Tomasz Kulas
Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska", redaktor prowadzący "ICAN Management Review"
Czego warto nauczyć się od kotów hodowanych w butelkach, czyli potęga marketingu
Czy można sprzedawać coś, co nie istnieje? A nawet coś absurdalnego? Autor głośnej mistyfikacji związanej z "bonsai kitten" udowodnił, że wszystko jest możliwe – zależy to tylko od skutecznej reklamy.
Nowy algorytm znacznie skuteczniej angażuje klientów przy sprzedaży online
Naukowcy z uniwersytetu w Toronto badali, w jaki sposób zwiększyć poziom zainteresowania klientów przeglądających ofertę sklepów online. Skuteczność nowego zestawu algorytmów była jednak dla nich zaskoczeniem.
Poznaj najnowsze trendy w e-commerce – i rozwiń swój biznes
E-commerce w Polsce odnotował rekordowy wzrost w minionym roku. Według prognoz, wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku będzie wynosić 162 mld zł, a 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online. Co to oznacza dla twojego biznesu?
Siła rekomendacji, którą możesz wykorzystać w biznesie
Silniki rekomendacji. Niewiele o nich wiemy, choć wszyscy się z nimi spotykamy, kiedy Netflix zadziwiająco trafnie proponuje nam kolejny film do obejrzenia, Spotify domyśla się, czego chcielibyśmy jeszcze posłuchać, a Amazon sugeruje dokupienie produktów, które okazują się zaskakująco przydatne.
Cztery obszary, w których sztuczna inteligencja poprawia sprzedaż i zadowolenie klienta
Aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedaży za pośrednictwem internetu, nie wystarczy założenie strony i prowadzenie wysyłki poprzez sieć. Na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku ogromną rolę odgrywa wykorzystanie sztucznej inteligencji, usprawniającej obsługę klienta i zwiększającej sprzedaż
Cyberbezpieczeństwo biznesu w 2020 roku – nowe trendy i nowe zagrożenia
W zeszłym roku zanotowano rekordowo wysoką liczbę incydentów związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa cyfrowego. Pojawiają się również nowe sposoby ataków i wyłudzania danych, niektóre naprawdę wyrafinowane.
Otwarta droga do przełomu
Wykorzystywanie najnowszych technologii, bazowanie na danych, automatyzacja, cyfryzacja i niezwykła innowacyjność – już choćby tych kilka powodów czyni z Frisco.pl inspirujący przykład modelu biznesowego, który warto lepiej poznać. Najciekawsze wydaje się jednak co innego – otwarte podejście do współpracy z innymi firmami na zyskującym coraz większą popularność rynku e-grocery. Współpracy, która w wielu kwestiach okazuje się korzystniejsza od bezpardonowej rywalizacji.
Black Friday i Cyber Monday – jak szybko zyskują na popularności?
CZY WIESZ, ŻE: Cyber Monday może za kilka lat okazać się ważniejszy dla rynku e-commerce niż Black Friday? Nie jest równie popularny, ale tego dnia możesz sprzedać... więcej.