Kobiety w biznesie
Coraz więcej mówi się dziś o roli i znaczeniu kobiet w biznesie. Przez wiele lat w przestrzeni biznesowej istniał problem „szklanego sufitu”, jednak kwestia jest bardziej skomplikowana: kobiety w trakcie kariery zawodowej muszą zmagać się z pokonywaniem wielu barier, które nie istnieją na ścieżce mężczyzn pnących się na szczyt.
Pokaż więcejFundusze private equity od kuchni. Rozmowa z Magdaleną Pasecką z Innova Capital
Jak działają fundusze inwestycyjne? Czym się kierują przy wyborze firm, w które inwestują? W jaki sposób budują wartość w spółkach portfelowych? W podcaście „ICAN Management Review” opowiada o tym Magdalena Pasecka, partnerka i dyrektorka finansowa w funduszu private equity Innova Capital.
Kompetencje liderek – jak wspierać kobiety w rozwoju zawodowym i uwolnić ich potencjał?
Wywiad z Anną Heimberger, współzałożycielką Fundacji Kobiety e-biznesu, ekspertką w zakresie rozwiązań cyfrowych w biznesie i pasjonatką marketingu 5.0.
4 ciekawostki o polskich liderkach, o których możesz jeszcze nie wiedzieć
Dziś szefowe zespołów, początkujące menedżerki, aktywne społecznie studentki, jutro prezeski firm, aktywistki zmieniające świat i innowatorki rewolucjonizujące branże. Jakie są mocne i słabe strony liderek z najbardziej aktywnego zawodowo pokolenia milenialsów?
Kobiety sukcesu w sieci stereotypów
Droga kobiet na najwyższe stanowiska jest pełna cierni, ale też szans, po które nie zawsze w porę potrafią sięgać. O tym, co kryje się za sukcesem polskich liderek, jak przebiły szklany sufit i jakie decyzje podjęłyby zaczynając karierę rozmawiam z prof. Dorotą Dobiją i dr Anną Górską z Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach przy Akademii Leona Koźmińskiego.
Wyboista droga ku równości płci
Programy wspierające kobiety w biznesie nie przynoszą spektakularnych efektów, bo zabrakło pracy nad zmianą przekonań pracowników. Co jeszcze musi się zmienić, byśmy przestali jedynie rozmawiać o równości płci, a naprawdę jej doświadczyli?
Jak zatrudniać więcej kobiet? Zwróć uwagę na tworzone "short listy"
Specjalne rozporządzenia prawne, komisje, parytety, raporty – kwestię zwiększenia zatrudnienia kobiet próbuje się rozwiązać od lat, na różne, nieraz skomplikowane i mało efektywne sposoby. Badania pokazują natomiast, że najprostsze rozwiązania mogą się okazać najskuteczniejsze.
Liderki nowej normalności
O tym, jak pandemia wpłynęła na sytuację kobiet w biznesie oraz z jakimi wyzwaniami mierzą się ostatnimi czasy liderki rozmawialiśmy podczas wirtualnego śniadania kobiet „ICAN Management Review”.
Kobieta czy mężczyzna? Kto jest lepszym liderem na trudne czasy?
Czy kobiety lepiej sprawdzają się w rolach przywódczych niż mężczyźni? I czy na drodze stoją im jedynie starzy faceci? Na te i na wiele innych pytań odpowiadają liderki zaproszone do dyskusji przez redakcję HBRP oraz IMR.
Rozbudzony potencjał kobiet
Dziś obserwujemy gotowość i otwartość części firm na wykorzystanie potencjału kobiet, jednak nadal wiele organizacji nie wyznacza sobie różnorodności za cel.
Z odwagą i autentycznością na szczyt
Wiele udało się już osiągnąć w promowaniu kobiet w biznesie. Stereotypy są jednak nadal żywe, a burzenie szklanego sufitu i szklanych ścian trwa.
Moc kobiet
Kobiety zawsze były silne. Obecnie są tej siły świadome. Dzięki temu ich prawdziwy potencjał może znaleźć odzwierciedlenie w każdej dziedzinie życia, także w biznesie i przywództwie.
Autentyczna liderka w męskim świecie
W tej historii jest pomysłowy produkt, niespodziewana sukcesja, kobieta na czele firmy pełnej inżynierów i międzynarodowy sukces.
Przywództwo nie zależy od płci
O znaczeniu kompetencji miękkich w biznesie i wykorzystywaniu swoich silnych stron opowiada Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu Benefit Systems.
Warto czerpać z doświadczenia innych
O roli mentoringu w dużych organizacjach i przekazywaniu jasnej informacji zwrotnej opowiada Magda Taczanowska, dyrektor Segmentu Enterprise w polskim oddziale Microsoftu.
Przyszłość jest kobietą
Trwa druga edycja programu mentoringowego Związku Pracodawców Polska Miedź. Ponad połowa uczestników to kobiety. Beata Staszków, prezes zarządu związku, widzi w menedżerkach szczególną wolę rozwoju i chęć zdobywania nowych kompetencji.
Rozwój w DNA firmy
O programach wspierających rozwój kobiet w organizacjach opowiada Małgorzata Lasota, HR Cluster Head w krajach skandynawskich, bałtyckich i CEE firmy GSK.
Mentorki wskazują drogę do celu
Mentoring pozwala skorzystać z wiedzy najlepszych ekspertów i dzięki temu rozwinąć pełnię własnych możliwości. Relacja z mentorem daje szerszą perspektywę i pomaga zredefiniować swoje cele zawodowe.
Dobry mentor kluczem do sukcesu
O wyzwaniach związanych z wyborem odpowiedniego mentora opowiada Magdalena Kaleta-Gałwa, mediatorka sądowa i dyplomowany coach, założycielka firmy szkoleniowej.
Kompleksowe podejście do wspierania rozwoju kariery
O tym, jak można wspierać rozwój kariery kobiet w organizacji, opowiada Katarzyna Bołtowicz, dyrektor operacyjny w Kapsch Telematic Services.
Siła mentoringu
Świadome kierowanie ścieżką kariery, większa pewność siebie i asertywność to tylko niektóre z zalet mentoringu. Dlatego programy mentoringowe odgrywają tak ważną rolę w procesie wspierania rozwoju kobiet w biznesie.