Prowadzenie firmy
Deglobalizacja
TO BYŁY TRUDNE LATA dla globalizacji. Najpierw świat ogarnęła pandemia, która zamknęła prawie wszystkie granice. Zakłócenia na rynku pracy spowodowały problemy w łańcuchach dostaw i wywołały niepokój wśród liderów biznesu związany z ich zależnością od zagranicznych partnerów. Następnie doszło do dalszego zamieszania geopolitycznego, co nasiliło przekonanie, że amerykańskie firmy decydują się na deglobalizację i przenoszą produkcję oraz kluczowe relacje dostawcze bliżej swojego kraju. Ale czy ten trend rzeczywiście ma miejsce?
Jakiej dostawy oczekujemy?
Dynamiczny rozwój branży e-commerce skutkuje równie szybkimi zmianami w oczekiwaniach klientów dotyczących dostawy towarów. Dziś kluczową rolę odgrywa elastyczność, zarówno pod względem wyboru terminu, miejsca i formy dostarczenia przesyłki, jak i metod płatności. W przypadku artykułów ponadgabarytowych, takich jak sprzęt RTV i AGD czy meble, istotne są również dodatkowe usługi, np. wniesienie lub montaż.
Renesans reshoringu: firmy wracają do domu
Czynniki takie jak odporność łańcucha dostaw, zrównoważony rozwój i stabilność geopolityczna to tylko niektóre z powodów, dla których amerykańskie firmy przenoszą swoją działalność produkcyjną z powrotem do USA.
Inwazja Rosji na Ukrainę oznacza dalsze problemy w dostawach półprzewodników
Zmniejszona dostępność surowców potrzebnych w produkcji układów scalonych powinna skłonić ich producentów do inwestowania w alternatywne strategie zaopatrzenia.
Łańcuch wartości na czas kryzysu – 5 inspiracji dla liderów
Trudne czasy wymagają od przedsiębiorców wyjątkowej elastyczności, jeśli chodzi o zarządzanie łańcuchami wartości. Oto pięć tekstów, które pomogą z tym wyzwaniem się zmierzyć.
Jak naprawić zerwane łańcuchy dostaw – 5 inspiracji dla liderów
Wahania podaży i popytu, ograniczone możliwości przemieszczania się oraz obostrzenia sanitarne – wszystko to sprawia, że łańcuchy dostaw wciąż nie funkcjonują tak, jak powinny. Jak to zmienić? Jak przystosować się do nowych realiów? Przypominamy pięć tekstów, które przynoszą odpowiedzi na te pytania.
Amazon już w Polsce. Jak myśli i działa ten gigant?
Wystartował w końcu polski sklep Amazona. Wejście giganta na rynek może sporo namieszać na rodzimym rynku e-commerce. Dlatego warto wiedzieć jak myśli, działa i kreuje rzeczywistość ten gigant.
Jak ograniczyć liczbę zwrotów w e-commerce?
Branża odzieżowa napędza e-commerce. Kolejne technologiczne innowacje mocno zmieniają kulturę zakupów przez internet
Piractwo, może być korzystne dla cyfrowego biznesu
Ponoszone przez sieci sprzedaży detalicznej i producentów koszty zwalczania piractwa w erze cyfrowej rosną. Jednak umiarkowane piractwo nie jest całkiem złe.