Prowadzenie firmy
Satysfakcja z prowadzenia firmy to nie wszystko
Oczekiwania przedsiębiorców wobec działań państwa są proste: stworzyć przyjazne, transparentne warunki prowadzenia biznesu.
Wracają do biura i… tracą motywację
Nowe badania Korn Ferry ujawniają rosnącą liczbę „aktywnie niezaangażowanych” pracowników w biurze. Czy firmy mogą powstrzymać spadek motywacji po powrocie do pracy stacjonarnej?
Firma bez biura. Jak nią zarządzać?
Firma ReJobs powstała siedem lat temu i od początku swojego istnienia pracuje zdalnie. Nigdy nie miała własnego biura i na razie nie zamierza go mieć. Co jest kluczem do efektywnej pracy w takiej formule? Co robią liderzy, żeby podtrzymać motywację jej pracowników? Z Moniką Maćkiewicz, CEO ReJobs oraz recruitment manager w Hortex, rozmawia Maria Korcz.
Popraw metody pomiaru różnorodności, a rezultaty też się poprawią
By zyskać dokładniejszy wgląd w obszar różnorodności,
równych szans i kultury inkluzywnej oraz móc opracowywać
skuteczniejsze interwencje, menedżerowie powinni zmienić
podejście do zbierania danych.
Harmonijna współpraca CEO i CFO kluczem do sukcesu firmy
Jednym ze warunków sukcesu firmy są dobre relacje pomiędzy CEO a CFO. Nierzadko stanowi to jednak wyzwanie, ponieważ prezesi firm często cechują się nadmiernym optymizmem, natomiast dyrektorzy finansowi pesymizmem i chęcią kontroli. Dla dobra biznesu warto jednak, aby te dwie różniące się od siebie osoby znalazły wspólny język.
Na jakie trendy pracodawcy powinni zwrócić uwagę w 2023 roku?
Rok 2022 zbliża się ku końcowi, więc coraz częściej zastanawiamy się, co przyniesie kolejne 12 miesięcy. Jaki będzie rok 2023 dla pracodawców i pracowników? Przyglądamy się trendom wynikającym z badań w zakresie HR, na które warto zwrócić uwagę.
Merry Crisis, czyli nieświąteczne nastroje na święta
Merry Crisis and a Happy New Fear – głosiło graffiti, które w 2008 roku podczas zamieszek w Atenach pojawiło się na murach greckiego Banku Narodowego. Po 14 latach slogan powraca, nabierając nowego znaczenia.
Rekrutacja, która przyciąga kandydatów. Jak to robić?
Choć kryzys wywołany wysoką inflacją i wojną w Ukrainie coraz bardziej daje się odczuć pracodawcom i zmusza ich do szukania oszczędności m.in. w kosztach zatrudnienia, rywalizacja o najlepszych pracowników nie schodzi na drugi plan. To oni mogą być dla firm szansą na przejście suchą nogą przez kryzys.
Być czy nie być… na spotkaniu, czyli 6 rad od Elona Muska na temat produktywności
Elon Musk nie przestaje zaskakiwać. Prawdopodobnie najbardziej pracowników Twittera – firmy, której stał się nowym właścicielem. Musk nieraz podkreślał, że produktywność jest jego kluczem do sukcesu. Niewątpliwie dąży do tego, aby ludzie, którzy dla niego pracują, kierowali się tą samą zasadą. Nic więc dziwnego, że postanowił wysłać do nich maila z sugestiami dotyczącymi poprawy ich wydajności.
Rasmus Hougaard: „Gdy jesteś liderem, musisz rozdzielać empatię od współczucia”
Założyciela oraz CEO Potential Project, autora bestsellerów w zakresie zarządzania i wykładowcę biznesowego Rasmusa Hougaarda zapytaliśmy o to, jak otoczenie biznesowe zmienia dziś paradygmat przywództwa i o czym muszą pamiętać liderzy stojący na czele zespołów w czasach nieustającej niepewności. Rozmawia Maria Korcz.
