Prowadzenie firmy
Liderzy skazani na porażkę
Czasem zdarza się, że najważniejsze stanowiska w firmach są źle zaprojektowane. To powoduje, że ludzie, którzy zdecydują się je zająć, są z góry skazani na niepowodzenie.
Pięć kategorii dla doskonalszych KPI
Badania pokazują, że większa jawność KPI i ich wyraźniejsze dopasowanie mają kluczowe znaczenie dla ogólnej skuteczności mierzenia wyników.
Dlaczego błędne KPI zagrażają transformacji cyfrowej
Udane inicjatywy związane z cyfryzacją wymagają od liderów określania wskaźników efektywności w odniesieniu do celów biznesowych popartych danymi, a nie do zasobów technologicznych.
W poszukiwaniu idealnego KPI
W jaki sposób radykalne uproszczenie sposobu mierzenia wyników pomogło pewnej firmie uzgodnić działania pracowników z celami organizacji, inwestować w bardziej przemyślany sposób oraz zaszczepić kulturę uczenia się i współpracy.
11 źródeł zakłóceń, które musi monitorować każda firma
Myślisz, że wiesz, jakie siły mogą zniszczyć twoje przedsiębiorstwo? Prawdopodobnie uwzględniasz zbyt wąską perspektywę.
Jak zarządzać efektywnością rozproszonych zespołów
O tym, jak w czasach globalnej pandemii wzrosło znaczenie narzędzi pozwalających skutecznie mierzyć efektywność, opowiada nam MICHAEL SCHRAGE – specjalista w dziedzinie ekonomii behawioralnej, innowacyjności i wskaźników efektywności.
Nowa normalność. Jak odnaleźć się w zmienionej rzeczywistości
COVID-19 zmienił spojrzenie praktycznie każdej organizacji na możliwość zdalnej pracy, zmuszając wiele organizacji do zmiany korporacyjnych standardów czy w ogóle rozważenia możliwości pracy na odległość – opowiada Mariusz Chochołek, Head of Enterprise T-Mobile Polska, prezes zarządu w T-Systems Polska.
Czy kryzys może stymulować wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w firmie?
Wypowiedzi ekspertów i praktyków biznesu – członków Rady Programowej „MIT Sloan Management Review Polska”.
Liderzy zyskują więcej na rozwoju IT. W jaki sposób?
Niezależnie od branży najlepsze firmy odkrywają, że najtrudniejsza droga ewolucji systemów jest jednocześnie tą, która niesie najwięcej korzyści.
Usuwanie zatorów w pracy umysłowej
Jak organizacje mogą usprawniać wykonywanie zadań i zapobiegać przeciążeniu.
Technologia wspiera ciało. Jak utrzymać klientów w erze cyfrowej?
[PRAKTYCZNE STUDIUM DECYZJI] Dobrze rozwijająca się sieć siłowni stara się ugruntować swoją pozycję na rynku. Jedynym wyjściem jest transformacja cyfrowa.
Dojrzałość cyfrowa szczepionką na koronawirusa
Epidemia to krytyczny czas dla biznesu. Niemal wszystkie firmy czeka zastój i poważne straty, niektórym grozi bankructwo. Najlepiej w tej trudnej sytuacji poradzą sobie organizacje zaawansowane cyfrowo i te, w których praca zdalna jest standardem, a nie wyjątkiem.
Sławomir Idziak
Autor zdjęć do ponad 70 filmów fabularnych. Jego przepustką do światowej kariery stały się takie produkcje, jak „Krótki film o zabijaniu”, „Podwójne życie Weroniki” oraz „Trzy kolory”, stworzone wspólnie z Krzysztofem Kieślowskim. Za swoją pracę twórczą otrzymał liczne wyróżnienia, m.in. nominacje do Oscara i BAFT–y za zdjęcia w filmie „Helikopter w ogniu”, zrealizowanym z Ridleyem Scottem. Autor zdjęć do filmów „Harry Potter i zakon Feniksa”, „Król Arthur” i „Gattaca”. Twórca jednych z największych w Europie warsztatów audiowizualnych „Plenery Film Spring Open”.
Zmień podejście do innowacyjności i rośnij szybciej
Firmy, które osiągają szybszy wzrost sprzedaży niż ich rywale, formułują spójną, przekonującą narrację innowacyjną i opierają działalność na czterech dźwigniach pozwalających ją urzeczywistnić.
Technologia w służbie całej organizacji
Uświadomienie sobie potrzeby innowacji jest niezwykle istotne w takim sektorze, jak energetyka, gdzie zachodzi nie tylko zmiana w zakresie technologii, ale również roli samego klienta, który z odbiorcy usług staje się świadomym partnerem. O tym, jak skutecznie kreować i komercjalizować nowe rozwiązania, mówi Jarosław Broda, wiceprezes TAURON Polska Energia, w rozmowie z Pawłem Kubisiakiem, redaktorem naczelnym polskiej edycji „MIT Sloan Management Review”.
Cenne lekcje na temat cyfryzacji obsługi klienta
Administracja publiczna zazwyczaj nie jest pionierem pod względem digitalizacji obsługi klienta, ale urzędy państwowe w Australii są przodownikami w wykorzystaniu botów do poprawy jakości usług.
Innowacyjność nie musi być pustym sloganem
Uświadomienie sobie potrzeby innowacji jest niezwykle istotne w takim sektorze, jak energetyka, gdzie zachodzi nie tylko zmiana w zakresie technologii, ale również roli samego klienta, który z odbiorcy usług staje się świadomym partnerem. O tym, jak skutecznie kreować i komercjalizować nowe rozwiązania, mówi Jarosław Broda, wiceprezes TAURON Polska Energia, w rozmowie z Pawłem Kubisiakiem, redaktorem naczelnym polskiej edycji „MIT Sloan Management Review”.
Technologie w służbie człowieka
Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w firmie powinno zostać poprzedzone rozpoznaniem problemu, który mają rozwiązać. Warto również, aby były dopasowane do specyfiki danego biznesu.
Zacznij naśladować mniejszych konkurentów
Duzi gracze w branży dóbr konsumpcyjnych mogliby odnotować większe zwroty z prac badawczo-rozwojowych, gdyby podpatrzyli, jak do inwestowania w innowacje podchodzą ich mniejsi rywale.