Zarządzanie sobą
Hardiness – sposób radzenia sobie ze stresem
Gdy pojawia się sytuacja kryzysowa, uciekasz czy wychodzisz naprzeciw zagrożeniu? Użalasz się nad sobą czy szukasz rozwiązania? Skupiasz się na emocjach czy aktywnie szukasz pomocy? Która strategia przetrwania bardziej się opłaca? Która jest zdrowsza?
Okaż emocje podczas wystąpień publicznych. Ale unikaj nostalgii
Nieumiejętne zastosowane emocje mogą zepsuć nawet dobrze przygotowaną prezentację. Jak zatem budować nastrój podczas wystąpień publicznych – i na co zwrócić uwagę?
W czasach kryzysu najlepiej sprawdzają się liderzy z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej
Jak pokazują najnowsze badania, odpowiednie zarządzanie emocjami przez lidera organizacji może być ważniejsze od innych jego kompetencji, takich jak na przykład poziom inteligencji poznawczej (IQ) – zwłaszcza w kontekście możliwości osiągnięcia sukcesu.
Jak zarządzać emocjami w pracy?
Okazywanie emocji najczęściej uznawane jest za zachowanie nieprofesjonalne. Jest to jednak mylne przeświadczenie.
Empatia jest siłą
Kiedyś w pracy liczyła się siła mięśni, dzisiaj liczy się umysł i coraz częściej serce, będące symbolicznymi wrotami do naszych emocji. A w przyszłości zdominowanej przez technologie to one będą kluczowe w zarządzaniu ludźmi.
Jak mówić „nie”, aby nie palić za sobą mostów?
Brak asertywności to gwóźdź do trumny zapracowanego menedżera czy specjalisty. Niestety, sporo osób ma problem z odmawianiem. Metoda neutralnego „nie” ułatwia nieuleganie cudzym prośbom. Na czym polega?
Naucz się zarządzać swoimi emocjami
Zdolność rozpoznawania i kontrolowania emocji własnych i innych ludzi przynosi nam liczne korzyści. Dowiedz się, jak rozwinąć inteligencję emocjonalną, aby poprawić umiejętności menedżerskie.
6 wskazówek, które pomogą ci poradzić sobie z zazdrością
Niezależnie od tego, jak bardzo staramy się temu zaprzeczyć, każdy z nas kiedyś doświadczył zazdrości w pracy.
Co Ty wiesz o lojalności?
Firma żąda od Was lojalności! – grzmią czasem korpowojownicy z mównic oklejonych logotypami pracodawcy.