Strategia
Era przejrzystego raportowania dotyczącego zrównoważonego rozwoju już tu jest
Obowiązkowe raportowanie ESG oferuje inwestorom i zainteresowanym stronom nowe spojrzenie na przyszłość twojej firmy. Jaką narrację zamierzasz im przedstawić?
Jak zbudować trwale wygrywającą organizację?
Biznes powinien rozwijać strategie i modele biznesowe, które biorą pod uwagę długi horyzont, a nie jedynie natychmiastowe zyski. Wywiad z Wojciechem Szapielem, Prezesem Zarządu Inventity Foundation.
Jak reagować na opór wobec różnorodności
Nasilające się głosy przeciwników promowania różnorodności w biznesie powodują, że liderzy firm wycofują się ze złożonych deklaracji lub ograniczają swoje działania. Jednak zwolennicy inkluzywności wcale nie muszą się wycofywać.
Firma bez granic, czyli zarządzanie w międzykulturowym świecie
Z kulturą jest jak z powietrzem. Na co dzień większość z nas nie zastanawia się, czym oddycha, lecz gdy zacznie brakować tlenu, będziemy się dusić. Z perspektywy kulturowej w każdym kraju, w każdym regionie, a nawet w każdej organizacji, to powietrze ma inny skład. Dlatego brak zrozumienia różnic kulturowych może szybko doprowadzić do porażki zarówno w życiu, jak i biznesie.
Ważna wskazówka dla biznesu: narracja o epidemii (już) nie sprzedaje
Klienci mają dość informacji o COVID-19, chcą pogodnych komunikatów i powrotu do sytuacji sprzed epidemii. Marki, które będą promować powrót do normalności, mogą zyskać.
Komunikacja ponad wszystko. Jak budować wizerunek w czasie kryzysu?
Kryzys gospodarczy wywołany epidemią koronawirusa COVID-19 to dla przedsiębiorców czas trudnych decyzji. Pochopne, niewłaściwe decyzje, wsparte niewłaściwą komunikacją, to gotowa recepta na wizerunkową katastrofę. Jak tego uniknąć?
Zbuduj swój sukces w cyfrowym świecie. Tak jak LEGO
W 2015 roku LEGO zostało uznane przez magazyn „Forbes” za „najbardziej wpływową markę na świecie"
Jeff Bezos zdradza sekret dominacji Amazona
Sukces Amazona to nie kwestia przypadku, lecz konsekwentnie wdrażanej wizji założyciela.
Zwinność z przeszkodami
Wprowadzenie do firmy zwinnych metodyk zarządczych często napotyka opór wynikający z obecnej kultury organizacyjnej.
Jeff Bezos zdradza sekret dominacji Amazona
Sukces Amazona to nie kwestia przypadku, lecz konsekwentnie wdrażanej wizji założyciela.
Wzrost oparty na firmowych wartościach
Aby utrzymać stabilny wzrost i nie stracić z oczu kluczowych celów organizacji, potrzebne są stałe punkty odniesienia.
Agnieszka Jackowska-Durkacz: Szczupła strategia wymaga cierpliwości i zaangażowania
Metodykę szczupłego zarządzania można traktować jako fundament organizacji, pod warunkiem systemowego podejścia do jej implementacji.
Jak zbudować inteligentną organizację?
W każdej epoce dominuje określona forma organizacji. Jedną z ciekawszych klasyfikacji przedstawił Frederic Laloux w książce