Marketing
Czy firmowe platformy społecznościowe to tylko miejsce na czczą gadaninę o sobie?
Aby wyciągnąć jak najwięcej z korporacyjnych narzędzi społecznościowych służących do dzielenia się wiedzą, należy zachęcać użytkowników, żeby angażowali się w tworzenie większej ilości treści, a nie tylko budowali swoją markę osobistą.
Dostosuj swój marketing do etapu rozwoju firmy
Firma na wczesnym etapie rozwoju wymaga innej struktury organizacyjnej niż dojrzała organizacja. Liderzy marketingu muszą odpowiednio dostosować swoje zespoły i strategie.
Kiedy inwestycje w sztuczną inteligencję zwracają się w marketingu
Najnowsze badania pokazują, że szefowie marketingu dostrzegają korzyści ze sztucznej inteligencji w trzech kluczowych obszarach: zwiększanie produktywności sprzedaży, wzrost zadowolenia klientów i zmniejszanie ogólnych kosztów marketingu.
Martech: technologiczna rewolucja w marketingu
Miniony rok zapoczątkował nowy trend w obszarze technologii marketingowych (martech). Firmy, zamiast
wdrażać kolejne niezliczone nowe rozwiązania i aplikacje, zaczęły skupiać się na ich wykorzystaniu do personalizacji marketingu, które wymaga zaawansowanej analityki, integracji oraz bezpieczeństwa i zgodności danych.
Zaniedbane standardy komunikacji
Nie ma ludzi, którzy czytają w myślach, więc agencje nie są w stanie przewidzieć, o czym ktoś marzy i co sobie wyobraża. Dlatego nawet współpraca kreatywna wymaga konkretnych wytycznych.
W pułapce niejasnych oczekiwań
Producent napojów owocowych Sady Jarzębskich chce wprowadzić na rynek nowy produkt. Wszystko oprócz strategii komunikacji jest już gotowe. Przetarg na jej przygotowanie wygrywa wielokrotnie nagradzana agencja Creativity Leaders. Niestety, opracowana przez nią kampania zupełnie rozmija się z wizją klienta, a czas na wprowadzenie produktu na rynek nieubłaganie ucieka.
Jak marketing może napędzać wzrost, odpowiadając na wyzwania związane z danymi
Opracowane przez nas narzędzie pozwala marketerom projektować metodologie analityczne dostosowane do potrzeb biznesowych.
Jak nie utonąć w morzu danych?
Działająca w „nowej rzeczywistości” firma Leko, sprzedająca systemy smart home, stanęła przed koniecznością położenia większego nacisku na analizę zmieniających się potrzeb klientów i dotarcia do nich z odpowiednio dostosowanym przekazem marketingowym. Wystarczyła chwila, by nowa szefowa marketingu zorientowała się, że problem leży nie w braku danych, a… w ich nadmiarze, a każdy w firmie ma inny obraz potencjalnego nabywcy.
Czy będziemy czuć przywiązanie do rzeczy, jeśli nie będziemy mieć ich na własność?
Nowe trendy w konsumpcji zmienią relacje między markami a użytkownikami. Firmy opracowują nowe oferty wartości dla klientów i oferują im możliwość czasowego korzystania z produktów. Ten właśnie trend bez wątpienia wpłynie na relacje marek z klientami.
Naucz się słuchać. Jak w praktyce wykorzystać social listening?
Według badań przeprowadzonych przez Trustpilot ponad 93% konsumentów przed kupnem nowego produktu sprawdza jego recenzje w sieci. Najbardziej wiarygodne są te napisane przez klientów. Internauci chętnie dzielą się tym, co mają do powiedzenia na temat różnorodnych produktów czy usług. Dyskusje, opinie, recenzje, testy publikowane są przede wszystkim dla (jeszcze) niezdecydowanych konsumentów. Nie oznacza to jednak, że nie mogą skorzystać z nich także marki.
Jak grupować klientów, by łagodzić konsekwencje zmian popytu
Znalezienie komplementarnych prawidłowości w zachowaniach klientów może pomóc przeciwdziałać kosztownym skutkom gwałtownych wahań popytu.
Content intelligence – o wpływie sztucznej inteligencji na content marketing
„Czy już się boisz, człowieku?” – pyta sztuczna inteligencja w tytule artykułu stworzonego przez nią dla „The Guardian”. Informacje prasowe, artykuły, powieści, scenariusze filmowe, symfonie – sztuczna inteligencja napisała już niejedno. Czy jednak rzeczywiście powinniśmy się tego bać?
Jak pisać, żeby być zauważonym – przez ludzi i algorytmy Google’a
Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google’a jest celem wielu organizacji. Nie jest to zadanie łatwe, ale nie niemożliwe. Receptą na sukces jest połączenie marketingu treści i SEO. Dzięki przemyślanej strategii content marketingowej możliwe jest prezentowanie treści w taki sposób, aby była atrakcyjna zarówno dla klientów, jak i algorytmów wyszukiwarki.