Dane
Żyjemy w czasach, gdy w każdej sekundzie produkowane i przetwarzane są ogromne ilości danych. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, liczy się informacja i szybki dostęp do niej. Dane te coraz częściej przyjmują formę cyfrową, z każdym dniem rozrastając się o kolejne gigabajty. Jak przechowywać dane? Jak je zabezpieczać?
Pokaż więcej[PODCAST] Anna Moczulska z Artegence o tym, jak pozbyć się szumu informacyjnego w analityce digital
Rywalizacja o klienta w sieci sprawia, że coraz więcej firm wdraża analitykę digital. O tym, jak robić to mądrze i jak rozpoznać wytrawnych analityków digital, na których można polegać, w podcaście „MIT Sloan Management Review Polska” opowiada Anna Moczulska z Artegence.
RODO: jak nie popełnić błędów, które mogą słono kosztować twoją firmę
Kary za naruszenia RODO w 2020 roku sięgnęły w UE aż 158,5 milionów euro. O 19% względem poprzedniego roku wzrosła też średnia dzienna liczba wycieków danych. Choć rozporządzenie obowiązuje już czwarty rok, firmy wciąż mają problem z jego skutecznym wdrożeniem. Na pytanie, jak to zmienić, odpowiada Ewa Kurowska-Tober z DLA Piper.
Strategia firmy w świecie danych
Dlaczego niektóre firmy rozwijają się szybciej niż inne?
Strategia 3T, czyli jak zachęcić klienta do dzielenia się danymi osobowymi
Dane są najcenniejszą walutą XXI wieku, zaś skuteczne ich wykorzystywanie może zapewnić przewagę nad konkurencją. Nabrało to dodatkowego znaczenia podczas pandemii i wynikającego z niej przyśpieszonego rozwoju nowoczesnych kanałów sprzedaży.
Kobiety muszą zdobywać kompetencje cyfrowe, jeżeli chcą pracować
Kryzys uderzył w silnie sfeminizowane sektory. Na to nałożyła się transformacja cyfrowa przedsiębiorstw, w efekcie której pracę ludzi wykonują maszyny i algorytmy. Skutek? Ubywa tysiące miejsc pracy, w miejsce których nie pojawiają się nowe, bo biznes jest w dołku.
Cztery scenariusze na przyszłość z koronawirusem
Zamiast przygotowywać się na przyszłość, przygotujmy się na rożne jej wersje.
Skuteczny backup i odzyskiwanie danych – krytyczny element sukcesu firmy
Kwestie związane z bezpieczeństwem systemów informatycznych, a przede wszystkim bezpieczeństwem danych, są dla większości firm kluczowym wyzwaniem. Dlatego na rynku pojawiają się coraz to nowsze rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Pracownicy tęsknią za biurem
Praca zdalna nie zastąpi tej wykonywanej z biura, a przynajmniej nie w pełnym wymiarze godzin.
Jak pozbyć się silosów i w pełni wykorzystać potencjał biznesowy drzemiący w danych?
Wywiad z Sinisha Mitrovic, Account Executive w firmie Cloudera oraz dr inż. Kamilem Folkertem, CTO w firmie 3Soft.
Jak zapewnić firmie prawidłowe funkcjonowanie?
Rozwój hiperkonwergentnej infrastruktury to najlepsza odpowiedź na potrzeby nowoczesnych organizacji, które muszą gromadzić duże ilości danych i z nich w łatwy sposób korzystać.
Security transformation: Fort Knox cyfrowej ery
Dane to ropa naftowa XXI w. Perspektywie wielkich zysków zawsze towarzyszy jednak zagrożenie ze strony złodziei liczących na łatwy łup. Jak się zabezpieczyć przed cyberprzestępcami, gdy każde urządzenie połączone z siecią może się okazać przekaźnikiem cennych danych?
Chmura nie tylko dla IT [WEBINARIUM]
Czym jest IT bez IT? Dlaczego to właśnie działy biznesowe są największymi beneficjentami rozwiązań technologicznych i powinny być ich największymi orędownikami?
Data Management w dobie cyfryzacji. Część 1: wyzwania i kierunki rozwoju
Dane w przedsiębiorstwie mają coraz większe znaczenie i coraz większą wartość. W tych obszarach szczególną rolę odgrywają rozwiązania klasy Data Management.
Jak wielkie firmy wygrywają dzięki zwinności? [WEBINARIUM]
Kiedy naprzeciw siebie stają biznesowe potęgi i zwinne start-upy, wynik starcia nie jest łatwy do przewidzenia. Bardzo często to właśnie zwinność okazuje się ważniejsza od siły giganta.
Jak marketing wykorzystuje big data?
Pojęcie big data wyszło już z fazy modnego buzzwordu, a zaawansowana analityka na dobre rozpowszechniła się w firmach. I to nie tylko w korporacjach.
Wyprzedzić konkurencję
Telemetria to obecnie jedyna skuteczna metoda pozwalająca na zarządzanie flotą samochodową. Umożliwia ona pozycjonowanie auta, wyznaczanie geostref, ale również efektywne zarządzanie komunikatami wysyłanymi przez opomiarowany samochód.
Cztery elementy kompleksowej strategii zarządzania danymi
W dzisiejszych czasach chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że warto inwestować w rozwiązania do zarządzania danymi. Mówi się, że dane to nowa ropa naftowa, a hasła data-driven czy data as an asset wielu firmom nie są już obce.
Jaki CRM wybrać? Provaliance zdradza sekrety udanego wdrożenia
Jak dopasować rozwiązanie informatyczne do konkretnej potrzeby biznesowej?
Marketing, sprzedaż i obsługa klienta nastawione na dane
25 maja zaczną obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych. Większość firm wciąż nie dostosowała swojej działalności do wymagań prawnych. Czy firmy stać na takie ryzyko?
Korupcja nie służy analizie danych
Wśród 28 krajów Unii Europejskiej Polska znajduje się na odległym 20. miejscu, jeśli chodzi o innowacyjne wykorzystanie danych cyfrowych.