Klienci
Kim jest klient? Jakie znaczenie ma obsługa klienta?
Słowem „klient” określa się zwykle osobę, która nabywa towar lub usługę. Zamiennie z tym terminem stosuje się określenia „konsument”, „użytkownik” oraz „nabywca”. Klient jest ostatnim ogniwem łańcucha ekonomicznego oraz – jednocześnie – podstawowym uczestnikiem rynku (tuż obok producenta). Firmy starają się poprzez różnego rodzaju działania (głównie marketingowe), zainteresować klientów produktem, skłonić do zakupu a następnie zdobyć ich lojalność. Niemały wpływ na stosunek klienta do marki, firmy czy produktu ma również wysoki poziom obsługi klienta.
Relacje zachodzące pomiędzy dwoma uczestnikami rynku – konsumentem a producentem – to podstawa i istota funkcjonowania całego rynku. Od nich zależy także, jak kształtuje się sytuacja na rynku: czy mamy do czynienia z rynkiem konsumenta czy też z rynkiem producenta. Na czym polega różnica?
Rynek konsumenta a rynek producenta
Rynek konsumenta jest sytuacją, w której konsumenci mają szeroką możliwość wyboru produktów, pochodzących od różnych producentów, wynikającą z nadwyżki podaży danego dobra (podaż jest większa niż popyt). Zwiększa się konkurencja pomiędzy sprzedawcami i producentami – także w zakresie większej ilości innowacji produktowych, co sprawia, że konsumenci zyskują produkty wyższej jakości i po niższej cenie.
Rynek producenta to natomiast odwrotna sytuacja: ze względu na wysoki popyt na dane dobro (i mniejszą podaż), producenci są na silniejszej pozycji od nabywców. Nie muszą więc starać się o klientów i konkurować o nich: wszystko, co wytworzą, zostanie kupione. Warunki (a przede wszystkim cenę) dyktują producenci.
Pokaż mniejKlient – czyli osoba nabywająca towar bądź usługę – to kluczowy element procesu sprzedażowo-zakupowego. Co warto o nim wiedzieć? Co zrobić, by dotrzeć z produktem do odpowiedniej grupy klientów? Jak poznać potrzeby klienta? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w naszych artykułach.
Pokaż więcej- Modele biznesowe 34
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 120
- Innowacje 122
- Zarządzanie talentami 29
- Motywacja 94
- Marketing strategiczny 70
- Negocjacje 16
- Wydarzenia 6
- NA TABLICY 9
- Trendy 50
- Ekspansja 19
- Sukcesja 20
- Transformacja 36
- Kongres ICAN Management Review 25
- Czego możesz nauczyć się od... 5
- Efektywność pracy 9
- Biura 54
- Strategia 58
- Wideo 10
- Handel 3
- E-commerce 89
- Internet rzeczy 39
- Platformy 30
- Patriotyzm gospodarczy 3
- Sprzedaż 209
- Zarządzanie ludźmi 131
- #twarde_dane 7
- Be Polish Be Global 9
- Pomoc dla Ukrainy 69
- English 4
- Konferencje i wydarzenia 5
- Zwinne zarządzanie 6
- Zatrudnianie 38
Podana fraza - - nie została odnaleziona
Spróbuj użyć innych lub bardziej ogólnych słów kluczowych