Liderzy
Jak odnaleźć równowagę, gdy rola lidera zaczyna kształtować twoją tożsamość?
Objęcie stanowiska kierowniczego często wiąże się z prestiżem i świadczy o umiejętnościach oraz osiągnięciach danej osoby. Niemniej jednak, gdy poczucie tożsamości zaczyna być nadmiernie uzależnione od statusu zawodowego, to pojawiają się różnorodne wyzwania i zagrożenia.
Biznes i klimat potrzebują optymizmu
Sama nadzieja nie jest rodzajem strategii, ale jest wiele powodów, dla których liderzy potrzebują pracowników, którym jej nie brakuje.
Menedżerowie średniego szczebla są sercem firmy
Przestań myśleć o kierownictwie średniego szczebla jako o stacji pośredniej. Zamiast tego uczyń z niego miejsce docelowe.
Chcesz być dobrym liderem? Szukaj wskazówek u Marka Aureliusza
Zmienna i niepewna rzeczywistość wymusiły transformację tradycyjnego modelu przywództwa. Organizacje oraz sami liderzy stawiają sobie pytanie, jaki powinien być przywódca, który odnajdzie się w burzliwej rzeczywistości i będzie skutecznie zarządzał zespołem. Wskazówek można szukać w starożytnej filozofii i przemyśleniach Marka Aureliusza, które pozostają zadziwiająco aktualne.
Jak stworzyć zwycięską drużynę bez gwiazdorskich graczy?
Moja organizacja pilnie potrzebuje zrealizować nową inicjatywę strategiczną, ale nie jestem pewna, czy pracownicy mają wystarczające umiejętności i odpowiedni zapał. W jaki sposób mogę stworzyć mistrzowską drużynę, jeśli nie mam do dyspozycji żadnych pierwszoligowych zawodników?
Redefiniowanie przywództwa: Powstanie i ewolucja ekonomii współdzielenia
Posiadaj mniej, żyj więcej. To główne założenie ekonomii współdzielenia: ekosystemu, w którym ludzie wynajmują, pożyczają lub handlują, zamiast posiadać. Odchodzi się od tradycyjnego modelu konsumpcji opartego na własności i na nowo definiuje sposób, w jaki żyjemy i jak przewodzimy. Nowa gospodarka zdecentralizowała formy zarządzania i stworzyła przywództwo oparte na współpracy.
Czy cel podcina nam skrzydła?
Dowiedz się, w jaki sposób jako lider możesz zrównoważyć zaangażowanie w realizację celu z własnym dobrostanem.
Bydgoszcz wspiera przedsiębiorczość. Relacja z konferencji regionalnej ICAN Institute
W Bydgoszczy odbyła się druga konferencja regionalna ICAN Institute w 2023 roku. Tematem przewodnim spotkania były nowe zasady konkurowania w świecie naznaczanym przez coraz większą zmienność, niejednoznaczność, złożoność i niepewność.
Jak mogę ukształtować swoje dziedzictwo jako lider?
Mam takie poczucie, że w ostatnich kilku latach moje przywództwo sprowadzało się tak naprawdę do zarządzania kryzysem. Chociaż jestem dumna, że firmie udało się osiągnąć stabilność i wzrost w trudnych czasach, jednak nie wydaje mi to się jakimś trwałym dziedzictwem. Dlatego zadaję sobie pytanie, jak mogę w najlepszy i trwały sposób odcisnąć swoje piętno?
V Kongres „MIT Sloan Management Review Polska”: pięć idei, które warto zapamiętać
Podczas kolejnej odsłony kongresu organizowanego przez „MIT Sloan Management Review Polska” odmienialiśmy przez wszystkie przypadki cyfrową transformację, sztuczną inteligencję oraz przyszłość. Ponadto dużo miejsca poświęciliśmy na dyskusje i prelekcje dotyczące zarządzania ludźmi w dobie rewolucji AI i tworzeniu dla nich środowiska pracy sprzyjającego reskillingowi, inkluzywności i innowacyjności.
Dobrzy liderzy zaczynają od decyzji dotyczących... podejmowania decyzji
Każdy prezes już na początku swojego urzędowania powinien ustalić, w jaki sposób w jego firmie będą podejmowane decyzje i poinformować o tym swoich podwładnych.
Fenomen oszusta? Zamiast mu zaprzeczać, zaprzyjaźnij się z nim
Dlaczego fenomenu oszusta, znanego jako syndrom oszusta, nie należy postrzegać wyłącznie jako wroga kariery? Jak sobie radzić z myślami sabotującymi nasze działania i podważającymi poczucie własnej wartości? I wreszcie, jak sprawić, by ta przypadłość nie hamowała rozwoju zdolnych pracowników? Badacze tego zjawiska znają na to świetne metody!
26. badanie CEO Survey PwC: Polscy prezesi są świadomi konieczności zmieniania swoich firm, ale nadal boją się ryzykować
Prezesi w Polsce i na świecie są wyjątkowo pesymistycznie nastawieni w związku z perspektywami dotyczącymi gospodarki światowej – wynika z 26. dorocznego badania CEO Survey przeprowadzonego przez PwC. O najważniejszych wnioskach z badania z Mariuszem Dziurdzią, partnerem zarządzającym oraz liderem Clients & Markets, Innovations w PwC Polska, rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”.
Rasmus Hougaard: „Gdy jesteś liderem, musisz rozdzielać empatię od współczucia”
Założyciela oraz CEO Potential Project, autora bestsellerów w zakresie zarządzania i wykładowcę biznesowego Rasmusa Hougaarda zapytaliśmy o to, jak otoczenie biznesowe zmienia dziś paradygmat przywództwa i o czym muszą pamiętać liderzy stojący na czele zespołów w czasach nieustającej niepewności. Rozmawia Maria Korcz.
Badania wskazują, że recesja może pomóc rozwijać się gospodarce
Ostatnie lata były trudne dla firm działających w ramach tzw. gospodarki kreatywnej. Najpierw żniwo zebrał krach finansowy, który rozpoczął się w 2007 roku, a globalna pandemia w 2020 roku sprawiła, że wiele firm zamknęło swoje podwoje na stałe. Teraz sektor stoi w obliczu kolejnego kryzysu: potencjalnej globalnej recesji. Co ma zrobić lider?
Skazani na porażkę
Fakt, że najwyższe stanowiska w firmach bywają źle zaprojektowane, powoduje, że ludzie, którzy zdecydują się je zająć, są z góry skazani na porażkę.
Błędy poznawcze, skróty myślowe oraz uprzedzenia utrudniają proces podejmowania decyzji
Wielokrotne powtarzanie fałszywych twierdzeń nadaje im polor prawdy. Stają się wiarygodne, co powoduje, że liderzy podejmują decyzje na podstawie błędnych informacji. Oto cztery strategie, które pomogą temu zapobiec.
Lekceważeni pracownicy odchodzą. Jak temu zapobiec?
Nowe metody pracy wymagają od liderów nowych sposobów doceniania pracowników.
Employer branding – nowe wyzwanie dla… marketingu
Dyrektorzy marketingu i ich zespoły mają teraz doskonałą okazję, aby przejąć wiodącą rolę w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów oraz talentów.
Metawersum – przewodnik dla CEO
Witamy w metawersum. Oto zaczyna się kolejna wielka era dla biznesu. W tym nowym, ekscytującym świecie firmy mogą wchodzić w interakcje ze sobą i klientami w całkowicie wirtualnym środowisku. Możliwości są nieograniczone, a potencjał wzrostu ogromny. Każdy CEO powinien więc trzymać rękę na pulsie.