Rafał Pikuła
Redaktor MIT Sloan Management Review Polska.
Człowiek: najważniejszy element
Zyski generowane są przez pracowników, a zadaniem dyrektorów jest stworzenie warunków pozwalających te zyski wypracowywać. Kadra zarządzająca powinna troszczyć się przede wszystkim o ludzi, a nie tylko o wyniki – twierdzi Paulina Mazur, niezależna konsultantka, specjalizująca się w obszarze szeroko pojętego employer brandingu, komunikacji oraz HR.
Dojrzałość cyfrowa szczepionką na koronawirusa
Epidemia to krytyczny czas dla biznesu. Niemal wszystkie firmy czeka zastój i poważne straty, niektórym grozi bankructwo. Najlepiej w tej trudnej sytuacji poradzą sobie organizacje zaawansowane cyfrowo i te, w których praca zdalna jest standardem, a nie wyjątkiem.
Streaming na czerwonym dywanie. Netflix, zamiast zabić kino, wzmocnił je. Teraz może wesprzeć twój biznes
Wbrew zapowiedziom o bezwzględnym starciu „starego” z „młodym” kino, zamiast walczyć z serwisami streamingowymi, zaprosiło je na wielki ekran. I na tej współpracy korzystają obie strony. Zadowolony jest także klient – widz. Jaką lekcję dla biznesu można z tego wyciągnąć?
Wielkie katastrofy bez blasku fleszy. O cyberatakach w przemyśle
Podejście procesowe do spraw niezawodności i cyberbezpieczeństwa wymaga zaangażowania zarządu i kadry kierowniczej.
Ludzki wymiar transformacji cyfrowej – cztery etapy
„Z transformacją cyfrową jest trochę jak z przeżywaniem każdej zmiany, są podobne etapy: najpierw zaprzeczenie, potem rozpacz i gniew, na końcu pogodzenie” – przekonuje Joanna Ostrowska-Szajnfeld, dyrektor Departamentu Operacji w PKO Ubezpieczenia.
Przegalińska: komunikacja jest ważniejsza od algorytmu
Dziś działy IT są kluczowe w każdej firmie i organizacji, ale nie można ich zostawiać samych sobie.
Twoja firma musi być kognitywna
Firmy przyszłości muszą wykraczać poza ograniczenia i ciągle odpowiadać na zmiany.
Corporate venture building, czyli jak korporacje budują start-upy
– Chcemy budować skalowalne, technologiczne biznesy, a nie rozwiązania dla jednej firmy – przekonuje Tomasz Rudolf, CEO The Heart, jednej z pierwszych polskich „fabryk startupów”.