
Joanna Koprowska
Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”
Niewidzialne kobiety, widzialny problem
Choć to kobiety jako pierwsze zajmowały się programowaniem, to ich późniejszy wpływ na cyfrową transformację zmalał. Coraz głośniej i odważniej mówimy o tym, że należy to zmienić i przyciągnąć więcej liderek i specjalistek do obszarów STEM, w tym sektora AI. Jeśli teraz nie zadbamy o kobiety, to w przyszłości możemy się znaleźć pod wpływem bardzo stronniczej sztucznej inteligencji.
Zaufanie do AI – nie taka prosta sprawa
Jeszcze jesteśmy na początku ery sztucznej inteligencji, a ta już sporo namieszała w naszej codzienności, zmieniając to, jak pracujemy, korzystamy z internetu czy przemieszczamy się po mieście. Brak regulacji i zasad etycznych dotyczących zarządzania rozwojem AI wywołuje coraz większy niepokój opinii publicznej. Jak zmniejszyć lukę zaufania do AI oraz zadbać o bezpieczeństwo, prywatność i spokój społeczeństwa?
Cyberatak kontrolowany. Jak zapewnić firmie cyfrowe bezpieczeństwo?
Włamania do banków, telekomów i innych firm to jej codzienność. Na życzenie klientów hakuje ich infrastrukturę informatyczną, by znaleźć słabości systemu zabezpieczeń. To zimny prysznic, który mobilizuje organizacje do lepszej walki z zagrożeniami.
Dlaczego przyszłość obsługi klienta tkwi we współpracy botów i ludzi?
Systemy obsługi klienta oparte na sztucznej inteligencji radzą sobie najlepiej, gdy pracują ramię w ramię z ludźmi.