PR
Czym jest PR? Jaki cel mają public relations?
Nie istnieje jedna definicja terminu PR, czyli public relations. W skrócie, możemy opisać go jako całość działań mających na celu dbałość o dobry wizerunek firmy (i/lub marki). Działania te przybierają różną formę. Mogą być prowadzone za pomocą odpowiedniej komunikacji, budowania relacji z mediami i inwestorami, poprzez tworzenie identyfikacji wizualnej firmy, produktu lub usługi, monitorowanie mediów, sponsorowanie czy organizację imprez i spotkań. Kreowanie wizerunku firmy staje się często integralnym elementem komunikacji marketingowej. Dzięki niej otoczenie organizacji otrzymuje informacje na temat działalności firmy i oferowanych przez nią produktów i usług. Niezwykle ważnym elementem działań PR-owych jest definiowanie grup docelowych przygotowywanych komunikatów. Dzięki temu informacja trafia dokładnie do tych odbiorców, na których opinii szczególnie zależy firmie.
Zalety działań PR
Dzięki prawidłowo prowadzonym działaniom PR-owym firma zdobywa i utrzymuje zaufanie potencjalnych i dotychczasowych klientów, zyskuje pozytywny wizerunek, jest zauważana w środowisku. Warto dodać, że nie mniej istotna dla sukcesu jest także wewnętrzna komunikacja PR-owa, kreująca pozytywny wizerunek firmy wśród jej pracowników i współpracowników.
Czarny PR
Na przeciwnym biegunie działań PR-owych jest tak zwany „czarny PR”. To działania – prowadzone zazwyczaj na zlecenie konkurencji – mające na celu pogorszenie wizerunku firmy oraz sprawienie, że marka nie będzie wzbudzała pozytywnych skojarzeń. Czarny PR to – krótko mówiąc – antyreklama.
Pokaż mniejDziałania PR-owe to ważny element komunikacji firmy. To dzięki nim możemy wpływać na to, jak naszą organizację i markę postrzegają klienci. Jak prowadzić efektywne działania PR-owe? Jak skutecznie kreować wizerunek firmy? Czy wewnętrzna komunikacja PR-owa jest równie ważna? Wszystkiego tego dowiesz się z lektury naszych inspirujących artykułów.
Pokaż więcej- Modele biznesowe 34
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 120
- Innowacje 122
- Zarządzanie talentami 29
- Motywacja 94
- Marketing strategiczny 70
- Negocjacje 16
- Wydarzenia 6
- NA TABLICY 9
- Trendy 50
- Ekspansja 19
- Sukcesja 20
- Transformacja 36
- Kongres ICAN Management Review 25
- Czego możesz nauczyć się od... 5
- Efektywność pracy 9
- Biura 54
- Strategia 58
- Wideo 10
- Handel 3
- E-commerce 89
- Internet rzeczy 39
- Platformy 30
- Patriotyzm gospodarczy 3
- Sprzedaż 209
- Zarządzanie ludźmi 131
- #twarde_dane 7
- Be Polish Be Global 9
- Pomoc dla Ukrainy 69
- English 4
- Konferencje i wydarzenia 5
- Zwinne zarządzanie 6
- Zatrudnianie 38
Podana fraza - - nie została odnaleziona
Spróbuj użyć innych lub bardziej ogólnych słów kluczowych