Przywództwo
Potencjał młodych talentów
W sierpniu 2008 roku trzech młodych entuzjastów postanowiło zaoferować miejsca noclegowe na dmuchanych materacach w swoich mieszkaniach podczas konferencji w San Francisco. W ten sposób narodziło się Airbnb – platforma, która szybko zrewolucjonizowała sposób podróżowania i stała się dowodem na to, że młode talenty, łączące kreatywność z zaangażowaniem, mogą być katalizatorem spektakularnych sukcesów.
Czego wciąż nie można powiedzieć w pracy
Większość osób doskonale zdaje sobie sprawę z tego, czego nie wypada powiedzieć w organizacji. Jednak liderzy mogą skorzystać z poniższych strategii, aby przełamać niepisane zasady, które powodują autocenzurę wśród pracowników.
Aby skutecznie rozwiązywać konflikty, warto postawić na godność
Cztery wzajemnie powiązane praktyki mogą wzmocnić poczucie godności u drugiej strony sporu, co sprzyja bardziej konstruktywnemu rozwiązywaniu problemów i lepszej współpracy.
Jak technologia zawodzi pracowników na późnym etapie kariery
Menedżerowie muszą dokonywać świadomych wyborów, aby wspierać starszych pracowników w korzystaniu ze skomplikowanych technologii.
Czy dasz pracownikom głos w sprawach strategicznych?
Wielu prezesów obawia się, że zaangażowanie pracowników w planowanie strategiczne spowoduje utratę kontroli i spowolni tempo działań. Oto nowe sprawdzone metody, które pozwolą uniknąć takich konsekwencji i cieszyć się korzyściami z włączenia pracowników w ten proces.
Nie poświęcaj rozwoju pracowników na rzecz zwiększania ich produktywności
Intensywne monitorowanie indywidualnej wydajności nie zwiększa produktywności pracowników, a nawet może ograniczać ich rozwój zawodowy.
Dlaczego programy rozwoju przywództwa nie działają i jak to naprawić
Programy szkoleniowe dla kadry kierowniczej to lukratywny biznes. Niestety, wiele z nich nie spełnia pokładanych w nich nadziei. Oto jak nie dać się nabrać.
Lider pod presją: Jak zarządzać zespołem i zachować równowagę
Zarządzanie zespołem w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym nie jest łatwym zadaniem. Przeciążenie emocjonalne i stres stanowią kluczowe wyzwania zarówno dla pracowników, jak i liderów. Sylwia Królikowska, psycholog biznesu, doświadczona liderka i trenerka charyzmatycznego przywództwa w rozmowie z Pauliną Chmiel Antoniuk, redaktorką MIT SMRP radzi, jak efektywnie zarządzać stresem, emocjami, a także dzieli się praktycznymi strategiami, jak budować zaufanie oraz autorytet lidera w zespole.
Bądź dobrym szefem i spróbuj nie zwariować
Skuteczne zarządzanie zespołem w dynamicznym środowisku biznesowym wymaga wyjątkowych umiejętności. Kluczowymi elementami efektywnego przywództwa są zdolność do zarządzania emocjami i stresem, a także autentyczność i empatia. Te cechy są niezbędne do budowania zaufania, autorytetu oraz tworzenia sprzyjającej atmosfery w miejscu pracy.
Najbardziej niedoceniany element motywacji
Liderzy myślą, że sekretem motywacji są wyższe zarobki, nagrody i pochwały. A przez to często zapominają, jak ważną rolę w walce o zaangażowanie pracowników odgrywa wsparcie społeczne. Dr Aleyet Fishbach z Uniwersytetu Chicagowskiego w rozmowie z Joanną Koprowską podpowiada, jak ułatwiać sobie i innym realizację celów.
Etapy kształtowania się tożsamości lidera
Przywództwo nie jest stałą cechą, którą po prostu się nabywa i pozostaje niezmieniona. To dynamiczna tożsamość, która ewoluuje poprzez doświadczenia, naukę i osobisty rozwój.
Przywództwo w czasach transparentności
Informacje przepływają szybciej i na większą skalę niż kiedykolwiek wcześniej. Przyjrzyjmy się strategiom, które mogą pomóc liderom efektywnie nimi zarządzać.
W zespole rzeczywiście istnieje „ja”
Badania wskazują, że w obliczu fundamentalnych zmian lepsze wyniki osiągają zespoły, w których poszczególne osoby najpierw się przekwalifikowują, zanim skupią się na współpracy.
10 kroków, które musisz podjąć, gdy Twój zespół nie może bez Ciebie funkcjonować
Bycie osobą, która utrzymuje działanie zespołu, może być satysfakcjonujące, ale jednocześnie może prowadzić do kryzysu. Oznaką naprawdę efektywnego zespołu jest nie tylko jego zdolność do sprawnego wykonywania zadań, ale także jego odporność i niezależność.
Dlaczego nawet zdolni menedżerowie osiągają słabe wyniki?
Wielozadaniowość, nieprzewidywalność, niepewność, wyzwania technologiczne i zawodowe, powodują, że codzienność współczesnego menedżera jest coraz trudniejsza do zrozumienia i coraz bardziej złożona. Wywołuje to zaburzenia neurologiczne, które odbijają się na wynikach pracy.
VUCA! Jak być liderem, gdy świat wokół oszalał
Menedżerowie lubią dzisiaj posługiwać się akronimem VUCA, który pochodzi od słów volatility (zmienność), uncertainty (niepewność), complexity (złożoność) i ambiguity (niejednoznaczność) i oddaje warunki panujące w turbulentnym świecie.
Szefie, nie ulegaj lizusom, bo szybko tego pożałujesz
Pracownikom opłaca się schlebiać swoim przełożonym, bo dzięki temu mogą zyskać ich przychylność. Z kolei szefom podatność na komplementy może przynieść negatywne konsekwencje. Nadav Klein z Katedry Zachowań Organizacyjnych INSEAD opowiada o badaniach, podczas których sprawdził, z jakimi kosztami muszą się liczyć liderzy, którzy są nadmiernie chwaleni przez swoich pracowników i jakie reakcje mogą ich przed nimi uchronić.
Trzy rzeczy, które warto wiedzieć o różnicach pokoleniowych w miejscu pracy
Młodsi pracownicy mają wysokie oczekiwania wobec siebie, swoich liderów i czasu wolnego.
7 strategii, by pokonać lęk przed przyszłością i stać się pewnym siebie liderem
Wyobraź sobie, że stoisz na krawędzi nieznanego, a przed Tobą rozpościera się przyszłość niczym nieskończona przestrzeń tajemnic. Łatwo jest poczuć się zagubionym, dryfując po morzu wątpliwości.
Technologia szkodzi starszym pracownikom. Jak im pomóc?
Menedżerowie powinni podejmować świadome działania, aby wspierać starszych pracowników w korzystaniu z nowych i często skomplikowanych technologii.