Nowe technologie
Silniki rekomendacji napędzają rewolucję w sieci
Jesteśmy od nich coraz bardziej zależni i coraz bardziej na nich polegamy. Mowa o mechanizmach rekomendacji. O ich fenomenie opowiada Michael Schrage, profesor MIT Sloan School of Management i autor książki Silniki rekomendacji, której polska wersja niebawem ukaże się staraniem ICAN Institute.
Transformacyjna moc rekomendacji
Silniki rekomendacji rewolucjonizują sposoby robienia zakupów przez klientów i wykonywania zadań przez pracowników.
Sukces live commerce w Chinach, czyli czego Zachód powinien się nauczyć
Gdy zapytasz kogoś, na przykład jakiegoś menedżera, co sądzi o live streamingu, to zapewne nie uzyskasz żadnej konkretnej odpowiedzi. Co innego młodzi ludzie, z grupy zdecydowanie poniżej 25 roku życia. Ci od razu podadzą przykłady TikToka lub Twicha. Gdy to samo pytacie zadacie chińskiemu menedżerowi od razu usłyszycie o zaletach live streamingu w e-commerce.
Technologie, których oczekują klienci
2020 rok zmienił podejście wielu konsumentów względem nowych technologii. Obecnie liczą oni na szybką dostępność inteligentnych maszyn i rozwiązań.
Płatności coraz bardziej cyfrowe
Częściej korzystamy z płatności elektronicznych, jednak ciągle widoczne jest przywiązanie do gotówki.
Cyberbezpieczeństwo biznesu w 2020 roku – nowe trendy i nowe zagrożenia
W zeszłym roku zanotowano rekordowo wysoką liczbę incydentów związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa cyfrowego. Pojawiają się również nowe sposoby ataków i wyłudzania danych, niektóre naprawdę wyrafinowane.
Jak kryzys przyspieszył przejście na model omnichannel
Coraz więcej detalistów prowadzi zaawansowaną transformację cyfrową, kładąc rosnący nacisk na cyfrowe kanały sprzedaży i spójne doświadczenie klientów. Epidemia i związane z nią ograniczenia znacząco przyspieszyły te procesy. Zjawisko to analizujemy na przykładzie firmy CCC, polskiego producenta, dystrybutora i sprzedawcy obuwia, działającego na 29 rynkach.
Rosnący biznes e-commerce
Choć każda firma z branży e-commerce życzy sobie możliwie największych wzrostów, paradoksalnie nie zawsze idzie to w parze ze świadomością wszystkich wyzwań z tym związanych.
Otwarta droga do przełomu
Wykorzystywanie najnowszych technologii, bazowanie na danych, automatyzacja, cyfryzacja i niezwykła innowacyjność – już choćby tych kilka powodów czyni z Frisco.pl inspirujący przykład modelu biznesowego, który warto lepiej poznać. Najciekawsze wydaje się jednak co innego – otwarte podejście do współpracy z innymi firmami na zyskującym coraz większą popularność rynku e-grocery. Współpracy, która w wielu kwestiach okazuje się korzystniejsza od bezpardonowej rywalizacji.
Jak media społecznościowe mogą zwalczać infodemię towarzyszącą epidemii koronawirusa
Gdy miliony ludzi z konieczności zamykają się w domach, Facebook i Twitter stanowią główne źródła wiadomości na temat choroby Covid-19. Zarazem jednak na obu serwisach panoszy się dezinformacja. Jak platformy mogą temu przeciwdziałać?
Społeczeństwo cyberkonsumentów, czyli teatr wyobrażeń kontra targowisko próżności
Będziemy kupować nie to, czego naprawdę potrzebujemy, ale to, co podpowiada nam algorytm.