Paulina Kostro
Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"
Jak można pomóc klientom podczas kryzysu?
Firmy mogą wspierać klientów w czasie kryzysu, przede wszystkim udzielając im rabatów, ale także dzieląc się z nimi pomysłami na obniżenie kosztów życia. Dzięki takim krokom łatwiej liczyć na lojalność klientów.
MVP: jak wprowadzać na rynek nowe produkty bez większego ryzyka
Firma chcąca wprowadzić na rynek nowy produkt lub przetestować hipotezę biznesową chciałaby zredukować ryzyko niepowodzenia do minimum. W tym celu może postawić na tzw. Minimum Viable Product. To, w jaki sposób sprawdzić, czy produkt w wersji minimalnej będzie rentowny, pokazujemy na przykładzie współpracy firm Chartipedia i Boldare.
Chcesz sprzedawać w sieci? Zadbaj o szybką dostawę!
O tym, na co powinny zwracać uwagę sklepy online w dobie inflacji, jaką strategię warto podjąć w najbliższym czasie oraz jak będą wyglądać tzw. zakupy jutra, opowiada Damian Wiszowaty, założyciel firmy Gonito oraz prelegent podczas E-Commerce Trends Summit 2022.
W handlu pozwól sobie na eksperymentowanie
Konsumenci kupują w punktach stacjonarnych, ponieważ oczekują przyjemnych doświadczeń zakupowych, natomiast e-sklepy wybierają ze względu na wygodę. Jednak „często klienci po prostu nie wiedzą, czego chcą, albo nie wiedzą, co jest możliwe. Nie są bowiem w stanie wyobrazić sobie czegoś, co jeszcze nie istnieje. Dlatego tak ważne jest także eksperymentowanie” – podkreśla Jan-Pieter (JP) Lips szef działu ujednoliconego handlu (Unified Commerce Enablement) w Adyen. Rozmawia Paulina Kostro.
Jak zintegrować działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta?
Proces sprzedaży produktu lub usługi polega na ciągłej współpracy działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Efektywna ich kooperacja to jedno z najbardziej zyskownych działań, które należy praktykować w każdej firmie.
Czas na promocję 2.0
Zaawansowane narzędzia analityczne, wykorzystujące m.in. algorytmy uczenia maszynowego, zmniejszają ryzyko nieefektywności działań promocyjnych – zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i online.
Rynkowi giganci wyznaczą trendy w biohackingu
Czy dzięki koronawirusowi rynek biohackingu zanotuje szybki wzrost?
Koronawirus sprowadził na nas zrównoważony rozwój
Wbudowanie w kulturę firmy idei zrównoważonego rozwoju (sustainability) oznacza prowadzenie organizacji w taki sposób, aby dawała społeczeństwu i środowisku więcej, niż od nich pozyskuje. Od pewnego czasu polski biznes wdraża tę filozofię, nazywaną też „net positive”, np. realizując poszczególne Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG).
Sprzedaż „na żywo” dzięki wideo
Aby sprzedać produkt w internecie, nie wystarczy już personalizowany przekaz reklamowy. Dziś w e-commerce królują angażujące treści wideo, które zwiększają sprzedaż. Głównie w Chinach, ale nie tylko.