonuj ściany na rowerze: zyskaj czas i rozwiąż swoje problemy
Przeciętny menedżer żyje w niedoczasie. Nieprzeciętny menedżer czasu nie ma prawie wcale. W końcu zapracowanie, osobliwe wszędobylstwo i uwikłanie w różnego rodzaju ambitne, a zarazem ciekawe projekty stało się miarą zaangażowania.
Umysł lidera – książka, która pozwoli ci lepiej zrozumieć siebie i innych
Dlaczego jedne zadania wykonuję z radością, a inne idą mi jak krew z nosa? Dlaczego coraz trudniej skupić mi uwagę? Jeśli poszukujesz odpowiedzi na te pytania, sięgnij po książkę wydaną przez ICAN Institute.
Jak odstresować się w pracy? Oto 4 inspiracje
Stres ma dwa oblicza. Może zakłócać pracę, blokować twórczość i obniżać efektywność – albo sprzyjać realizacji zadań i sprostaniu nowym wyzwaniom. Jeśli chcesz mieć go po swojej stronie, skorzystaj z naszych wskazówek.
Jak przezwyciężyć fatum postanowień noworocznych?
Właśnie mija pierwszy miesiąc tego roku. Jak się mają obietnice, które składaliście sobie wraz z początkiem stycznia? Czy trzymacie się postanowień noworocznych i z determinacją dążycie do ich realizacji? A może już dawno zapomnieliście o nich? Czy nad robieniem postanowień noworocznych wisi fatum?
Kreatywność na co dzień
Czasami, żeby wpaść na rewolucyjny pomysł, trzeba oderwać się od codziennych obowiązków i znaleźć czas na relaks w nowym otoczeniu.
Rynek pracownika wymusza zmiany w organizacji czasu pracy
Problem braku równowagi między czasem poświęconym na zarabianie pieniędzy a tym przeznaczonym na utrzymywanie dobrych relacji z rodziną, przyjaciółmi można odnieść bezpośrednio do zarządzania czasem w przypadku pracowników.
Naukowa pochwała lenistwa
Pracoholizm, chroniczny brak wolnego czasu i nastawienie na zarabianie pieniędzy mogą wyzwalać w nas egoizm i sprzyjać tworzeniu dysfunkcyjnej kultury w organizacji.
Iloraz ciekawości
O wybitnych przywódcach często mówi się, że osiągają sukcesy w złożonej i nieprzewidywalnej rzeczywistości, ponieważ mają wysoki iloraz inteligencji lub nieprzeciętny poziom inteligencji emocjonalnej.
Anita Włodarczyk: trzeba wierzyć w siebie, ale nie bać się korzystać z pomocy innych
Anita Włodarczyk, światowej klasy lekkoatletka, opowiada o pracy nad koncentracją i radzeniu sobie z presją ze strony otoczenia.
Jak stać się przywódcą?
Zastanawiasz się, jak poradzić sobie w roli menedżera, mając na koncie jedynie doświadczenia zebrane na stanowisku specjalisty? Obejrzyj nagranie, w którym dr Maria Mycielska-Toth, tłumaczy, jak z sukcesem dokonać rewolucyjnej przemiany w skutecznego lidera.
Przełomowe zwroty w karierze zawodowej
Awans kojarzy się przede wszystkim z pozytywną zmianą w życiu zawodowym. Gwarantuje nowe możliwości i ekscytujące wyzwania. Ta wyczekiwana, wielka zmiana często ma jednak również drugą, ciemniejszą stronę: budzi niepewność i stres o to, czy rzeczywiście poradzimy sobie na danym stanowisku.
Wąska specjalizacja to przeżytek?
Czy czasy, w których ukończenie renomowanej uczelni i zdobycie dyplomu MBA dawało dożywotnią przepustkę do grona luminarzy biznesu, skończyły się bezpowrotnie?
Jak zaplanować dalszy rozwój kariery i sięgnąć po stanowisko menedżerskie?
Masz duże ambicje i nie chcesz przez kolejne lata pracować nad tymi samym projektami? Myślisz o osobistym rozwoju, ale nie wiesz, jak – krok po kroku – zaplanować swoją dalszą ścieżkę zawodową? Obejrzyj webinarium i skorzystaj z cennych rad dr. Witolda Jankowskiego.
Jak napisać podanie o awans?
Starasz się o awans? Zobacz, jak rzeczowo uzasadnić, dlaczego zasługujesz na wyższe stanowisko.