Pomysł na technologie
Taktyczne podejście do technologii
O tym, dlaczego taktyczne wykorzystywanie nowych technologii umożliwia liderom, ich zespołom i organizacjom szybki rozwój, rozmawiamy z Paulem Cheekiem, seryjnym przedsiębiorcą, inżynierem oprogramowania, wykładowcą w Massachusetts Institute of Technology w MIT Sloan School of Management oraz współzałożycielem i dyrektorem technicznym Oceanworks. Rozmawia Paulina Kostro.
Cztery kompetencje innowatorów przyszłości
Liderzy obeznani z technologiami cyfrowymi sprawdzą się w roli innowatorów, jeśli dysponować będą odpowiednimi kompetencjami: świadomością biznesową, przedsiębiorczym sposobem myślenia, koncentracją na wyniku końcowym oraz inteligencją etyczną.
Przyszłość platform
Platformy napędzają światowe firmy o największej wartości, ale będzie coraz trudniej uchwycić i spieniężyć ich destabilizujący potencjał.
Czy głębokie uczenie spowoduje rewolucję w obszarze prowadzenia analiz marketingowych?
Firmy już wspierają się analizą danych przy podejmowaniu trudnych decyzji. Czy głębokie uczenie przyniesie zatem rewolucyjną zmianę w tym procesie?
Bezpieczna firma w niebezpiecznym otoczeniu
Liczba zagrożeń cyfrowych nieustannie rośnie. Pomysłowość i biegłość technologiczna przestępców sprawiają, że nie tylko zwiększa się liczba ataków, ale też ich różnorodność. Niestety, wciąż nie zmienia się jedno – najsłabszym ogniwem systemu bezpieczeństwa firm pozostają ich pracownicy.
Technologia ma zerową wartość dla biznesu
Nabiera jej, dopiero gdy zmienia sposób działania firmy – przekonuje George Westerman z MIT Sloan School of Management. Rozmawia Paweł Górecki.
Transformacja oparta na innowacjach
Dla polskiej spółki energetycznej Tauron współpraca ze start-upami to sposób na innowacyjny rozwój biznesu.
Technologia i ludzie. Klucze do rynkowej przewagi przedsiębiorstwa
Ludzie to siła każdej organizacji, jednak technologie coraz bardziej zyskują na znaczeniu
Technologia jest kobietą
Małgorzata Gryz, Katarzyna Dorsey i Monika Synoradzka odnoszą sukcesy w branży IT. Są także bohaterkami raportu „Strong Women in IT”, poświęconego kobietom w świecie nowych technologii.
Sztuczna inteligencja – wyzwania w zakresie sposobu kształtowania regulacji prawnych oraz problematyki odpowiedzialności robotów
Czwarta rewolucja przemysłowa staje się faktem, a wraz z nią rozwijają się sztuczna inteligencja, autonomiczne systemy i robotyka. Transformacja świata, jaki znamy, dotyczyć będzie nie tylko sfery społecznej i gospodarczej, ale także prawnej. Rozwój technologii wymusi zmiany regulacji, które nie będą przystawać do nowej, cyfrowej rzeczywistości. Może okazać się, że będzie to potrzebne szybciej, niż nam się wydaje.
Digitalizacja handlu
Technologiczna transformacja, której podlega cały rynek, w handlu jest szczególnie widoczna, głównie ze względu na zmieniający się profil konsumenta. A kluczową wartością dla współczesnego klienta jest czas i wygodny dostęp do dóbr, informacji i zasobów.
Tracimy rynek. Cała nadzieja w technologii
Dylematy - praktyczne studium decyzji. Fikcyjna organizacja, realne problemy.
Technologiczny kapitał zaufania
Konkurujące ze sobą firmy technologiczne wymieniają się wiedzą, udostępniają wzajemnie swoje zasoby. ITCorner, wrocławski klaster nowych technologii, to sposób na stymulowanie innowacyjności i przedsiębiorczości dzięki zaufaniu.
Holistyczne rozwiązania dla fabryk przyszłości
Technologie związane z internetem rzeczy rozwijają się bardzo dynamicznie. Nic dziwnego. Obietnica samodzielnych, inteligentnych fabryk, które „same” zamawiają materiały, łączą komponenty, a następnie wysyłają gotowe, opakowane produkty, jest bardzo kusząca, ale by stała się rzeczywistością, przedsiębiorstwa powinny wdrażać sprawdzone technologie i korzystać z dorobku globalnych i lokalnych partnerów.
Ważny jest zaufany partner IT
Błyskawiczny rozwój technologii wpływa na sposób, w jaki zachowują się klienci wobec konkretnej marki. Okazuje się, że więcej wiedzą o jej produktach, ale też są mniej lojalni – wynika z raportu „State of the Connected Customer” przygotowanego przez Salesforce. O tym, jak się przygotować do transformacji cyfrowej i jak ją przeprowadzić, żeby nie tracić rynku, mówi Thierry Nicault, Senior RVP na rynki regionu EMEA tej firmy.
Technologia w służbie całej organizacji
Uświadomienie sobie potrzeby innowacji jest niezwykle istotne w takim sektorze, jak energetyka, gdzie zachodzi nie tylko zmiana w zakresie technologii, ale również roli samego klienta, który z odbiorcy usług staje się świadomym partnerem. O tym, jak skutecznie kreować i komercjalizować nowe rozwiązania, mówi Jarosław Broda, wiceprezes TAURON Polska Energia, w rozmowie z Pawłem Kubisiakiem, redaktorem naczelnym polskiej edycji „MIT Sloan Management Review”.
Jak zarażać ludzi nowymi technologiami
Najnowsze badania na temat sieci społecznościowych tłumaczą, dlaczego nowe technologie i innowacyjne rozwiązania rozprzestrzeniają się. Przy czym pojęcie wiralności wcale nie jest tu kluczowe.
Cała prawda o transformacji firmy
Badania naukowe pokazują, że powszechna wiedza na temat wielkich i ryzykownych zmian jest myląca.
Biuro napędzane technologią
Nowoczesne rozwiązania technologiczne coraz silniej wykorzystywane są w zarządzaniu nieruchomościami biurowymi. Pomagają m.in. właścicielom i zarządcom budynków w ograniczaniu kosztów, a najemcom – np. w ograniczeniu rotacji pracowników. Wszystko wskazuje na to, że technologia będzie coraz mocniej obecna w branży nieruchomości, a co za tym idzie – podniesie poziom pracy, obsługi klienta i będzie przynosiła korzyści całemu rynkowi. O obecnych trendach w tej dziedzinie opowiada Daniel Bienias, dyrektor zarządzający CBRE w Polsce.
Klucze do cyfrowego świata
Adobe, wytrawny gracz z Doliny Krzemowej, przeszedł przemianę. Rozszerzył źródła przychodów i zwiększył udział w rynku. A wszystko dzięki przyjęciu technologii, które mogły firmę z tego rynku wypchnąć. Paul Michelman rozmawia z prezesem Adobe Shantanu Narayenem.