Innowacje
Czego firmy mogą nauczyć się od światowej sieci Laboratoriów Innowacyjności ONZ?
Agenda Organizacji Narodów Zjednoczonych, mimo ambitnej misji czy globalnego zasięgu, raczej nie kojarzy się firmom z miejscem, z którego mogłyby czerpać inspiracje w obszarze przyspieszania procesu innowacyjnego – pozory mogą jednak mylić.
Ikovenko: Czy kreatywności w technologii można się nauczyć? Jasne, że tak!
Twórcze rozwiązywanie nowych problemów to bardziej nauka niż sztuka. O tym, jak uczyć się być kreatywnym, mówi dr Sergei Ikovenko, jeden z przodujących konsultantów i koordynatorów w projektach dotyczących innowacyjnych technologii i designu, autor ponad 900 szkoleń dotyczących Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ) dla firm z listy Fortune 500 na całym świecie. Rozmawia Rafał Pikuła.
Dobra wiadomość: elektrownie węglowe przegrywają z OZE
CZY WIESZ, ŻE: wszystko wskazuje na to, że w 2019 roku ilość energii elektrycznej wytwarzanej na świecie w elektrowniach węglowych wyraźnie się zmniejszy. To będzie rekordowy spadek!
Indeks Big Maca jest świetny, ale da się nim manipulować
CZY WIESZ, ŻE: 🍔 hamburgery znanej sieci fast food to jedno z najciekawszych narzędzi do mierzenia realnej inflacji.
Jak rośnie wykorzystanie OZE? Prognoza na najbliższe 5 lat
CZY WIESZ, ŻE: jeszcze w 2010 roku wyprodukowanie 1 W energii elektrycznej na drodze fotowoltaicznej kosztowało 5 dolarów. Obecnie – zaledwie dolara.
Montmartre epoki cyfrowej
Najlepsze środowiska innowacyjne powstają w sposób naturalny, organiczny, pod warunkiem, że mają po temu warunki
Jesień 2019. Nowy numer MIT Sloan Management Review Polska
Z czasem Google zamieni się w formę sztucznej inteligencji, która będzie rozumiała wszystko, co dzieje się w sieci. W lot złapie, czego szukasz, i znajdzie to dla ciebie. Jeszcze nie jesteśmy w tym punkcie, ale zbliżamy się do niego z każdym dniem – powiedział Larry Page, jeden ze współtwórców najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie.
Jak skutecznie sprzedawać? Bierz przykład ze sprzedawców burgerów
Przykład metod sprzedaży dwóch sieci fast food pokazuje, że każda firma może skorzystać na cyfryzacji i wykorzystaniu AI. Także twoja.
Banknoty, bilety, weksle – kiedy pieniądze stały się papierowe?
CZY WIESZ, ŻE: moment pojawienia się papierowych pieniędzy można przesuwać w czasie o setki, a nawet tysiące lat – w zależności od tego, jak je zdefiniujemy.
AI zmienia chińskie sądy
CZY WIESZ, ŻE szanghajski sąd zatrudnił asystenta obdarzonego sztuczną inteligencją?
Rynek usług „w chmurze” rośnie - i to wyraźnie
CZY WIESZ, ŻE: Rynek infrastruktury usług przetwarzania chmurowego zdominowany jest przez cztery firmy? Ale nadal pozostaje sporo miejsca dla mniejszych graczy.
Energia słoneczna Plus. Kto skorzysta na słonecznych dniach?
W czasie, gdy globalne ocieplenie przyśpiesza, inwestycje w energię słoneczną zyskują na znaczeniu
Techmisja. Czas na kobiety w technologiach
Jakie jest źródło dominacji mężczyzn w świecie technologii? I dlaczego kobiety coraz śmielej do niego wkraczają mimo wielu barier?
Aerożel – materiał przyszłości
Ma ekstremalnie niską gęstość, jest doskonałym izolatorem – zarówno niskich, jak i bardzo wysokich temperatur – i interesuje się nim coraz więcej firm. Aerożel dzięki swoim właściwościom może stać się naszą przepustką do eksploracji Marsa.
90% samochodów na świecie produkowała kiedyś jedna firma
CZY WIESZ, ŻE: Henry Ford zbudował potęgę swojej firmy właśnie na innowacyjności. W jaki sposób?
50 lat temu człowiek zdobył Księżyc. Co tak naprawdę zmieniło to wydarzenie
Powodzenie misji kosmicznej nie było wyłącznie sukcesem technologii. Zdobycie naturalnego satelity Ziemi to triumf woli i zarządzania. Mały krok człowieka na Srebrnym Globie był wielkim krokiem dla ludzkości i to w sferach niekoniecznie związanych z astronautyką. Co wynika z tego, że 20 lipca 1969 roku człowiek doleciał na Księżyc?
Pierwsze prawo cyfrowych innowacji
Technologia zmienia się szybko. Organizacje - znacznie wolniej.
Jak rewolucja cyfrowa zmienia edukację
Dynamiczny rozwój nowych technologii zmienia współczesny handel, transport, produkcję czy medycynę i inne obszary. Jednak obszarem, gdzie dojdzie do największych zmian, może być edukacja. Rewolucja cyfrowa „pod tablicą” to też szansa na dobry biznes.
Podcasty to świetny kanał do promocji biznesu
Podcasty są teraz na fali – wysokiej, coraz wyższej. Ich popularność błyskawicznie rośnie, a do tego dochodzą ciekawe, innowacyjne rozwiązania i technologie, które wspomagają wykorzystanie tego kanału do rozwoju biznesu. Warto się nimi zainteresować.