Prowadzenie firmy
Czego kryzys uczy nas o innowacyjności
Świadomość, że o innowacyjne pomysły i duże zmiany łatwiej, wbrew pozorom, w trudnych czasach, może pomóc liderom podtrzymać innowacyjność w organizacji nawet wtedy, gdy kryzysu nie ma.
Na rowerze, z czołgiem z kartonu
O tym, jak dzięki zbiorowej inteligencji rozwiązywać problemy o wielkiej wadze, oraz o roli eksperymentu i kulturze krytycznego myślenia w tworzeniu innowacji opowiada Steven Spear z MIT Sloan School of Management, ekspert w dziedzinie projektowania skomplikowanych innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych.
Czy menedżerowie najwyższego szczebla w twojej firmie mają wystarczające kompetencje cyfrowe?
Na najwyższych szczeblach firmowej hierarchii rzadko można spotkać menedżerów, którzy rozumieją znaczenie nowych technologii dla biznesu. Jeśli jednak się na nich znają, to ich wpływ na wzrost jest ogromny.
Podejmuj decyzje na podstawie właściwych danych
Analitycy często nie potrafią generować wniosków, które pomagałyby w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych, ale to nie ich wina. Przywódcy muszą zadbać o to, aby analityka bazowała na potrzebach decyzyjnych.
Jak, działając w ramach platformy, zachować konkurencyjność
Firmy muszą opracować nowe strategie konkurowania, by odnieść sukces na wiodących platformach internetowych.
Jak potencjalni królowie kategorii stają się przeciętniakami
Innowacyjne firmy są w stanie wykreować nowe kategorie rynkowe, ale często nie potrafią ich zdominować.
Filary wzrostu w ekosystemach cyfrowych
Kluczem do sukcesu strategii ekosystemu jest zdolność tworzenia warunków do rozwoju partnerstwa cyfrowego.
Mądrzejsze wykorzystywanie inteligentnych budynków
Inteligentne otoczenie może poprawić bezpieczeństwo miejsca pracy oraz przełożyć się na wyższą jakość współpracy. Coraz więcej firm, właścicieli nieruchomości i deweloperów zastanawia się, co będzie potrzebne, aby ułatwić powrót ludzi do fizycznych miejsc pracy w trakcie pandemii i po jej zakończeniu.
Rewolucja cyfrowa nie ominie nikogo
Dostarczająca rozwiązań IT firma Billennium odeszła od myślenia o „produktach” na rzecz kreowania rozwiązań modułowych. O to, co wpłynęło na taką decyzję, pytamy Bartosza Łopińskiego, prezesa i założyciela Billennium.