Prowadzenie firmy
Jakie firmy dziś stać na AI?
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz bardziej kluczową rolę w transformacji cyfrowej w Polsce. Coraz więcej firm dostrzega jej potencjał w zakresie zwiększania efektywności, redukcji kosztów oraz podnoszenia jakości procesów biznesowych. Mimo rosnącego zainteresowania AI, wiele polskich przedsiębiorstw zmaga się z wyzwaniami, które znacząco spowalniają proces jej wdrażania. Główną barierą są ograniczenia finansowe, które uniemożliwiają lub utrudniają inwestycje w nowoczesne technologie.
Czy generatywna AI zastąpi marketingowe badania rynku?
Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów.
Strategiczna rola AI
Od momentu pojawienia się na rynku Chatu GPT dyskusja wokół sztucznej inteligencji skupia się głównie na tym, kogo, gdzie i kiedy zastąpią algorytmy w miejscu pracy. Owszem, jest to bardzo ważne, ale zupełnie odwraca uwagę od tego, jak naprawdę AI może pomóc firmom w budowaniu wzrostu.
Menedżerowie różnie podchodzą do rekomendacji AI
Nasze badania dowodzą, że w przypadku otrzymywania tych samych danych dostarczanych przez sztuczną inteligencję różni ludzie podejmują zupełnie różne decyzje, ponieważ każda z osób kieruje się własnym stylem i osądem.
W kierunku inteligentnego przedsiębiorstwa
Aby wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, liderzy muszą skoncentrować starania na poprawie kultury organizacji i kompetencji decyzyjnych.
Zarząd potrzebuje planu nadzorowania AI
Sztuczna inteligencja wymaga od zarządu większego obeznania z tą technologią oraz zwrócenia uwagi na związane z nią zagrożenia i korzyści.
Sztuczna inteligencja rozwija kompetencje pracowników
Firmy dostrzegają coraz większe korzyści z zastosowania sztucznej inteligencji. Szczególnie wtedy, gdy łączą wdrażanie technologii AI z rozwojem umiejętności zatrudnionych.
Wykorzystaj potencjał sztucznej inteligencji
Przewodzenie i odnoszenie sukcesów z zespołem wyposażonym w narzędzia ze sfery sztucznej inteligencji wymaga wzięcia pod uwagę kluczowych aspektów naboru pracowników, szkoleń oraz zarządzania ryzykiem.
Jak zostać liderem inteligentnego przedsiębiorstwa
Aby przygotować się na następną fazę sztucznej inteligencji (AI), liderzy muszą dokonać wyboru priorytetów, jeśli chodzi o zbudowanie systemu stałego dopływu talentów i infrastruktury technologicznej.
Sztuczna inteligencja, której nie znienawidzą klienci
Sztuczna inteligencja napotyka na coraz poważniejszy opór ze strony konsumentów – zagraża ich autonomii. W tej sytuacji pomóc mogą trzy rozwiązania.
Inteligencja emocjonalna w czasach AI
W erze automatyzacji i AI inteligencja emocjonalna zyskuje na znaczeniu.
Jak sztuczna inteligencja pomaga firmom burzyć silosy
AI pomaga firmom w skoordynowaniu przepływu pracy tak, by osiągnąć wysoką wydajność i poprawić stopień synchronizacji działań.
Biznes w czasach deepfake
Sztuczna inteligencja to jeden z najważniejszych akceleratorów współczesnego biznesu. Ale jest też dla niego zagrożeniem.
Pomocna dłoń sztucznej inteligencji
Szukanie kandydatów do pracy, wstępna rekrutacja czy zarządzanie talentami – te działania już dziś sukcesywnie wspiera sztuczna inteligencja. Jednak czy w przyszłości całkowicie wyeliminuje z rynku rekruterów? M.in. na to pytanie odpowiada Dorota Hechner z agencji rekrutacyjnej Hays