Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
E-commerce

Google Ads – najważniejsze wskazówki dla reklamodawców

3 lutego 2022 5 min czytania
Google Ads – najważniejsze wskazówki dla reklamodawców

Streszczenie: Aby skutecznie korzystać z Google Ads, warto znać podstawowe zasady działania tego narzędzia. Google Ads to płatny system reklamy, który umożliwia dotarcie do szerokiego grona użytkowników internetu, szczególnie w kontekście wyszukiwań produktów lub usług. Główne założenie to płatność za kliknięcie w reklamę, która wyświetla się na podstawie wybranych słów kluczowych. Kluczowe dla sukcesu kampanii jest ustalenie odpowiedniego budżetu, precyzyjne określenie grupy docelowej oraz lokalizacji wyświetlania reklam. System jest intuicyjny, ale najlepsze efekty osiąga się poprzez metodę prób i błędów. Narzędzie to jest skuteczne dla reklamodawców, którzy pragną zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google.

Pokaż więcej

Jeśli zależy ci na rozszerzeniu swoich działań marketingowych, a nie wiesz, po jakie narzędzie sięgnąć, to może się okazać, że to właśnie Google Ads będzie najlepszym rozwiązaniem. Ten płatny system reklamy bezpośrednio od Google nie jest skomplikowany, pod warunkiem że znasz jego podstawowe założenia i cele. Jak poradzić sobie z Google Ads na początku przygody z płatną reklamą?

Marketing internetowy nie jest dziedziną łatwą ani tanią, gdy nie posiada się odpowiedniej, często specjalistycznej wiedzy. Wpływ na taki stan rzeczy ma nie tylko ogromna konkurencyjność towarów dostępnych w internecie, ale ciągły rozwój technologiczny.

Coraz więcej klientów poszukuje swoich ulubionych towarów w internecie, a zakupy w e‑sklepach stają się codziennością, która ma skrócić ścieżkę zakupową i czas standardowo przypisany wykonywaniu zakupów. Czy w dobie tak mocno rozwiniętej sieci dystrybucyjnej i zakupowej marketing internetowy może opierać się na skutecznych narzędziach, które zwiększają konwersję? Okazuje się, że tak, a wszystko za sprawą wykorzystania dedykowanych narzędzi, wśród których Google Ads otrzymuje wysokie rekomendacje.

Google Ads, czyli jedno ze skuteczniejszych narzędzi Google

Jeśli 90% osób na świecie korzysta z wyszukiwarki Google w celu odnalezienia dla siebie cennych towarów lub usług, które będą niejako szyte na miarę, to oznacza, że warto powalczyć o dobrą pozycję w wyświetleniach.

Niektórzy i słusznie używają nawet innego, bardziej precyzyjnego stwierdzenia, w którym piszą wprost: jeśli nie ma cię aktualnie w wyszukiwarce Google, to nie ma cię dla klienta. Jesteś niewidzialny, a Twój interes nie ma szansy na rozwinięcie skrzydeł.

I w praktyce tak to właśnie wygląda. Jeśli nie zadbasz o to, by w wyszukiwarce Google pojawiać się użytkownikowi w odpowiedzi na wpisywane przez niego hasła lub w przypisanych kontekstowo reklamach Google Ads, to tracisz potencjał swojej strony i nie zarabiasz. 

To dlatego warto rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem, ale również z formą płatnej reklamy Google Ads, która poprzez dobrane frazy umożliwia spełnienie określonej konwersji. Google Ads zakłada pobieranie opłaty za klik w twoją reklamę, a ta wyświetla się dla określonych słów kluczowych; jeśli dobrze się przygotujesz, masz szansę na spełnienie swojego założonego celu, a finalnie zwiększyć sprzedaż.

Google Ads do sprawnego działania potrzebuje twoich chęci, założonego konta (wystarczy Gmail i kilka kroków szybkiej rejestracji) oraz listy specjalnie wybranych słów kluczowych. Gwarancją sukcesu jest także założenie określonego budżetu dziennego na kliknięcia oraz dobre opracowanie celu konwersji. Jednym z istotnych elementów podczas tworzenia kampanii będzie ponadto zawężenie lokalizacji dla wyświetlania się reklamy oraz opis docelowej grupy użytkowników.

Sam system reklamowania Google Ads jest dość intuicyjny, a najlepiej nauczysz się go podczas podejmowanych prób reklamowych. Metodą prób i błędów szybko dowiesz się, co przynosi najkorzystniejsze rezultaty. Jeśli chcesz spróbować swoich sił w Google Ads, to potrzebujesz specjalistycznej wiedzy i wskazówek, które pomogą ci przebrnąć, przez pierwsze kilka kroków. Tutaj znajdziesz podstawowe kompendium wiedzy: https://www.whitepress.pl/baza‑wiedzy/735/google‑ads‑poznaj‑tajniki‑reklamy‑w-google.

To bardzo przydatne źródło dla początkujących reklamodawców!

Ile kosztuje Google Ads, czyli jedno z najbardziej kłopotliwych pytań

Nikt nie lubi pytań o pieniądze, budżety, zwroty, ale jeśli mamy inwestować w Google Ads, to pewnie chcemy wiedzieć, ile to kosztuje. Odpowiedź każdego specjalisty będzie taka sama: to zależy. Bo nie ma dwóch takich samych sklepów, celów do spełnienia i oczekiwań oraz konkurencji.

Dla każdego klienta powinna powstać zupełnie inna, spersonalizowana oferta pod jego indywidualne wymagania. Dzięki Google Ads można bowiem sporo zyskać, ale trzeba przygotować się na solidną pracę.

Co do samej konwersji, dlaczego jest ona tak ważna w Google Ads? To nic innego, jak cel, który ma spełnić przygotowana reklama. Uwaga, tym konkretnym założeniem wcale nie musi być określona liczba produktów w koszyku. Często konwersją będzie także liczba odsłon telefonu kontaktowego czy wyświetlenie oferty określonej marki. Im skrupulatniej będzie natomiast przygotowana reklama z odpowiednio dobraną listą słów kluczowych, tym większe szanse na duży zwrot z poniesionej inwestycji.

Już wiesz, na czym polega Google Ads? Czas rozpocząć przygodę z pierwszą reklamą!

Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!