Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Jest wiele organizacji, które eksperymentują ze sztuczną inteligencją (AI), ale relatywnie niewiele z nich postanowiło całkowicie zaangażować się we wdrożenie tej technologii. Jedną z firm, która znalazła się na tej ścieżce, jest Mastercard.
Kto choć trochę jest związany z branżą technologiczną lub finansową, prawdopodobnie coraz częściej słyszy takie terminy, jak DeFi, blockchain i smart contracts.
Odkąd na scenie pojawiły się kryptowaluty oraz inne zdecentralizowane technologie, stały się one tematem wielu spekulacji i debat wśród inżynierów i liderów biznesu.
W dniach 11–12 maja br. odbyła się czwarta edycja Kongresu MIT Sloan Management Review Polska w formule online. Swoimi doświadczeniami podzielili się uznani światowi i polscy eksperci – mówiąc z perspektywy dyrektorów i menedżerów, uwzględniając ich aktualne potrzeby.
Massachusetts Institute of Technology jest najlepszą uczelnią na świecie – wynika z prestiżowego zestawienia QS World University Ranking na rok 2023. Bostońska uczelnia jest wydawcą magazynu biznesowego „MIT Sloan Management Review”, który ukazuje się również na polskim rynku. Licencjobiorcą tytułu jest ICAN Institute.
Analiza możliwych scenariuszy może pomóc przedsiębiorstwom porównać koszty przejścia na zerowe emisje dwutlenku węgla netto z konsekwencjami utrzymania status quo.
Przedstawiamy zapis debaty, która odbyła się w trakcie IV Kongresu MIT Sloan Management Review Polska. Jej temat stanowiły wyzwania związane z wdrażaniem zielonej transformacji w polskich przedsiębiorstwach, zaś uczestniczyli w niej doświadczeni praktycy biznesu.
Minęło ponad 50 lat od czasu, gdy HAL, złośliwy komputer z filmu 2001: Odyseja kosmiczna, po raz pierwszy przeraził widzów, zwracając się przeciwko ludziom, których miał chronić. To tylko film, ale dobrze pokazuje to, co nas w sztucznej inteligencji przeraża: że zyska ona nadludzkie moce i zechce podporządkować sobie człowieka. Czy już teraz należy zacząć się martwić o sztuczną inteligencję?
Fiasko projektów związanych z analizą danych często bywa wynikiem błędnego zdefiniowania problemu. Odpowiednie podejście na wczesnym etapie może temu zapobiec.
Algorytmy są coraz powszechniej wykorzystywane przez współczesny biznes. Przypominamy pięć tekstów pokazujących korzyści i zagrożenia związane z tym trendem.
Badania autorów wskazują, że przewidując reakcje klientów na decyzje podejmowane przez algorytmy, menedżerowie często są w błędzie.
Od dawna mówi się, że roboty idealnie nadają się do tego, by przejąć zadania uważane za najbardziej brudne (sprzątanie), nudne (praca na akord przy taśmie produkcyjnej) i niebezpieczne (działania militarne). Oczywiście wszystkie prace, do których pasują te przymiotniki, wykonywane są jeszcze przez ludzi, ale prawdopodobnie będą oni konsekwentnie zastępowani przez roboty.
Dyrektorzy ds. innowacji muszą się zmierzyć z syndromem „nie wynaleziono tutaj”, niechęcią do podejmowania ryzyka oraz kulturą komunikacji odgórnej, aby skutecznie nawiązać współpracę ze start-upami deep tech.
Dziś sztuczna inteligencja bywa wytrychem marketingowym i buzzwordem. Czym jest jednak w istocie? Sama definicja nie wystarczy, bowiem z definicją sztucznej inteligencji jest jak ze statystyką – mówi dużo, ale nie powie tego, co najważniejsze. Dlatego proponujemy 5 unikatowych tekstów o AI, które mogą przybliżyć nas do prawdy.
Panuje powszechne przekonanie, że postępująca automatyzacja i rozwój sztucznej inteligencji zabiorą ludziom pracę. Jednak, jak przekonują David Autor, David Mindell i Elisabeth Reynolds w swojej nowej książce Praca przyszłości: budowanie lepszych miejsc pracy w erze inteligentnych maszyn, sztuczna inteligencja odmienia miejsca pracy, ale ich nie likwiduje. To wielkie wyzwanie dla pracowników i pracodawców.
Instytut Gartnera już kilka lat temu przewidywał, że przedsiębiorstwa, które nie postawią na rozwiązania chmurowe, będzie można porównać do tych, które w swojej działalności nie korzystają z internetu. Pandemia w pełni potwierdziła tę tezę, udowadniając, że takim firmom grozi nie tylko zacofanie technologiczne, ale nawet zniknięcie z rynku. W 2022 roku jednym z najgorętszych trendów związanych z chmurą obliczeniową jest CPaaS. Co to takiego?
Zakupy online i zakupy stacjonarne to dwa zupełnie różne światy? Nic bardziej mylnego. Cyfrowe rozwiązania wprost napędzają sprzedaż tradycyjną.
Technologie rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR) mogą oddziaływać na wiele zmysłów. Dlatego też ich potencjał biznesowy jest ogromny. Dziś stoimy u progu rewolucji, którą może przynieść wykorzystanie tych technologii.
Globalna technologia cloud computingu rozwija się już od ponad 20 lat. Europejscy przedsiębiorcy dostrzegli jej potencjał i zaczęli przenosić część procesów poza swoje siedziby. Niestety zupełnie inaczej wygląda to w Polsce.
Przypominamy pięć popularnych materiałów na temat funkcji jaką w firmach mogą pełnić media społecznościowe
Przypominamy 5 popularnych ostatnio tekstów na temat analizy danych