Prowadzenie firmy
Od pirackiej łodzi do korporacyjnego okrętu: sekrety sukcesu Symmetrical.ai
W najnowszym odcinku podcastu „MIT Sloan Management Review Polska” Piotr Smoleń, CEO i współzałożyciel Symmetrical.ai, rzuca nowe światło na praktyki HR i zarządzanie talentami. Co szwankuje w polskich firmach i jak to naprawić?
Jak przewodzić w erze pracy bez stanowisk
Na naszych oczach wyłania się nowy model organizacji pracy, który diametralnie zmieni role liderów w firmach.
Czy firmowe platformy społecznościowe to tylko miejsce na czczą gadaninę o sobie?
Aby wyciągnąć jak najwięcej z korporacyjnych narzędzi społecznościowych służących do dzielenia się wiedzą, należy zachęcać użytkowników, żeby angażowali się w tworzenie większej ilości treści, a nie tylko budowali swoją markę osobistą.
Czeka nas zażarta rywalizacja o talenty!
W erze dynamicznych zmian technologicznych i demograficznych liderzy muszą sprostać nowym wyzwaniom związanym z zarządzaniem różnorodnymi zespołami. W rozmowie z Piotrem Stohnijem, doradcą, konsultantem, badaczem i ekspertem w obszarze zmian pokoleniowych, zgłębiamy tajemnice pozyskiwania talentów na kurczącym się rynku pracy oraz efektywnego zarządzania zespołami wielopokoleniowymi, ze szczególnym uwzględnieniem pokolenia Z.
Zalety i wady dołączenia członka rodziny do zespołu
W wielu firmach pojawia się pomysł zatrudnienia członka rodziny z różnych powodów. Może to być firma rodzinna, w której zaangażowanie krewnych wydaje się naturalnym krokiem, lub rozwijający się startup, gdzie potrzebni są zaufani współpracownicy, a kto lepiej nadaje się do tego niż rodzina?
Radar - Dlaczego warto włączyć pracowników do rozgrywki
Vicente Reynal jest prezesem i przewodniczącym Ingersoll Rand, globalnego producenta przemysłowego. Swoją karierę rozpoczął jako kierownik zmiany w AlliedSignal (obecnie Honeywell Aerospace) zaraz po studiach z inżynierii mechanicznej i lean manufacturing na MIT. Obecną funkcję objął po fuzji Gardner Denver z Ingersoll Rand. Niedługo potem udostępnił udziały w kapitale wszystkim swoim pracownikom. „MIT Sloan Management Review” rozmawiał z Reynalem na temat jego niekonwencjonalnego podejścia do zwiększania wyników dzięki akcjonariatowi pracowniczemu. Przedstawiamy najciekawsze fragmenty tej rozmowy.
Kto tak naprawdę tworzy kulturę organizacyjną firmy
Liderzy średniego szczebla mają kluczowy wpływ na kształtowanie zdrowej i dynamicznej kultury organizacyjnej.
Body leasing, czyli wynajem specjalistów w biznesie
Czy wiesz, że możesz mieć dostęp do światowej klasy specjalistów bez konieczności zatrudniania ich na stałe? Body leasing, czyli krótkoterminowe wynajmowanie pracowników o wysokich kwalifikacjach, idealnie dopasowanych do specyficznych projektów i zadań jest odpowiedzią na rosnące potrzeby firm, dotyczące szybkiego dostępu do specjalistycznych umiejętności. Co więcej, w erze gig economy, czyli gospodarki współdzielenia ten model wspiera również pracowników, dając im możliwość pracy nad różnorodnymi projektami i rozwijania swoich kompetencji w dynamicznym środowisku.
Co menedżerowie na całym świecie muszą wiedzieć o kastach
Południowoazjatycki system stratyfikacji społeczno-gospodarczej może kształtować nierówności w miejscu pracy. Menedżerowie powinni wiedzieć, jak można temu zaradzić.
Jak pracownicy AT&T usprawnili procesy i zaoszczędzili 230 mln USD
Firma AT&T znalazła sposób, aby pomóc pracownikom wyeliminować przestarzałe procesy i narzędzia, które marnowały czas, energię i pieniądze — kropla po kropli. Oto jak tego dokonała.
