Przywództwo
Jak wspierać motywację wewnętrzną w czasach globalnego spadku zaangażowania
Jednym z największych zmartwień liderów jest dziś niski poziom zaangażowania pracowników. Według ostatnich badań Instytutu Gallupa w Polsce wynosi on zaledwie 14%. Dr Malwinę Puchalską-Kamińską, psycholożkę i trenerkę biznesu z SWPS, zapytaliśmy o to, jak firmy mogą budować zaangażowanie, koncentrując się na jednostce i jej motywacji wewnętrznej. Rozmawia Maria Korcz.
Skończmy z szufladkowaniem
W budowaniu inkluzywnej kultury organizacyjnej nie chodzi o podziały na starszych i młodszych, kobiety i mężczyzn, Polaków i mniejszości narodowe. Chodzi o to, by tworzyć wszystkim bez wyjątku takie warunki rozwoju, aby wyzwolić ich potencjał z korzyścią dla firmy. O nowoczesnym podejściu do promowania różnorodności, równości i inkluzywności z Karoliną Szmidt, prezeską zarządu i dyrektorką personalną Henkel Polska, rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”..
Jak podejście oparte na wartościach wspiera cele biznesowe
Nowy model rozwijania różnorodności, równości i integracji w organizacji może zwiększyć satysfakcję pracowników.
Dlaczego w pracy nie rozmawiamy o tym, co nadaje jej sens?
Dostrzeżenie znaczenia wykonywanej przez nas pracy nie będzie możliwe dopóty, dopóki menedżerowie nie nauczą się pokonywania czterech barier przeszkadzających w mądrych rozważaniach na temat tego, co nadaje sensu działaniom poszczególnych ludzi.
Najlepsze firmy doceniają własnych ludzi
Badania pokazują, że poziomy awans również dobrze wpływa na satysfakcję pracownika, a co za tym idzie na wyniki pracodawcy.
Wpływ pracy zdalnej na dobrostan pracowników
Dostosowanie zasad pracy zdalnej do konkretnych sytuacji życiowych pracowników może zaowocować ich lepszym samopoczuciem, a co z tym idzie – większą wydajnością.
Czterostopniowy proces reorganizacji pracy
Lęk przed porażką dotyka wielu liderów, którym powierzono zadanie sprostania nowym oczekiwaniom pracowników. Właściwym podejściem jest potraktowanie tego wyzwania jako procesu dającego firmie szansę na rozwój.
Przestań mówić pracownikom, że mają być odporni!
Budowanie zespołów, które potrafią przetrwać niepewność i zmiany, wymaga stworzenia systemów wsparcia i dialogu.
Etyczny wymiar biznesu – 5 świątecznych inspiracji dla liderów
Dobry biznes zarabia, ale jest też pozytywnie oceniany w wymiarze etycznym. Na święta przypominamy pięć tekstów pokazujących, dlaczego to ważne.
Cyfrowa strategia na czas kryzysu
Rosyjski atak na Ukrainę sprawił, że wielu przedsiębiorców zaczęło zastanawiać się, jak prowadzić działalność w warunkach niepewności. Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, warto inspirować się doświadczeniem armii. Przypominamy tekst Szefa Sztabu Generalnego RP, generała Rajmunda Andrzejczaka.
Jak sprawić, by freelancer był lojalny?
Pracownicy i organizacje mogą budować relacje, nie przywiązując się na stałe do siebie, zachowując się jednak lojalnie przez pewien czas.
Udane spotkania zdalne – precyzyjne zalecenia naukowców
Wnioski z badań mogą poprawić jakość spotkań zdalnych i podtrzymać zaangażowanie uczestników.
Streaming na czerwonym dywanie. Netflix, zamiast zabić kino, wzmocnił je. Teraz może wesprzeć twój biznes
Wbrew zapowiedziom o bezwzględnym starciu „starego” z „młodym” kino, zamiast walczyć z serwisami streamingowymi, zaprosiło je na wielki ekran. I na tej współpracy korzystają obie strony. Zadowolony jest także klient – widz. Jaką lekcję dla biznesu można z tego wyciągnąć?
Jak pokonać problem przeciętnej efektywności
Nowe badania dowodzą, że przewodzenie na rynku ma coraz bardziej tymczasowy charakter. Wyzwaniem dla firm nie jest już dotarcie na szczyt, lecz pozostanie na nim.
Łatwiejsze zarządzanie i skalowanie projektów cyfrowych
Firmy starają się czerpać korzyści ze zwinnych metodologii stosowanych na dużą skalę. W tym zadaniu mogą im pomóc metodyczne procesy tworzenia prototypów, testowania i wprowadzania pomysłów w życie.
Pięć wskazówek dla liderów w cyfrowym świecie
Czasy gwałtownych przemian wymagają nowego modelu przywództwa.
Skuteczna współpraca? Kup partnerom dobrą kawę
CZY WIESZ, ŻE: trzymanie w dłoniach kubka z ciepłym napojem sprawia, że oceniamy innych znacznie lepiej.
Jak kupuje pokolenie Z? I jak twoja firma może sprzedawać „zetkom” więcej?
Rośnie siła nabywcza pokolenia Z.
Łączymy technologie z biznesem
Już 13 czerwca na stadionie warszawskiej Legii oficjalnie zadebiutuje na polskim rynku MIT Sloan Management Review. Podczas zorganizowanego z tej okazji Kongresu światowej klasy eksperci przekażą uczestnikom najnowszą wiedzę na temat transferu technologii do świata biznesu.