
Redakcja MIT SMRP
Czy Polacy naprawdę wybierają ekologiczne produkty?
Wyniki ankiety "MIT Sloan Management Review Polska"
Koniec odpływu pracowników
Amerykański rynek pracy obecnie doświadcza najniższego wskaźnika dobrowolnych odejść z pracy od czasu pandemii.
Angażowanie pracowników w rozwój i innowacje
Bob Stiller założył firmę Green Mountain Coffee Roasters w 1981 r. i kierował jej dynamicznym rozwojem. Do 2012 r. pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej. W 2009 r. Nasdaq uznał akcje firmy za najbardziej dochodowe w ciągu dekady, a magazyn „Business Ethics” dwukrotnie wyróżnił ją jako najlepszą korporację obywatelską. Pod jego kierownictwem Green Mountain Coffee stała się największym dostawcą kawy fair trade, Stiller opisał swoje doświadczenia w książce „Better & Better: Creating a Culture of Purpose, Engagement, and Transformative Human Engagement” McGraw Hill, (2025). Kluczowym elementem jego sukcesu jest metoda „doceniającego dociekania” (appreciative inquiry), koncentrująca się na wzmacnianiu pozytywnych aspektów organizacji. W rozmowie z „MIT Sloan Management Review” opowiedział, jak wpłynęła na jego firmę i styl przywództwa.
Motywowanie CEO
Kiedy rady nadzorcze wybierają nowego dyrektora zarządzającego (CEO), stają przed trudnymi decyzjami dotyczącymi warunków zatrudnienia. Kontrakty dla CEO to złożone dokumenty, zawierające systemy motywacyjne powiązane wynikami w różnych obszarach.
Mózg lidera – jak myślą najlepsi?
Michael Platt, wybitny neuronaukowiec z Wharton School, w swojej książce Mózg lidera dzieli się fascynującymi spostrzeżeniami na temat tego, jak myślą najlepsi światowi liderzy.
Radar - Dlaczego warto włączyć pracowników do rozgrywki
Vicente Reynal jest prezesem i przewodniczącym Ingersoll Rand, globalnego producenta przemysłowego. Swoją karierę rozpoczął jako kierownik zmiany w AlliedSignal (obecnie Honeywell Aerospace) zaraz po studiach z inżynierii mechanicznej i lean manufacturing na MIT. Obecną funkcję objął po fuzji Gardner Denver z Ingersoll Rand. Niedługo potem udostępnił udziały w kapitale wszystkim swoim pracownikom. „MIT Sloan Management Review” rozmawiał z Reynalem na temat jego niekonwencjonalnego podejścia do zwiększania wyników dzięki akcjonariatowi pracowniczemu. Przedstawiamy najciekawsze fragmenty tej rozmowy.
Radar - Co kryje się w nazwie marki?
Czy róża (rose) o innej nazwie (na przykład snose) pachniałaby równie pięknie?