Planowanie kariery
Projektowanie własnej ścieżki kariery może wydawać się niełatwym zadaniem – zwłaszcza gdy nie wiesz, od czego zacząć i w którą stronę podążać. O tym, jak planować swój dalszy rozwój zawodowy, osiągać wymarzone cele i poszukiwać kolejnych ciekawych wyzwań, dowiesz się dzięki lekturze artykułów autorstwa ekspertów „Harvard Business Review Polska” – na pewno znajdziesz tu coś dla siebie!
Pokaż więcejMemento mori, czyli YOLO – ostatni efekt pandemii
Początkowym efektem pandemii było to, że ludzie tracili pracę. Efekt długoterminowy jest odwrotny – ludzie rzucają pracę.
Nowy kompas wyznaczy kierunki rozwoju [WYWIAD]
O tym, jakie będą kluczowe kompetencje przyszłości oraz jak zmieni się sposób kształtowania kariery zawodowej opowiada Piotr Zygmunt, ekspert w dziedzinie zaawansowanych procesów rekrutacyjnych z ManpowerGroup. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „ICAN Management Review Polska”.
Trzy pytania, które musisz sobie zadać, nim przyjmiesz propozycję nowej pracy
Czy zdarzyło się, że odrzuciłeś propozycję pracy na pozór nie do odrzucenia? Albo mimo wątpliwości rzuciłeś się na głęboką wodę, bo nie można byłoby inaczej? Czy zacząłeś kiedyś nowy etap w karierze, myśląc że wygrałeś los na loterii, by po kwartale odejść ze skwaszoną miną?
Cztery błędne przekonania, przez które nie tworzymy strategii zawodowych na całe życie
Kroczenie ścieżką kariery bez dobrze opracowanej strategii zawodowej przypomina wyprawę dookoła świata bez mapy i bez przewodnika. Istnieje szansa, że to będzie interesująca podróż, ale o ile lepsza od szansy byłaby pewność, że tak będzie?
Alexi Lubomirski: sukces to przede wszystkim efekt ciężkiej pracy
Należy do najbardziej rozchwytywanych fotografów na świecie. Jego zdjęcia trafiają na okładki prestiżowych tytułów modowych.
9 cech pracownika przyszłości
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że na naszych oczach odbywa się czwarta rewolucja przemysłowa. Jak nadążyć za rozwijającym się światem, w którym obcowanie z nowoczesnymi technologiami staje się codziennością?
Transformacja marki osobistej w pięciu krokach
Każdy z nas ma markę osobistą, ale czy kreujemy ją w świadomy sposób? Zmiana w życiu zawodowym jest dobrą okazją, by niejako wymyślić siebie na nowo. Jak sprawić, by nasz wizerunek był spójny z naszą przeszłością i nowym kierunkiem, jaki chcemy obrać?
Inspiracja w rodzinie
O rozdzieleniu życia zawodowego od prywatnego w firmie rodzinnej opowiada Agnieszka Jasikowska, dyrektor generalny firmy Oriens Bijou - przedstawiciela TOUS w Polsce.
Kompleksowe podejście do wspierania rozwoju kariery
O tym, jak można wspierać rozwój kariery kobiet w organizacji, opowiada Katarzyna Bołtowicz, dyrektor operacyjny w Kapsch Telematic Services.
Niewykorzystany potencjał młodych
Różnice pokoleniowe wymuszają na pracodawcach nowe, bardziej przemyślane podejście do zarządzania potencjałem pracowników.
Jak sobie radzić ze złym szefem?
Mówi się, że w życiu pewne są tylko dwie rzeczy: śmierć i podatki. Ale pewne jest także to, że na jakimś etapie kariery trafi się na złego szefa... Jak sobie poradzić z tą sytuacją? Pomogą ci w tym praktyczne wskazówki.
Planowanie ścieżki kariery od dziecka
Współczesny system edukacji nie pomaga wytworzyć konkretnych zainteresowań i pobudzić pasji. Dlaczego tak się dzieje i jak można to zmienić?
Utrwalanie wizerunku
W czasie środkowego etapu kariery na stanowisku szefa organizacji trzeba korzystać z doświadczenia nabytego w pierwszym etapie, modyfikować zachowanie w taki sposób, aby nie popełniać tych samych błędów.
Maja Włoszczowska: Staram się zmieniać to, na co mam wpływ
Złota medalistka mistrzostw świata w wyścigu elity MTB i dwukrotna wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim z wykształcenia jest magistrem inżynierem matematyki finansowej.
Spokojnie, to tylko porażka!
Dlaczego, jak podają badania, niektórzy handlowcy, mimo umiejętności i szkoleń doskonalących techniki sprzedaży i obsługi klienta, już po roku od rozpoczęcia pracy rezygnują z niej?
Paradoksy przywództwa
Marshall Goldsmith radzi, aby przełamać blokadę wynikającą z naszych błędnych, często zawyżonych ocen własnych dokonań i w konsekwencji – niechęci do zmiany.
Awans czy zesłanie?
Czy niechęć do firmowych "gierek" wystarczy, aby szefowie koncernu powierzyli naszemu bohaterowi stanowisko dyrektora polskiego oddziału?