Innowacje
O co menedżerowie powinni pytać w obszarze modeli AI i zbiorów danych?
Liderzy organizacji muszą umieć dokonywać trafnych wyborów dotyczących skali wdrażania modeli sztucznej inteligencji. Warto przy tym zadać kilka niełatwych pytań.
Jak wybierać najbardziej obiecujące projekty do realizacji?
Decyzja o zainwestowaniu w innowacyjny proces badawczo‑rozwojowy zawsze obarczona jest ryzykiem niepowodzenia. Organizacje mogą je zminimalizować, jeśli upewnią się, że ludzie stojący za tymi decyzjami będą wolni od różnego typu uprzedzeń, a zespoły eksperckie bardziej różnorodne.
Modele współpracy. Na drodze od pomysłu do produktu
Identyfikuj i wcielaj w życie nowatorskie pomysły, wspierając przy tym różne modele współpracy właściwe dla poszczególnych etapów nad projektem.
Plantacje innowacji
Czy polskie firmy mają szansę trafić do globalnej wspólnoty innowacyjności? Na pytania odpowiada Phil Budden z MIT Sloan School of Management, specjalista w dziedzinie ekosystemów innowacji. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor prowadzący „MIT Sloan Management Review Polska”.
Technologia to za mało, by trafić do krainy Oz
O tym, dlaczego kluczem do skutecznego przeprowadzenia cyfrowej transformacji nie jest technologia, a ludzie, mówi Gerald C. Kane, współautor książki The Technology Fallacy, której polska edycja wkrótce zostanie wydana przez ICAN Institute. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
Jak przezwyciężyć paradoks innowatora
Wiele osób twierdzi, że lubi radykalne idee, ale wraz ze wzrostem ryzyka i niepewności kurczy się krąg zwolenników rewolucyjnych zmian. Na szczęście istnieją strategie, które pomogą ci się przebić.
Eksperymentuj, aby podejmować trafniejsze decyzje
Cztery wnioski na temat używania randomizowanych, kontrolowanych eksperymentów do tworzenia wartości dla firmy i klientów.
Jakich wymówek szukają liderzy w obliczu przełomu rynkowego
Od kilku dziesięcioleci wiemy, co jest powodem destabilizujących zmian. Dlaczego zatem firmy nadal są na nie tak podatne? Odpowiedzi należy szukać na samej górze korporacyjnej hierarchii.
Przetrwają innowacyjni
Przełomowa innowacja (disruptive innovation) to pojęcie, które od lat nieustannie zyskuje na znaczeniu. Oznacza proces, w wyniku którego powstaje nowy, niedrogi produkt lub usługa, najczęściej stworzone przez młodą technologiczną firmę. Coś, co burzy status quo i całkowicie zmienia układ sił na rynku...
Christensen: innowacja jest kluczem do tego, by ludzie stawali się lepsi
Co naprawdę wiemy o sile przełomowej innowacji i dokąd może nas ona zaprowadzić? - w jednym z ostatnich wywiadów mówi o tym Clayton Christensen. Rozmawia Karen Dillon.
Nieprzełomowa kreatywność: nowe spojrzenie na innowacje i rozwój.
Już czas obalić mit, że innowacja musi być rynkowym przełomem. Alternatywnym sposobem na wzrost jest nieprzełomowa kreatywność
Cyfrowa twierdza. Jak zabezpieczyć firmę
Bezpieczeństwo cyfrowe stało się głównym trendem i wyzwaniem ostatnich lat. Alarmująca liczba ataków, wycieków danych, w tym tych wrażliwych, uwrażliwia właścicieli firm i przedsiębiorców na kwestie ochrony danych.