Innowacje
Etyczne podejście do danych i AI ma biznesowy sens
W obliczu rosnącej roli sztucznej inteligencji i przetwarzania danych zagadnienia związane z etyką stają się równie istotne jak same dane źródłowe. Na temat wpływu AI i danych na biznes opowiada Reggie Townsend, Vice President w SAS Data Ethics Practice. Rozmawia Paulina Kostro.
Nanolearning i EdTech zyskują na znaczeniu
Koncepcja nauki przez całe życie wymaga od osób aktywnych zawodowo ciągłego dokształcania się, by pozostać konkurencyjnym na rynku pracy. Aby zrealizować to założenie, pomocna może okazać się metoda nanolearningu.
Firmy zarabiają dzięki AI
Z początkiem każdego roku firmy konsultingowe przedstawiają swoje prognozy, plany oraz wyniki badań. W przypadku tych ostatnich wiele wskazuje, że jeżeli chodzi o sztuczną inteligencję, organizacje planują w 2022 roku spore inwestycje, bowiem już teraz czerpią zyski z tej technologii.
Cyfrowy lider w akcji. Piyush Gupta prezes banku wspieranego przez AI
Piyush Gupta, dyrektor generalny Banku Rozwoju w Singapurze (Development Bank of Singapore, DBS), od prawie 40 lat pracuje w znanej z konserwatyzmu branży bankowej. A jednak udało mu się stworzyć potęgę w obszarze bankowości i obsługi klienta i agresywnie wykorzystać sztuczną inteligencję w firmie, która kiedyś była znana jako „bardzo powolna”.
Rozmowy o muzyce klasycznej ze sztuczną inteligencją [Mistrzowie Innowacyjnej Transformacji]
IBM udowadnia, że twórczość artystyczna i sztuczna inteligencja mogą iść ze sobą w parze. NOSPR AI, wykorzystujący rozwiązanie IBM Watson i publiczną chmurę IBM, umożliwia internautom zgłębienie wiedzy o muzyce klasycznej poprzez rozmowę z AI. Za ten projekt firma IBM otrzymała tytuł Mistrza Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Cyfrowa organizacja”.
AI ocenia szkody komunikacyjne [Mistrzowie Innowacyjnej Transformacji]
PZU, jako pierwszy polski ubezpieczyciel, wdrożył sztuczną inteligencję do analizy szkód pojazdów. Za projekt o nazwie „Morfeus” firma otrzymała wyróżnienie specjalne od redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”, w konkursie Mistrz Cyfrowej Transformacji, w kategorii „Technologia i organizacja”.
Maszyny mogą dokonywać odkryć naukowych i szybciej rozwiązywać najpoważniejsze problemy naszego świata
Uczenie maszynowe (machine learning) może przyspieszyć postęp w bardzo wielu różnych dziedzinach, między innymi energetyce, medycynie i planowaniu przestrzennym. Wszystkie dostępne dowody naukowe potwierdzają, że znajdowanie nowych pomysłów przychodzi nam z coraz większym trudem.
Zakupy bez ograniczeń [Mistrzowie Innowacyjnej Transformacji]
Sieć samoobsługowych supermarketów Bio Family została stworzona z myślą o klientach, którzy cenią sobie możliwość decydowania o tym, kiedy robić zakupy – bez ograniczeń związanych z dniem czy godziną. Przed kilkoma tygodniami rozstrzygnęliśmy konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji, Bio Market Polska to zwycięzca w kategorii „Technologia i rynek”.
Sztuczna inteligencja z poczuciem humoru zmieni zarządzanie
Czy robot będzie lepszym szefem niż ty? To bardzo możliwe. Jeśli tylko sztuczna inteligencja opanuje zdolności miękkie – takie jak poczucie humoru – to zacznie pełnić bardziej ludzkie role i może stać się liderem, za jakim wszyscy chcieliby podążać. To nie science fiction, ta zmiana już się zaczyna.
Transformacja cyfrowa firmy - na co zwracać szczególną uwagę?
Członkowie Digital Academy i laureaci prestiżowej nagrody Digital Shapers odpowiedzieli na pytanie, jak wyglądała transformacja cyfrowa w ich firmach. Przedsiębiorcy podzielili się swoimi doświadczeniami i wskazówkami, na co zwracać uwagę, decydując się na cyfryzację firmy.
Wyścigi pojazdów autonomicznych napędzają rozwój tej technologii
Doprowadzanie autonomicznych samochodów wyścigowych do granic ich możliwości pozwala testować technologie, które ostatecznie trafiają do klientów indywidualnych.
5 trendów, które musi znać każdy innowacyjny lider
Analitycy Gartnera wskazali kluczowe trendy w technologiach, które warto uważnie obserwować. Niektóre z nich mogą być zaskoczeniem.
Przełomowa innowacja w doświadczeniach klientów
Aby rywalizować w 2020 roku, nie wystarczy oferować przełomowy produkt destabilizujący rynek. Zachwycać musi również doświadczenie klienta.
Jak inteligentne są twoje rozwiązania AI?
Odpowiedź na cztery pytania pozwoli ci dowiedzieć się czy twoje rozwiązania AI są rzeczywiście AI.
Zalety prowadzenia komunikacji z wykorzystaniem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji
Obecnie firmy wykorzystują sztuczną inteligencję (AI) w celu usprawnienia naszych interakcji społecznych, podniesienia możliwości uczenia się i budowania istotnych relacji międzyludzkich.
Półka sklepowa pod nadzorem AI
Sztuczna inteligencja pomoże zarządzać ekspozycją towarów na półkach. Odciąży handlowców, którzy zajmą się doradztwem i obsługą klienta.
Artur Ekert: stoimy w przedsionku kwantowej rewolucji
Kryptografia kwantowa, komputery kwantowe i sensory kwantowe – o tym, które z tych technologii już dziś zmieniają świat biznesu, a które mogą w przyszłości wywołać prawdziwą rewolucję, rozmawiamy z prof. Arturem Ekertem – twórcą kryptografii kwantowej bazującej na technologii generowania kwantowych stanów splątanych.
Elektronika ubieralna mózgu: rośnie nowy, lukratywny rynek
Termin elektronika ubieralna mózgu brzmi może trochę makabrycznie, ale nie odstrasza ani inwestorów, ani tym bardziej osób, które chcą poprawić funkcjonowanie swoich szarych komórek. I chętnie za to zapłacą. Dzięki temu wartość tego rynku osiągnie w 2020 roku 6 miliardów dolarów.
Elektronika ubieralna powoli zastępuje smartfony
CZY WIESZ, ŻE: rynek elektroniki ubieralnej (od smartwatchy po słuchawki) rośnie w niesamowitym tempie? Ale nie chodzi tylko o tempo wzrostu.
Technologia rozpoznawania emocji – zastosowanie w biznesie
Światowy rynek technologii związanych z rozpoznawaniem emocji rośnie --- i to zdecydowanie. Średni szacowany wskaźnik wzrostu w latach 2017-2023 to 17%, dzięki czemu w 2023 roku całkowita wartość tego rynku wyniesie 25 miliardów dolarów.