Prowadzenie firmy
Komunikacja w dobie AI – niedoceniany filar sukcesu
Komunikacja jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w biznesie, a mimo to często bywa marginalizowana na rzecz bardziej namacalnych kompetencji, takich jak zarządzanie finansami, strategia rynkowa czy analiza danych. Jednak w rzeczywistości to właśnie sposób, w jaki się komunikujemy – zarówno wewnątrz organizacji, jak i z klientami – decyduje o tym, jak skutecznie wdrażamy strategie biznesowe. Skuteczna komunikacja to nie tylko umiejętność klarownego przekazywania treści, lecz także budowanie relacji, wywieranie wpływu i inspirowanie innych.
Jak jazz może dokonać przełomu w twoim zespole
Generatywne rozmowy, uwzględniające różne perspektywy w celu wypracowania nowych rozwiązań, są potężnym narzędziem, pomocnym w pokonywaniu wyzwań, przed którymi stają dziś organizacje. Eksperci z Wharton i SEB wyjaśniają neuronaukowe podstawy jego skuteczności.
Dlaczego firmy odwracają się od DEI?
Jeszcze kilka lat temu programy dotyczące różnorodności, równości szans i kultury inkluzywnej były sztandarowymi inicjatywami największych korporacji, które obiecywały budowanie bardziej sprawiedliwych miejsc pracy. Dziś jednak obserwujemy rosnącą liczbę firm wycofujących się z tych działań. Co sprawiło, że to, co kiedyś uważano za niezbędny element współczesnego biznesu, teraz postrzegane jest jako zbędne obciążenie?
Marka pracodawcy od kuchni, czyli przepis na Employer Branding
Wyobraź sobie, że employer branding to wyzwanie kulinarne. Jako szef kuchni chcesz skomponować danie, które zadowoli nawet najbardziej wymagających smakoszy. Jak się do tego zabrać? W jaki sposób stworzyć taki posiłek, który przyciągnie nie tylko uwagę, ale i serca?
Transformacja organizacyjna oparta na mocnych stronach zespołu
Jak skutecznie budować zespoły na podstawie mocnych stron? Kluczowy jest dobór odpowiednich narzędzi i sprawdzonych metod.
Przymus powrotu do biura, czyli jak stracić najlepszych pracowników
Najbardziej wartościowi członkowie zespołu oczekują od kadry zarządzającej skupienia się na wynikach i odpowiedzialności, a nie na obecności w biurze potwierdzanej skanowaniem identyfikatorów.
Jak zachęcić ludzi do szczerych dyskusji z szefami
W kulturach, w których nadmierna uprzejmość tłumi szczerość, decyzje liderów rzadko bywają kwestionowane – co może prowadzić do zgubnych konsekwencji dla biznesu. Oto kilka praktycznych wskazówek, jak budować kulturę organizacyjną sprzyjającą otwartej i konstruktywnej wymianie zdań.
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie?
Jak budować doskonałą kulturę organizacyjną
Firma doradcza Bain & Company zdobyła pierwsze miejsce wśród dużych pracodawców w USA na prestiżowej liście Best Places to Work 2024. Manny Maceda, emerytowany partner zarządzający firmy, dzieli się czterema kluczowymi zasadami budowania spójnej kultury organizacyjnej, która odegrała kluczową rolę w osiągnięciu tego wyróżnienia.
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie?
Aby skutecznie rozwiązywać konflikty, warto postawić na godność
Cztery wzajemnie powiązane praktyki mogą wzmocnić poczucie godności u drugiej strony sporu, co sprzyja bardziej konstruktywnemu rozwiązywaniu problemów i lepszej współpracy.
Zaangażuj kulturę organizacyjną w budowanie wzrostu i rozwoju
Firmy, które dążą do kulturowej transformacji, często odkrywają, że ich działania są bezskuteczne, ponieważ, nie wpływają w istotny sposób na pracowników. W efekcie organizacje nie nadają się do zmiany mimo zainwestowania setek, a nawet tysięcy godzin pracy. Nie mówiąc już o środkach finansowych. Receptą na ten brak skuteczności może być podejście oparte na umiejętnościach.
Nowe umiejętności kluczem do zmiany kultury organizacyjnej
Wykorzystanie nowych umiejętności – już na etapie ich nauki – do rozwiązywania istotnych problemów w firmie pomaga przekształcić sceptyków zmiany w zwolenników, co prowadzi do trwałej transformacji kultury organizacyjnej.
Jak Kubota przekształciła klapki w symbol narodowy i czego ta historia może nauczyć liderów
Co zrobić, gdy pierwszy pomysł na biznes nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Jak zbudować markę, która nie tylko przetrwa, ale i rozkwitnie na konkurencyjnym rynku? I wreszcie – jak dbać o siebie, by móc skutecznie prowadzić biznes? Historia reaktywacji marki Kubota dostarcza odpowiedzi na te pytania.
Wzrost znaczenia raportowania wpływu na środowisko
Unijne regulacje w zakresie raportowania będą oddziaływały na przedsiębiorstwa poza granicami Europy, wymagając od nich informowania o ich wpływie na środowisko daleko poza granicami UE.
Radar - Luka pokoleniowa na rynku pracy
Jaki jest cel prowadzenia działalności gospodarczej i jaką rolę odgrywa ona w społeczeństwie? W obliczu podziałów politycznych i społecznych oraz konieczności negocjacji z zespołami pracowników, które często bywają źródłem konfliktów, to pytanie nabiera coraz większego znaczenia.
Uczyń swoich pracowników lepszymi sojusznikami
Liderzy mogą unikać konfliktów z pracownikami i budować wartość firmy poprzez lepszą komunikację oraz uwzględnienie ich zdania w procesie podejmowania strategicznych decyzji.
Zmuś ludzi, by wrócili do biura… i strać najlepszych z nich
Pracownicy twojej organizacji osiągający najlepsze wyniki chcą, aby kadra kierownicza skupiała się na wynikach i odpowiedzialności, a nie na przypinaniu identyfikatorów w biurze.
Gorące serca i zimne realia: jak budować empatię w zespole
Empatyczni przywódcy nie wystarczą, gdy systemy, procesy i decyzje organizacji prowadzą do zaniku troski i zrozumienia innych. Oto cztery kroki do wykształcenia empatii w firmie.
Święta na bogato
Święta tuż, tuż, a przedsiębiorcy zaczynają otwierać portfele, by obdarować swoich pracowników świątecznymi bonusami, na co wskazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Gfk. Czy jest to gest mający na celu złagodzenie finansowych wyzwań, przed którymi stają pracownicy? Czy może po prostu zwyczajna hojność ze strony przedsiębiorców?