Koniec sporów o powrót do biura, ale nie problemów wynikających z pracy zdalnej
Prezesom znudziło się aktywne nakłanianie ludzi do powrotu do biura, bo przygniatają ich inne wyzwania. Jednak w natłoku priorytetów warto, by kreowali zrównoważony model pracy, który pozwoli im czerpać korzyści z większej wydajności pracowników, a jednocześnie zadbać o ich zdrowie psychiczne.
Sześć wskazówek dla liderów na rok 2024
W obecnym roku liderzy powinni rozwijać kompetencje z obszaru zarządzania zmianą i inteligencji emocjonalnej. I nawet jeśli kluczowym wyzwaniem jest opracowanie strategii dotyczącej wykorzystania sztucznej inteligencji, nie należy zapominać o wpływie na ludzi, jakie wywierają zmiany wywołane przez AI.
Włączanie pracowników tymczasowych w strategię zarządzania talentami
Nowe badanie przeprowadzone przez Korn Ferry Institute prezentuje nową rolę pracowników tymczasowych oraz sposoby, w jaki specjaliści z dziedziny zasobów ludzkich i liderzy funkcjonalni mogą wykorzystać ich potencjał w tworzeniu bardziej elastycznych i dynamicznych zespołów.
Jak prowadzić efektywne spotkania
Służbowe spotkania oraz ich profesjonalny charakter przechodzą transformację. Pojawienie się mentorów w miejscach pracy zajmujących się poprawą efektywności spotkań świadczy o tym, że mamy do czynienia ze zmianą paradygmatu w kulturze organizacyjnej. Od chwili powstania funkcji takich jak badacze interakcji czy lekarzy interakcji, którzy zyskują na znaczeniu, po rosnące zainteresowanie się środowisk akademickich tym tematem, staje się oczywiste, że opanowanie sztuki efektywnych spotkań ma kluczowe znaczenie we współczesnym środowisku pracy.
Nowe podejście do dobrostanu pracowników
W dzisiejszym środowisku pracy tradycyjne benefity, takie jak karnety sportowe czy prywatne ubezpieczenie medyczne nie wystarczą, by kompleksowo zadbać o dobrostan pracowników. Dlatego też organizacje zaczęły coraz bardziej koncentrować się na projektowaniu przyjaznego środowiska pracy i pozytywnych doświadczeń, aby wielopłaszczyznowo wspierać swoich pracowników w osiąganiu dobrostanu nie tylko psychicznego, ale również fizycznego i emocjonalnego.
HR z perspektywy danych
Strategia funkcjonowania działów HR oraz ich współpracy z kluczowymi decydentami w przedsiębiorstwach ewoluowała. Dzisiaj bardzo istotne są dane, analityka i wskaźniki efektywności działań podejmowanych przez działy personalne. W przypadku firmy Artisan to właśnie tej perspektywy zabrakło najpierw menedżerom, a później też nowemu dyrektorowi HR.
I znowu problemy rekrutacyjne! Bez zmiany podejścia do HR nic z tego nie będzie
Producent mebli stara się pozyskać wykwalifikowanych pracowników z rynku, ale efekty rekrutacji są rozczarowujące. Nowy dyrektor HR próbuje wprowadzić zmiany w kulturze organizacyjnej, aby przyciągnąć do firmy utalentowanych pracowników. Niestety, spotyka się z oporem ze strony zarządu.
Komunikacja językiem korzyści
Przywództwo na poziomie zarządu często wymaga przekonujących argumentów, zrównoważonej strategii i wsparcia ze strony całego zespołu. Dlatego kluczową kwestią jest nie tylko zidentyfikowanie potrzeby zmian, ale również umiejętność rozmowy i skutecznego nakłonienia zarządu do ich implementacji.
Określenie krytycznych ról w organizacji pomoże poprawić wyniki
Wdrażanie strategii wymaga świadomości, które role są kluczowe w organizacji, oraz zadbania, by pełnili je najlepsi pracownicy.
Strategia jako sposób na życie
Organizacje muszą zakotwiczyć swoje strategie w moralności, aby mogły prosperować w złożonym i szybko zmieniającym się świecie.