Sieć samoobsługowych supermarketów Bio Family została stworzona z myślą o klientach, którzy cenią sobie możliwość decydowania o tym, kiedy robić zakupy – bez ograniczeń związanych z dniem czy godziną. Przed kilkoma tygodniami rozstrzygnęliśmy konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji, Bio Market Polska to zwycięzca w kategorii „Technologia i rynek”.
Analizując nadchodzące trendy związane ze sztuczną inteligencją (AI), nie możemy nie zwrócić uwagi na pandemię, która zdominowała ostatni rok i ma niebagatelny wpływ na wszystkie aspekty naszego życia. Jak wynika z badań Capgemini, ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40% interakcji z klientem przy wsparciu AI.
Czy robot będzie lepszym szefem niż ty? To bardzo możliwe. Jeśli tylko sztuczna inteligencja opanuje zdolności miękkie – takie jak poczucie humoru – to zacznie pełnić bardziej ludzkie role i może stać się liderem, za jakim wszyscy chcieliby podążać. To nie science fiction, ta zmiana już się dzieje.
Sztuczna inteligencja to jeden z najgorętszych tematów na styku biznesu i technologii. Przypominamy pięć najchętniej czytanych tekstów, poświęconych AI, które ukazały się na naszych łamach w tym roku.
Kończący się powoli rok 2020 był czasem przyśpieszonej transformacji cyfrowej. Oto subiektywny wybór pięciu ważnych trendów 2020 roku, które będą istotne także w roku nachodzącym.
Członkowie Digital Academy i laureaci prestiżowej nagrody Digital Shapers odpowiedzieli na pytanie, jak wyglądała transformacja cyfrowa w ich firmach. Przedsiębiorcy podzielili się swoimi doświadczeniami i wskazówkami, na co zwracać uwagę, decydując się na cyfryzację firmy.
W nowej publikacji 2 Megatrends Dominate the Gartner Hype Cycle for Artificial Intelligence, analitycy podkreślają, że COVID-19 nie zatrzymał rozwoju AI, ale uwypuklił dwa nowe trendy.
Sztuczna inteligencja ma wielki potencjał, by zapoczątkować bezprecedensowe zmiany w sposobie życia i pracy ludzi. Ale zanim ten potencjał przyniesie efekty w praktyce, trzeba pokonać kilka niełatwych przeszkód.
Przemija era silosów big data. Czas postawić na współdzielenie danych.
Liderzy muszą się skupić na likwidowaniu braków kompetencyjnych w obszarze sztucznej inteligencji.
Superinteligentne roboty są tworzone na nasz obraz i podobieństwo. Jeśli więc coraz więcej ludzi ma problemy psychiczne, to czy ten problem nie dotknie sztucznej inteligencji?
Korzystanie z chatbotów zapewni ciągłość biznesową w firmie. Pieniądze i czas – to dwa filary, na których będzie opierał się rozwój tego rynku – podkreślają eksperci.
Restart gospodarki to idealny moment na przedefiniowanie wartości w organizacji. Nowoczesna technologia może pomóc uczynić nowo otwartą przestrzeń bardziej przyjazną.
Firmy optymalizujące wykorzystanie narzędzi kognitywnych do automatyzacji mogą zmniejszyć presję odczuwaną przez zespoły.
Dr Anna Topol, Anna Topol, ceniona na całym świecie ekspertką od innowacji, CTO THINK Lab utworzonym przy IBM, w swojej prezentacji wyjaśnia jak obecna epidemia może stymulować rozwój.
- Pandemia pozwala często zidentyfikować luki w organizacjach a także zrozumieć elastyczność i gotowość do podejmowania kluczowych decyzji - opowiada prelegentka Konferencji MIT Sloan Management Review Polska.
Rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji obecne są coraz częściej w naszych domach, samochodach, komputerach, telewizorach czy smartfonach – choć czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Co najmniej równie istotna jest jednak przekrojowa transformacja, poprzez którą AI zmienia świat współczesnego biznesu.
Często słyszy się radę: „zatrudniaj filologów ”, ale ważne są praktyczne aspekty rekrutacji, szkolenia i integracji różnorodnych członków zespołu.
Przed pandemią COVID-19 większość ludzi w mniejszym lub większym stopniu obawiała się sztucznej inteligencji.
Epidemia koronawirusa obnażyła słabości systemów opieki zdrowotnej na całym świecie. Warto wyciągnąć wnioski z tego bolesnego doświadczenia i przygotować się na przyszłość. Paradoksalnie receptą – i dla biznesu, i dla służby zdrowia – jest dojrzałość cyfrowa i technologiczne zaawansowanie.
Marketing przechodził różne fazy. Był rok content marketingu. Był rok wideo. Był rok mobile…, który trwa już dekadę. Obecnie mamy okres technologii, która dzięki danym i sztucznej inteligencji pozwala precyzyjnie docierać do grup różnych odbiorców.