Strategia
Czy duże firmy mogą być bardziej przedsiębiorcze od start-upów?
Inwestorzy lubią kupować marzenia. Jakie szanse powodzenia ma taka decyzja i jak sprawa wygląda w porównaniu do „zwykłych” start-upów?
Sylwia Biegańska: Cyfryzacja firmy to również zmierzenie się z zagrożeniem, jakim jest cyberterroryzm
Przedstawiona historia ukazuje przypadek firmy z 20-letnim dorobkiem na rynku polskim, która w sposób naturalny szuka kolejnych rynków zbytu, ale nie do końca wie, jak się do tego zabrać.
Długoletnia tradycja, potrzeba zmiany oraz dynamiczny rozwój
Mirosław Klepacki, prezes firmy Apator opowiada, w jaki sposób przedsiębiorstwu udało się przejść skuteczną transformację oraz z powodzeniem zdobyć nowe rynki.
Elektromobilność bez zasilania
Transport jest obecnie trzecim sektorem, emitującym największą ilość dwutlenku węgla. Restrykcyjne normy emisyjne podwyższają koszt produkcji samochodów spalinowych oraz wywierają presję na producentów aut.
Kodowanie sukcesu - jak robić wielkie rzeczy w niepewnych czasach?
Jak robić wielkie rzeczy w niepewnych czasach? Świat jest coraz bardziej nieprzewidywalny. Ludzie próbują zwinnie dostosować się do zmiennych realiów lub poddają się temu, co los przyniesie. Jest i trzecie rozwiązanie – możesz stać się antykruchy, by czerpać siłę z ciągłych zmian, a nawet wzmacniać się dzięki nim!
Pod presją polityków, klientów i pracowników
Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję „Harvard Business Review Polska”.
Dlaczego szybko rosnące start-upy potykają się o problemy, których mogłyby uniknąć?
Jak uniknąć losu wielu firm jednorożców, które nie udźwignęły ciężaru własnego gwałtownego wzrostu?
7 elementów, o które warto zadbać przed podjęciem decyzji o inwestycji
Dobra sytuacja ekonomiczna utrzymująca się w naszym kraju już od kilku lat skłania decydentów w firmach do myślenia o rozwoju.
Jak platforma społecznościowa zmieniła firmę?
Szczegóły dotyczące wdrażania platformy, która umożliwiła wielokierunkową komunikację, wymianę wiedzy i doświadczeń oraz ułatwiła procesy konsolidacyjne w firmie Atlas.
Czy rady nadzorcze tworzą wartość
Czy opinie o radach nadzorczych mają jakiekolwiek znaczenie dla nadzorowanych przez nie spółek?
Doskonała strategia to za mało, jeśli twój model operacyjny jest słaby
Nawet najlepsza strategia może prowadzić donikąd, jeśli jej wdrożenie nie przebiega prawidłowo. Od czego w takim razie należy zacząć?
Strategia wzrostu oparta na zagranicznych przejęciach
Dla naszej firmy jeden rynek okazał się niewystarczający. Stanęliśmy przed wyborem - przekonuje CEO Polskiego Banku Komórek Macierzystych.
Źródła innowacji
Wszelkie międzynarodowe rankingi dobitnie pokazują, że pod względem innowacyjności polska gospodarka wciąż pozostaje na szarym końcu Europy.
Chcesz stworzyć firmę? Oto nowy przepis...
W tradycyjnym ujęciu nowa firma jest wynikiem wizji i twórczego natchnienia przedsiębiorcy, który wraz z grupą entuzjastów w zaciszu garażu przygotowuje nowy produkt.
Nieustanne wymyślanie firmy na nowo
Nieustanne poprawianie oferty rozbudza oczekiwania klientów, którzy chcą coraz więcej za tę samą cenę.
Konflikt czy współpraca, czyli wyzwania dla firm w branżach regulowanych
Spadek zaufania do biznesu, spotęgowany kryzysem w branży finansowej i dekoniunkturą gospodarczą, spowodował na całym świecie zwrot ku większemu interwencjonizmowi i nadzorowi państwowemu.
Modele budowania wartości przedsiębiorstwa w ekosystemie biznesowym
Przedsiębiorstwa budują swoją wartość zgodnie z trzema głównymi modelami.
Indywidualne podejście
Jednym z obszarów, gdzie współpraca z zewnętrznym dostawcą usług okazała się niezbędna, jest IT.
Fuzje i przejęcia: bilet do raju czy gwóźdź do trumny?
Fuzje i przejęcia nie cieszą się dobrą sławą w literaturze biznesu. Dlaczego?
Tomasz Rostkowski: reorganizacja wymaga wcześniejszej diagnozy problemów
Przeprowadzając i wdrażając zmiany w wielozakładowym przedsiębiorstwie, nie można się opierać na z góry założonym schemacie. Podstawową częścią przygotowania reorganizacji jest dokładna diagnoza sytuacji, problemów i zasobów każdej jednostki organizacyjnej.