Zmiany pokoleniowe
Jak angażować pokolenie Z w pracę?
Generacja Z stanowi obecnie ok. 10% wszystkich pracowników w Polsce i jest to grupa, która po doświadczeniach pandemii czuje się najbardziej związana ze swoim pracodawcą. Równocześnie tzw. zetki odnoszą wrażenie, że firmy nie dają im możliwości pełnego zaangażowania się w pracę. Podpowiadamy, jak temu zaradzić.
Zwyczaje zakupowe różnych pokoleń, które warto znać
Kamila Gębik – ekspertka ds. e-commerce – opowiada o tym, jak prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe, które precyzyjnie trafią w potrzeby poszczególnych pokoleń. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Managament Review Polska”.
Na czym zależy milenialsom
Do pokolenia Y należą ludzie, którzy urodzili się w latach 1980–2000. Na całym świecie jest ich 1,7 miliarda.
Przestrzeń dla dobrych pomysłów
Poszczególne pokolenia obecne na rynku pracy mają z sobą więcej wspólnego, niż pozornie wynika z raportów HR-owych, choć wcale nie oznacza to, że potrzeby pracowników są takie same.
Dostosuj swój biznes do generacji Z
Generacja Z, czyli pokolenie ludzi urodzonych w latach 1998–2016, stanowi 30% światowej populacji. Jej najstarsi przedstawiciele stali się już dorośli i uczestniczą w zjawiskach rynkowych jako pełnoprawni i samodzielni konsumenci.
Niewykorzystany potencjał starszych pracowników
Polskie firmy nie potrafią korzystać z wiedzy idoświadczenia starszych pracowników.
Klient jutra wpatruje się w ekran
Firmy starają się nieustannie podążać za konsumentami, dlatego coraz większą uwagę poświęcają przedstawicielom pokolenia Z jako konsumentom przyszłości.
Marek Wróbel: młodzi ludzie są odważniejsi
Zarząd nakreśla politykę personalną i tworzy styl zarządzania. Przygotowaniem do wdrożenia tej polityki oraz nadzorem nad realizacją powinien jednak zająć się menedżer personalny.
Andrzej Borczyk: brak zdefiniowanej kultury organizacyjnej może zniszczyć firmę
Budowanie skutecznych struktur w firmie musi być oparte nie tylko na celach biznesowych, ale w równej mierze na zdefiniowaniu osób, których potrzebujemy, by tę strategię realizowały.
Paweł Radzikowski: warto wprowadzić systemowe podejście do rekrutacji
Naprawa sytuacji przedstawionej w studium przypadku wymaga zdecydowanego działania w kilku obszarach.
Wioleta Wąsik: problemem wcale nie są ambicje pokolenia Y
Głównym wyzwaniem jest brak dialogu pomiędzy menedżerami i niechęć do zrozumienia różnic pokoleniowych.
Młodzi klienci są coraz mniej lojalni
Urodzeni po 1984 roku przedstawiciele pokolenia Y stają się coraz bardziej widoczną i odrębną grupą konsumentów, która przeobraża współczesny biznes.
Pokolenie Y pod kluczem
Jak motywować do pracy ciekawych świata, otwartych, szukających adrenaliny przedstawicieli pokolenia Y?
Pokolenie Y: 8 sposobów na millennialsów
Pewni siebie, nastawieni na szybkie zaspokajanie potrzeb, o niskim poczuciu lojalności – millennialsi spędzają sen z oczu pracodawcom. Wychowali się w symbiozie z bitami, dlatego funkcjonują tak samo w świecie wirtualnym, jak i realnym (a może dla nich jest już tylko jeden świat?). Czy są jednak przez to bardziej elastyczni? Niekoniecznie – bez wahania odejdą, jeśli czegoś im zabraknie lub poczują chęć zmiany. Brzmi znajomo, prawda?
Młodzi w krzywym zwierciadle
Menedżerowie zazwyczaj oceniają swoich najmłodszych podwładnych przez pryzmat własnych postaw i doświadczeń sprzed lat. Jednak to podejście zupełnie nie sprawdza się wobec dzisiejszej młodzieży, która odbiega od utrwalonych schematów myślowych, a jej postawy i aspiracje często nie są rozumiane przez starszych. Poznaj pięć stereotypowych przekonań dotyczących dzisiejszej młodzieży.