Strategia
4 archetypy fabryk przyszłości
Kluczowe pytanie zadawane przez menedżerów w ostatnim półroczu brzmi: co dla mnie oznacza nadejście Przemysłu 4.0?
Aliexpress: anatomia sukcesu [NOWOŚĆ WYDAWNICZA ICAN INSTITUTE]
Dyski twarde, karty graficzne, ubrania, sztuczne rzęsy, zabawki… Jeśli choć raz zdarzyło ci się zamówić coś za pośrednictwem Aliexpress.com, pewnie już wiesz, że to wciąga.
Pierwsza „papierowa” butelka w drodze
Grupa Carlsberg ogłosiła, że jest coraz bliżej stworzenia pierwszej „papierowej” butelki - Green Fibre Bottle - wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.
Warto postawić na szybkość, odwagę i otwartość
Na kulturę innowacyjności w Facebooku składają się trzy podstawowe elementy. Każdy z nich ma uniwersalne zastosowanie i może zainspirować firmy w Polsce, nie tylko z branży technologicznej.
Z narzędzi do kreowania nowych rozwiązań korzystają nieliczni
Wszystkie firmy szukają produktu lub usługi, które całkowicie przeobrażą rynek. Mimo to, budując strategię biznesową na kolejne lata, najczęściej sięgają „do korzeni”, czyli bazują na tym, co jest znane i bliskie dotychczasowemu biznesowi.
Systemowa otwartość na innowacje
Nawet państwowy kolos, działający w tak konserwatywnej branży jak energetyka, potrafi skutecznie kreować nowe rozwiązania i owocnie współpracować ze start-upami.
Ceną rozwoju jest zawsze napięcie
W One2tribe stawiamy na szczerość, konsekwencję w działaniu i dyscyplinę. Czasami brutalna prawda pozwala rozwinąć innowacje znacznie lepiej niż typowe działania kreatywne.
Jak nie stracić na innowacjach
Firma ubezpieczeniowa Umbrella podjęła współpracę z zewnętrznym start-upem w ramach centrum innowacji. Jednak droga od projektu do komercjalizacji aż roi się od wybojów.
Wewnętrzna przedsiębiorczość napędza innowacje
Jedną z metod wyzwalania firmowej innowacyjności, która w ostatnich latach zyskuje na znaczeniu, jest wewnętrzna przedsiębiorczość. Na jej drodze wciąż stoją jednak liczne mity i fałszywe przekonania.
Cyfryzacja na szóstkę
Transformacja cyfrowa jest jak maraton. Aby się powiodła w dużej skali, potrzeba dyscypliny, skrupulatnego planowania i pełnego zaangażowania prezesa.
Smartfon zamiast kartki
W czasie gdy rozpoczynałem pracę w PKP Energetyka, firma zaczęła przygotowywać się do przeprowadzenia oczekiwanej przez inwestora transformacji.
Na kołach innowacji
Gospodarka europejska się rozwija, a firmy nie ustają w zwiększaniu produkcji i sprzedaży, co wpływa na zwiększenie zapotrzebowania na transport i obsługę logistyczną.
Pokonaliśmy trasę ze stacji A do stacji C
O tym, jak dzięki digitalizacji PKP Energetyka przeszła ze świata analogowego do świata cyfrowego, mówi prezes firmy.
Jak się zabrać do reanimacji dinozaura
Prezes sieci detalicznej Monday, chcąc wyrwać firmę ze stagnacji, szuka rozwiązań, które pozwolą dostosować przedsiębiorstwo do nowych wymogów rynku. Ma jednak dylemat: czy rozpocząć poszukiwania innowacji na zewnątrz firmy, czy wewnątrz.
Eliza Kruczkowska: najlepiej wdrażać innowację z zewnątrz i wewnątrz firmy
Obecnie wdrażanie innowacji jest uznawane za podstawowy czynnik rozwoju przedsiębiorstwa, pozwalający na zajęcie lepszej pozycji konkurencyjnej na rynku krajowym i międzynarodowym. Innowacje to nic innego jak podważanie status quo.
Jan Kastory: innowacyjne firmy umieją walczyć z wewnętrznymi ograniczeniami
Prezes Piotr Markowski ma przed sobą trudne zadanie. Podobnie jak wielu innych prezesów w ostatnim czasie usłyszał o innowacjach i transformacji cyfrowej.
Lokalny innowator w globalnej grupie
Lokalna inicjatywa pozwoliła na rozszerzenie oferty koncernu i umocniła pozycję bydgoskiej firmy w międzynarodowej grupie.
Trzymać się strategii czy jednak sprzedawać
Dystrybutor maszyn budowlanych zdecydował się obrać nowy kierunek rozwoju, zawężając dotychczasową ofertę.
Jak wyzwolić w firmie ducha innowacyjności i go nie stracić
O tym, jak innowacyjne rozwiązania dopasowane do potrzeb odbiorców pozwoliły firmie Horus-Energia odnajdywać niszowe obszary i podbijać egzotyczne rynki.
Po nowe pomysły do dostawców
Na styku dostawców i odbiorców istnieje duży potencjał do wspólnego wypracowywania nowych rozwiązań.