Błędy poznawcze, skróty myślowe oraz uprzedzenia utrudniają proces podejmowania decyzji
Wielokrotne powtarzanie fałszywych twierdzeń nadaje im polor prawdy. Stają się wiarygodne, co powoduje, że liderzy podejmują decyzje na podstawie błędnych informacji. Oto cztery strategie, które pomogą temu zapobiec.
Przerwij związek między płacą a wynikami
Eksperyment polegający na wyeliminowaniu modelu pay-for-performance (płaca za wyniki) przyczynił się do poprawy wyników, utrzymania i zaangażowania pracowników sprzedaży w Hilti Group.
Firmy działające w modelu PLG znalazły nowy sposób obsługi klientów
Organizacje, takie jak Zoom lub Slack, sprzedają w istocie tylko jeden produkt. Przy okazji służy on do znajdowania nowych klientów i przekonania ich, by zapłacili. Tym samym produkt staje się narzędziem do wspierania rozwoju firmy. Bez konieczności zatrudniania pracowników zajmujących się obsługą klienta.
Co mogą zrobić liderzy, by dostosować się do ekologicznego stylu życia
Jednym z trendów propagowanych przez niektórych liderów biznesu jest promowanie bardziej ekologicznego życia – nastawionego na redukcję śladu węglowego oraz podejmowanie przyjaznych środowisku wyborów.
Zanim założysz własną firmę, odpowiedz sobie na cztery ważne pytania
W czerwcu tego roku w Stanach Zjednoczonych powstało ponad 425 tys. nowych firm, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w tym samym miesiącu 10 lat temu. Ekonomiści przypuszczają, że do ich powstania przyczyniła się kombinacja łatwo dostępnych nowych technologii i zamknięcie w domu w czasach pandemii.
IT ciągle szuka ludzi do pracy
Liczba ofert pracy w IT w pierwszym półroczu 2022 roku była o 100% większa niż w tym samym czasie rok temu – wynika z danych No Fluff Jobs, serwisu z ofertami pracy dla IT. Wzrosły też wynagrodzenia, zarówno w przypadku umów o pracę, jak i kontraktów B2B.
Employer branding – nowe wyzwanie dla… marketingu
Dyrektorzy marketingu i ich zespoły mają teraz doskonałą okazję, aby przejąć wiodącą rolę w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów oraz talentów.
Implementacja aplikacji MyQ – korzyści i wyzwania
Jednym z elementów transformacji cyfrowej przedsiębiorstw jest wdrażanie narzędzi, które mają na celu odciążenie pracowników w realizowaniu czynności zajmujących im dużo czasu, a nieprzekładających się na korzyści biznesowe firmy. Jednym z takich rozwiązań jest aplikacja MyQ, kontrolująca proces druku w przedsiębiorstwach. O implementacji narzędzia opowiada Michał Pawełczyk, specjalista ds. IT w Colas Polska.
Zarządzanie tożsamością w organizacji – czy to już konieczność?
Ewelina Furtak, dyrektor marketingu w Cloudware Polska, łączy marketing ze światem technologii, pokazując, że środowisko IT stale odpowiada na dynamicznie zmieniające się potrzeby biznesu. Tym razem w rozmowie z Pauliną Kostro, redaktorką MIT Sloan Management Review Polska, opowiada o tym, w jaki sposób firmy dbają o swoje cyberbezpieczeństwo za pomocą rozwiązania klasy IAM (Identity and Access Management). Słuchacze dowiedzą się również, jak wygląda zarządzanie tożsamością w praktyce.
Od B2B do B4B, czyli sposób na bardziej zrównoważony biznes
Jaka jest różnica między B2B a B4B? Być może brzmi to trywialnie, ale odkryliśmy, że zmiana postrzegania firmy z business-to-business (B2B, biznes-do-biznesu) na business-for-business (B4B, biznes-dla-biznesu) może przyczynić się do zwiększenia przychodów, poprawy retencji klientów i motywacji pracowników.