Mateusz Żurawik
Redaktor „Harvard Business Review Polska”
Jakub Sienkiewicz: Podstawowa nauka to: nie łapać wielu srok za ogon
Przyznaje się do skłonności do pracoholizmu. Trzydzieści lat temu współzałożył zespół Elektryczne Gitary, którego utwory weszły do kanonu polskiej muzyki rockowej.
Rozładować napięcia na szczycie
Młody dyrektor robi szybką i błyskotliwą karierę. Jednak jego dotychczasowa ścieżka kariery oraz dobre relacje na różnych szczeblach hierarchii zaczynają budzić zazdrość prezesa.
Jak wykorzystać potencjał sprzedażowy internetu
Operator komórkowy chce zwiększyć swoją sprzedaż w internecie, by zoptymalizować kanały sprzedażowe. Będzie musiał ocenić, co da lepsze efekty: spektakularne rozwiązanie marketingowe czy bardziej długofalowy proces zmian strukturalnych.
Awans wewnętrzny czy kandydat spoza branży
Case study: Globalny producent części samochodowych Vulcanal musi wyłonić nowego szefa polskiego oddziału.
Wykorzystaj energię twojej organizacji
Nowe formy pracy, zmiany demograficzne oraz coraz bardziej elastyczna struktura organizacji niosą całkowicie nowe zagrożenia. Jak mądrze wykorzystać potencjał płynący ze zmian w obszarze pracy?
Wśród płotek i wielorybów
Menedżerowie kancelarii prawno-księgowej zastanawiają się, czy kierować ofertę do mniejszych klientów korzystających z prostszych usług, czy raczej do większych firm --- trudniejszych do pozyskania, ale dających szansę na wzrost rentowności.
Sprzedaż dobrze zaprojektowana
Ogólna prawda o biznesie, która sprawdza się na całym świecie, mówi, że niezwykle trudno jest robić coś w dłuższej perspektywie we właściwy sposób, nie mając strategii.
Jak zapanować nad chaosem w miejscu pracy
Dla sporej części pracowników, szczególnie tych młodych, miejsce pracy jest równie ważne jak pensja i to ono niejednokrotnie decyduje o wyborze pracodawcy.
Jak zwiększyć sprzedaż bez utraty marży
O tym, jak projektować skuteczną politykę cenową, opowiada Kai Bandilla.
Ważniejszy biznes czy sentymenty
Jak uzdrowić relacje w zespole?
Jak obudzić w sobie przywódcę?
Dynamicznie rosnąca firma budowlana planuje wejście na nowe rynki. Odpowiedzialnym za ekspansję może zostać ceniony menedżer. Aby wykorzystać stojącą przed nim szansę, musi udowodnić, że jest prawdziwym liderem.
Wzrost dzięki powrotowi do korzeni
Podejście założycielskie – klucz do wzrostu w organizacji.