Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Potrzebujemy nowego sposobu realizacji
pracy – opartego na idei zwinnej organizacji
i bez sztywnego podziału na stanowiska.
W ciągu ostatniego roku w wyniku pandemii COVID-19 świat doświadczył poważnych zakłóceń. Wraz z pomyślnym opracowaniem i dystrybucją szczepionki przeciwko tej chorobie jest nadzieja na to, że wkrótce nastąpi tak zwana nowa normalność. Liderzy już teraz powinni zastanowić się, jak powinny wyglądać miejsca pracy w czasie po pandemii.
Przedstawiamy pięć technik formułowania
problemu, które mogą zaowocować lepszymi
rezultatami wyzwań crowdsourcingowych.
Wielu liderów zastanawia się, czy ekosystemy talentów funkcjonujące w ich organizacjach można poszerzyć i pogłębić. Ostatnie doświadczenia z rozwojem pracy zdalnej potwierdziły ten potencjał.
Epidemia to krytyczny czas dla biznesu. Niemal wszystkie firmy czeka zastój i poważne straty, niektórym grozi bankructwo. Najlepiej w tej trudnej sytuacji poradzą sobie organizacje zaawansowane cyfrowo i te, w których praca zdalna jest standardem, a nie wyjątkiem.
Nowe badania dowodzą, że przewodzenie na rynku ma coraz bardziej tymczasowy charakter. Wyzwaniem dla firm nie jest już dotarcie na szczyt, lecz pozostanie na nim.
Coraz częściej mówi się na temat wpływu automatyzacji na rynek pracy i co będzie ona oznaczać dla różnych zawodów.
Członkowie rady nadzorczej z doświadczeniem w biznesie cyfrowym mogą być nowym czynnikiem wyróżniającym firmę w rywalizacji o wyniki finansowe.
„Z transformacją cyfrową jest trochę jak z przeżywaniem każdej zmiany, są podobne etapy: najpierw zaprzeczenie, potem rozpacz i gniew, na końcu pogodzenie” – przekonuje Joanna Ostrowska-Szajnfeld, dyrektor Departamentu Operacji w PKO Ubezpieczenia.
Nieustannie coś walczy o naszą uwagę. Powiadomienie w telefonie, pushe, e-mail, SMS-y. Współczesne cyfrowe środowisko pracy nie sprzyja koncentracji. Jak to zmienić?
W Scrumie jest za dużo spotkań? Nie ma przez nie kiedy pracować? Nieprawda.
Pracownicy nie zapamiętują haseł, szczególnie tych skomplikowanych. Zapisują je w plikach tekstowych, na samoprzylepnych karteczkach i w prywatnym telefonie. Innymi słowy, podają je przestępcom na talerzu. Aby temu zapobiec, warto stosować m.in. odpowiednie systemy zarządzania tożsamością i dostępem.
Generowanie rozwiązań to jedno z kluczowych zadań zespołów, również tych rozproszonych. Do jego realizacji przydaje się kreatywność, która w zdalnym zespole rządzi się swoimi prawami. Jak więc ją pobudzać?