Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Google Ads – najważniejsze wskazówki dla reklamodawców

Jeśli zależy ci na rozszerzeniu swoich działań marketingowych, a nie wiesz, po jakie narzędzie sięgnąć, to może się okazać, że to właśnie Google Ads będzie najlepszym rozwiązaniem. Ten płatny system reklamy bezpośrednio od Google nie jest skomplikowany, pod warunkiem że znasz jego podstawowe założenia i cele. Jak poradzić sobie z Google Ads na początku przygody z płatną reklamą?

Marketing internetowy nie jest dziedziną łatwą ani tanią, gdy nie posiada się odpowiedniej, często specjalistycznej wiedzy. Wpływ na taki stan rzeczy ma nie tylko ogromna konkurencyjność towarów dostępnych w internecie, ale ciągły rozwój technologiczny.

Coraz więcej klientów poszukuje swoich ulubionych towarów w internecie, a zakupy w e‑sklepach stają się codziennością, która ma skrócić ścieżkę zakupową i czas standardowo przypisany wykonywaniu zakupów. Czy w dobie tak mocno rozwiniętej sieci dystrybucyjnej i zakupowej marketing internetowy może opierać się na skutecznych narzędziach, które zwiększają konwersję? Okazuje się, że tak, a wszystko za sprawą wykorzystania dedykowanych narzędzi, wśród których Google Ads otrzymuje wysokie rekomendacje.

Google Ads, czyli jedno ze skuteczniejszych narzędzi Google

Jeśli 90% osób na świecie korzysta z wyszukiwarki Google w celu odnalezienia dla siebie cennych towarów lub usług, które będą niejako szyte na miarę, to oznacza, że warto powalczyć o dobrą pozycję w wyświetleniach.

Niektórzy i słusznie używają nawet innego, bardziej precyzyjnego stwierdzenia, w którym piszą wprost: jeśli nie ma cię aktualnie w wyszukiwarce Google, to nie ma cię dla klienta. Jesteś niewidzialny, a Twój interes nie ma szansy na rozwinięcie skrzydeł.

I w praktyce tak to właśnie wygląda. Jeśli nie zadbasz o to, by w wyszukiwarce Google pojawiać się użytkownikowi w odpowiedzi na wpisywane przez niego hasła lub w przypisanych kontekstowo reklamach Google Ads, to tracisz potencjał swojej strony i nie zarabiasz. 

To dlatego warto rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem, ale również z formą płatnej reklamy Google Ads, która poprzez dobrane frazy umożliwia spełnienie określonej konwersji. Google Ads zakłada pobieranie opłaty za klik w twoją reklamę, a ta wyświetla się dla określonych słów kluczowych; jeśli dobrze się przygotujesz, masz szansę na spełnienie swojego założonego celu, a finalnie zwiększyć sprzedaż.

Google Ads do sprawnego działania potrzebuje twoich chęci, założonego konta (wystarczy Gmail i kilka kroków szybkiej rejestracji) oraz listy specjalnie wybranych słów kluczowych. Gwarancją sukcesu jest także założenie określonego budżetu dziennego na kliknięcia oraz dobre opracowanie celu konwersji. Jednym z istotnych elementów podczas tworzenia kampanii będzie ponadto zawężenie lokalizacji dla wyświetlania się reklamy oraz opis docelowej grupy użytkowników.

Sam system reklamowania Google Ads jest dość intuicyjny, a najlepiej nauczysz się go podczas podejmowanych prób reklamowych. Metodą prób i błędów szybko dowiesz się, co przynosi najkorzystniejsze rezultaty. Jeśli chcesz spróbować swoich sił w Google Ads, to potrzebujesz specjalistycznej wiedzy i wskazówek, które pomogą ci przebrnąć, przez pierwsze kilka kroków. Tutaj znajdziesz podstawowe kompendium wiedzy: https://www.whitepress.pl/baza‑wiedzy/735/google‑ads‑poznaj‑tajniki‑reklamy‑w-google.

To bardzo przydatne źródło dla początkujących reklamodawców!

Ile kosztuje Google Ads, czyli jedno z najbardziej kłopotliwych pytań

Nikt nie lubi pytań o pieniądze, budżety, zwroty, ale jeśli mamy inwestować w Google Ads, to pewnie chcemy wiedzieć, ile to kosztuje. Odpowiedź każdego specjalisty będzie taka sama: to zależy. Bo nie ma dwóch takich samych sklepów, celów do spełnienia i oczekiwań oraz konkurencji.

Dla każdego klienta powinna powstać zupełnie inna, spersonalizowana oferta pod jego indywidualne wymagania. Dzięki Google Ads można bowiem sporo zyskać, ale trzeba przygotować się na solidną pracę.

Co do samej konwersji, dlaczego jest ona tak ważna w Google Ads? To nic innego, jak cel, który ma spełnić przygotowana reklama. Uwaga, tym konkretnym założeniem wcale nie musi być określona liczba produktów w koszyku. Często konwersją będzie także liczba odsłon telefonu kontaktowego czy wyświetlenie oferty określonej marki. Im skrupulatniej będzie natomiast przygotowana reklama z odpowiednio dobraną listą słów kluczowych, tym większe szanse na duży zwrot z poniesionej inwestycji.

Już wiesz, na czym polega Google Ads? Czas rozpocząć przygodę z pierwszą reklamą!


Najpopularniejsze tematy