Komunikacja wewnętrzna
Komunikacja wewnętrzna w organizacji
Żadna organizacja nie istnieje bez komunikacji wewnętrznej. To nie tylko informowanie pracowników o wszelkich zmianach w organizacji, ale przede wszystkim dbanie o dobry przepływ informacji w firmie, a także… motywowanie!
Kto powinien odpowiadać za komunikację wewnętrzną?
Firmy, decydując się na zarządzanie wewnętrzną komunikacją, stają przed częstym dylematem: kto powinien zajmować się komunikacją wewnętrzną w organizacji? Zazwyczaj wybór pada tu na dział PR, HR lub marketingu. Komunikacja wewnętrzna prowadzona przez marketing to spore wsparcie dla sprzedaży i obsługi klienta, zadbanie o spójność w komunikacji marki oraz pomoc dla akcji promocyjnych i reklamowych. Z kolei komunikacja wewnętrzna umiejscowiona w dziale Public Relations to pewność, że wewnętrzne i zewnętrzne komunikaty dotyczące firmy będą wysoce spójne, a ciężar zostanie przeniesiony na większe angażowanie pracowników poprzez tworzenie dobrej atmosfery. Natomiast dział HR odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną to gwarancja, że pracownicy będą wystarczająco dobrze informowani o tematach bezpośrednio ich dotyczących. Na takim rozwiązaniu może natomiast nieco stracić obszar informowania o zagadnieniach strategicznych i biznesowych w firmie.
Alternatywnym rozwiązaniem jest stworzenie osobnego działu lub zespołu, który będzie zajmował się jedynie komunikacją wewnętrzną – informowaniem o zagadnieniach pracowniczych, socjalnych, strategicznych, biznesowych, promocyjnych jednocześnie.
Jak powinna wyglądać komunikacja wewnętrzna w firmie?
Komunikacja w firmie powinna być spójna z celami i potrzebami biznesowymi firmy i nakierowana nie tylko na informowanie, ale i motywowanie pracowników oraz wzmacnianie wizerunku organizacji wśród pracowników. To także jeden z elementów kultury organizacyjnej firmy. Pamiętaj – bezpośrednia komunikacja z pracownikami cały czas zwiększa swoje znaczenie!
Pokaż mniejKomunikacja wewnętrzna w firmie może służyć wielu celom. Wśród nich znajdziemy m.in. informowanie podwładnych o celach biznesowych oraz strategicznych, sprawach socjalnych i pracowniczych, działaniach promocyjnych firmy. Jak powinna wyglądać skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji?
Pokaż więcej- Marketing strategiczny 69
- Zatrudnianie 39
- E-commerce 87
- Wideo 9
- Wydarzenia 6
- English 4
- Zwinne zarządzanie 6
- Sprzedaż 205
- Konferencje i wydarzenia 6
- Be Polish Be Global 9
- Platformy 30
- Sukcesja 20
- Strategia 57
- Negocjacje 16
- Ekspansja 17
- Internet rzeczy 39
- Motywacja 94
- Innowacje 112
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 118
- Kongres ICAN Management Review 26
- Zarządzanie talentami 29
- Modele biznesowe 31
- Transformacja 34
- Czego możesz nauczyć się od... 5
- Biura 50
- NA TABLICY 9
- Zarządzanie ludźmi 125
- #twarde_dane 7
- Efektywność pracy 5
- Trendy 50
- Patriotyzm gospodarczy 3
- Handel 3
- Pomoc dla Ukrainy 69
Podana fraza - - nie została odnaleziona
Spróbuj użyć innych lub bardziej ogólnych słów kluczowych