Budżetowanie
Czym jest budżetowanie?
Budżetowanie jest procesem, w którego zakres wchodzi planowanie, tworzenie zatwierdzanie i kontrola budżetu przedsiębiorstwa. Zastosowanie metod budżetowania, szczególnie w firmach zdecentralizowanych, umożliwia efektywniejszą kontrolę nad wykonywaniem zaplanowanych zadań oraz nad kadrą zarządczą niższego szczebla. Przeprowadzanie budżetowania może być wspomagane controllingiem finansowym, pomagającym nadzorować cały proces i dbać, by scalone budżety cząstkowe (wchodzące w skład całego budżetu) były spójne ze strategią firmy.
Co daje firmom budżetowanie?
W wyniku budżetowania powstaje budżet. Dzięki budżetowaniu możliwy jest wzrost efektywności działań w firmie, lepsze wykorzystanie jej zasobów i skuteczniejsze zarządzanie. Wśród zalet budżetowania często wymienia się także sprzyjanie osiąganiu celów i wyodrębnianie środków niezbędnych w ich realizacji.
Czym jest budżet?
Budżet definiowany jest jako plan działania, według którego zasoby alokowane są w określony sposób. Budżet musi być zaakceptowany i poddany realizacji przez osoby na kolejnych szczeblach zarządzania. Budżet planowany jest na określony czas – najczęściej jest to rok kalendarzowy.
Pokaż mniejCzym dokładnie jest budżetowanie i jak je przeprowadzić? Jakie są zalety budżetowania i co daje ono firmom? Od czego zacząć?
Pokaż więcej- Modele biznesowe 34
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 120
- Innowacje 122
- Zarządzanie talentami 29
- Motywacja 94
- Marketing strategiczny 70
- Negocjacje 16
- Wydarzenia 6
- NA TABLICY 9
- Trendy 50
- Ekspansja 19
- Sukcesja 20
- Transformacja 36
- Kongres ICAN Management Review 25
- Czego możesz nauczyć się od... 5
- Efektywność pracy 9
- Biura 54
- Strategia 58
- Wideo 10
- Handel 3
- E-commerce 89
- Internet rzeczy 39
- Platformy 30
- Patriotyzm gospodarczy 3
- Sprzedaż 209
- Zarządzanie ludźmi 131
- #twarde_dane 7
- Be Polish Be Global 9
- Pomoc dla Ukrainy 69
- English 4
- Konferencje i wydarzenia 5
- Zwinne zarządzanie 6
- Zatrudnianie 38
Podana fraza - - nie została odnaleziona
Spróbuj użyć innych lub bardziej ogólnych słów kluczowych