Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Silniki rekomendacji rewolucjonizują sposoby robienia zakupów przez klientów i wykonywania zadań przez pracowników.
Jesteśmy od nich coraz bardziej zależni i coraz bardziej na nich polegamy. Mowa o mechanizmach rekomendacji. O ich fenomenie opowiada Michael Schrage, profesor MIT Sloan School of Management i autor książki Silniki rekomendacji, której polska wersja niebawem ukaże się staraniem ICAN Institute.
Gdy zapytasz kogoś, na przykład jakiegoś menedżera, co sądzi o live streamingu, to zapewne nie uzyskasz żadnej konkretnej odpowiedzi. Co innego młodzi ludzie, z grupy zdecydowanie poniżej 25 roku życia. Ci od razu podadzą przykłady TikToka lub Twicha. Gdy to samo pytacie zadacie chińskiemu menedżerowi od razu usłyszycie o zaletach live streamingu w e-commerce.
2020 rok zmienił podejście wielu konsumentów względem nowych technologii. Obecnie liczą oni na szybką dostępność inteligentnych maszyn i rozwiązań.
Częściej korzystamy z płatności elektronicznych, jednak ciągle widoczne jest przywiązanie do gotówki.
W zeszłym roku zanotowano rekordowo wysoką liczbę incydentów związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa cyfrowego. Pojawiają się również nowe sposoby ataków i wyłudzania danych, niektóre naprawdę wyrafinowane.
Coraz więcej detalistów prowadzi zaawansowaną transformację cyfrową, kładąc rosnący nacisk na cyfrowe kanały sprzedaży i spójne doświadczenie klientów. Epidemia i związane z nią ograniczenia znacząco przyspieszyły te procesy. Zjawisko to analizujemy na przykładzie firmy CCC, polskiego producenta, dystrybutora i sprzedawcy obuwia, działającego na 29 rynkach.
Choć każda firma z branży e-commerce życzy sobie możliwie największych wzrostów, paradoksalnie nie zawsze idzie to w parze ze świadomością wszystkich wyzwań z tym związanych.
Wykorzystywanie najnowszych technologii, bazowanie na danych, automatyzacja, cyfryzacja i niezwykła innowacyjność – już choćby tych kilka powodów czyni z Frisco.pl inspirujący przykład modelu biznesowego, który warto lepiej poznać. Najciekawsze wydaje się jednak co innego – otwarte podejście do współpracy z innymi firmami na zyskującym coraz większą popularność rynku e-grocery. Współpracy, która w wielu kwestiach okazuje się korzystniejsza od bezpardonowej rywalizacji.
Gdy miliony ludzi z konieczności zamykają się w domach, Facebook i Twitter stanowią główne źródła wiadomości na temat choroby Covid-19. Zarazem jednak na obu serwisach panoszy się dezinformacja. Jak platformy mogą temu przeciwdziałać?
Będziemy kupować nie to, czego naprawdę potrzebujemy, ale to, co podpowiada nam algorytm